Az USA kiskereskedelmének egyre nagyobb része zajlik online

Az USA kiskereskedelmének egyre nagyobb része zajlik online

Miután kijöttek a második negyedéves pénzügyi adatok, az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma is kiadta összefoglaló jelentését. Eszerint mintegy 44,5 százalékos volt a növekedés az ecommerce-szektorban 2019 azonos időszakához képest, miközben a kiskereskedelmi forgalom volumene közel 4 százalékkal csökkent. Nagyon úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok piacán bekövetkezett online kereskedelmi robbanás eredménye a koronavírus-járvány után is tartós marad – számolt be cikkében a practicalecommerce.com.

A nemrégiben közzétett beszámoló szerint az elmúlt pénzügyi negyedév során 16,1 százalékkal növekedett az e-kereskedelem eladási volumene, míg 2020 első negyedévében 11,8 százalékkal, amely ezzel elérte a 211,5 milliárd dollár forgalmat. Az egész évre vetített, szezonális hatásoktól megtisztított statisztikai adatok szerint mindezzel együtt közel 45 százalékos a növekedés 2019 második pénzügy negyedévéhez viszonyítva.

Az USA kiskereskedelmének egyre nagyobb része zajlik online

A minisztérium jelentése szerint a második pénzügyi negyedévben 1,3 trillió dolláros forgalom mellett a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,9 százalékos zuhanást mutatott az első negyedévhez képest, amelyet teljes egészében a hagyományos boltokban értékesítő kereskedőknek kellett elszenvedniük.

Az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség 2020 júniusában végzett felmérésén alapuló adatok szerint különösen a baby boomer generáció (az 1946 és 1964 között születettek) tagjai között ugrott meg jelentősen az online vásárlásra való hajlam: 45 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy lényegesen többet vásárolt ilyen formában a koronavírus-járvány következtében. A megkérdezettek 31 százaléka pedig már frissárut is rendelt az interneten.

Az IBM által összeállított kiskereskedelmi index adatai szerint is a pandémiának jelentős hatással volt az online vásárlásra való áttérésben. A Covid-19 okozta kijárási korlátozások a cég becslése szerint legalább öt évet gyorsítottak a digitális vásárlásra való átállás folyamatán. Előrejelzésük szerint az év végére akár 20 százalékot is növekedhet az e-kereskedelmi piac az USA-ban, míg a hagyományos üzletekben folyó értékesítésben folytatódik a masszív visszaesés.

Az IBM augusztusban kiadott “Full Year Retail Forecast Update” számításai szerint közel 2,86 százalékkal csökken a hagyományos, fizikai boltokban történő értékesítés az előző teljes évhez képest, míg az online eladások 19,96 százalékkal nőnek majd a 2019-es évhez viszonyítva. A szolgáltató adatai szerint az első pénzügyi negyedévben 13, míg a másodikban 26 százalékos volt a növekedés, amíg a hagyományos boltokban 25 illetve 75 százalékos volt a visszaesés 2019 azonos időszakához képest.

Az ünnepi időszakra készülve

Összességében az Amerikában hagyományosan nagyon erős utolsó negyedévben a bizonytalanságok miatt valószínűleg azok a hagyományos kereskedelmi láncok zárhatnak erősebben, akik többcsatornás értékesítési modellel és erős online jelenléttel rendelkeznek a piacon.

Számos nagyobb áruházlánc, többek között a Best Buy, a Walmart, a Kohl vagy éppen a Target már jó előre jelezte, hogy a hálaadás napján ki sem nyitják hagyományos üzleteiket, de ezek a szereplők komoly online jelenlétükkel ellensúlyozni tudják majd a kieső bevételeiket.

Más a helyzet a Black Friday-jel kapcsolatban, ahol természetesen számítani lehet a szokásos őrületre. Ennek ellenére valószínűleg a kereskedőknek korlátozniuk kell majd az üzletekben egyszerre tartózkodó vásárlók maximális számát. A kialakult helyzetre való tekintettel valószínű, hogy készülnek erre a vásárlók is, és többen el akarják majd kerülni a szokásos tumultuózus jeleneteket, és online intézik majd a bevásárlást.

Az online őrület pedig a tervek szerint a szokottnál hamarabb indulhat majd, a legtöbb online értékesítéssel foglalkozó lánc már a halloweeni időszak után megkezdi a leárazásokat, és próbálják az online csatornákon elnyújtani az ünnepi bevásárlás időszakát. A Target amerikai üzletlánc például 2020 második pénzügyi negyedéven 195 százalékkal növelte eladásait 2019 hasonló időszakához képest.

E-commerce kihívások

A jelentés szerint az e-kereskedelmi szektor legnagyobb kihívása a jelenlegi helyzetben az ellátási lánc fenntartása és lehetőség szerinti megerősítése. Az elmúlt hónapokban számos változás is megnehezítette a kereskedők dolgát logisztikai szempontból, amelyek között az egyik legfájóbb pont a postai dolgozók túlórakeretének teljes eltörlése volt. A vidéki amerikai kisvárosokban számos kereskedő, többek között az Amazon is az állami postai szolgáltatást használja a kiszállítás utolsó mérföldjének megtételére, így az intézkedés komolyan befolyásolhatja majd az ünnepi időszak alakulását a legtöbb e-kereskedő számára.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!