A kuponok révén kedvezményes vásárlásra jogosító Glamour-napok 2005 óta létező program, egy-másfél éve pedig már letölthető applikáció is segíti a vásárlást. Idén már 445 akciós kupont kínálnak a szervezők, köztük szép számmal vannak jelen a webáruházak is. A Glamour-napok tapasztalatairól Tóth-Császár Gergellyel, a Ringier Axel Springer Magyarország magazin üzletág kiadóigazgatójával beszélgettünk.
A Glamour-napokat először 2005-ben rendezték meg, és azóta is minden évben kétszer megszervezik a kedvezményes vásárlási napokat. Mikor jelentek meg először a kedvezményre jogosító kuponok között a webáruházakban is?
13 évvel ezelőtt néhány offline cég részvételével, a Glamour női divatmagazin első születésnapja alkalmából rendeztük meg az először a Glamour-napokat. Később ezek a cégek úgy döntöttek, hogy a boltjaik mellett a webáruházaikat is bekapcsolják az akcióba, majd megjelentek azok a vállalkozások, amelyek csak a weben elérhetők. Nem köthető dátumhoz ez az átalakulás, ahogy egyre inkább elterjedt az internethasználat, úgy alakultak át a vásárlási szokások is. Most 445 kupon érhető el.
A változó felhasználói szokásokra válaszolva egy-másfél évvel ezelőtt vált elérhetővé a Glamour-napokhoz kapcsolódó alkalmazásunk is, amely ugyan az év bármely időszakában letölthető, de egyelőre csak a Glamour-napok időszakában biztosít kuponokat az akció keretében. Az ingyenes alkalmazást már több tízezren töltötték le. Az applikáción belül elérhetők cikkek és néhány ingyenes kupon, azonban az összes kupon beszerzéséhez az alkalmazáson belül, digitális formában meg kell vásárolni a magazint.
Milyen profilú cégek vesznek részt az akcióban?
Kezdetben elsősorban a beauty- és divatszektorban érdekelt cégek kuponjai voltak elérhetők, hiszen a Glamour egy divattal, életmóddal, szépségápolással foglalkozó női magazin. Mára a Glamour-napok népszerűségének és egyedülálló sikerességének köszönhetően már sokkal szélesebb kuponválaszték érhető el. Még mindig a beauty- és divatszektor van túlsúlyban, de emellett számos uniszex márka, elektronikai eszközöket forgalmazó cég is képviselteti magát. Szállás- és étkezési lehetőségek terén is mind több kedvezmény van jelen a programban, szinte bármi megkapható ezekben a napokban akciósan, még autóra vonatkozó kedvezmény is van.
Még mindig a női vásárlók az elsődleges célcsoport?
Azt gondolom, még mindig a nők vásárolnak elsősorban Magyarországon, sok esetben talán még a férfiak számára is, de természetesen a Glamour-napok széles kuponválasztéka és kínálata mindenki számára tartogat megfelelő ajánlatokat, kedvezményeket.
Milyen tapasztalataik vannak, elsősorban a papíralapon lévő vagy az online kedvezményeket használják fel a vásárlók?
A kuponbeváltási számokat látjuk ugyan, de ez üzleti titok, így nem beszélhetek erről. Annyi bizonyos, hogy ha minél több kedvezménnyel élni szeretne a vásárló, előbb-utóbb el kell hagynia otthonát.
Hogyan tud a programhoz újonnan csatlakozni egy cég?
Mivel ez egy marketing eszköz az ügyfelek számára, így a hirdetési osztályunkat kell megkeresni ezügyben. A sales-es kollégák felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, egyeztetnek arról, mi az adott vállalkozás célja, mit szeretne elérni, és ezt mi, mint Glamour magazin és Glamour-napok miként tudjuk a legjobban elősegíteni, támogatni. Ennek végeredménye lesz egy árajánlat, amit az ügyfél megkap a részvételi lehetőségekkel kapcsolatban.
Van néhány minőségi előírás, amelyet be kell tartania a cégeknek, ezek elsősorban fogyasztóvédelmi szabályok, illetve minőségi elvárások. Ilyen például a kedvezmény mértéke, a becsületes árpolitika, a megelőző, valamint az aktivitás során tanúsítandó magatartás.
A Glamour-napokon több webáruház is kínál kedvezményt, az Aqua.hu-tól kezdve a Book24.hu-n, a Bookline-on és a Rossmannon át az eMagig. Az interneten a termékek kosárba helyezése után, a fizetési oldalon kuponkód megadásával érvényesíthető az engedmény.