A kínai e-kereskedelem zászlóshajója az európai piac meghódítására készül – közölte a vállalat elnöke. Ez jelentős előrelépést jelent a távol-keleti e-kereskedelmi óriás nemzetközi terjeszkedésében.
A bejelentés alig több mint két hónappal azután történt, hogy az Alibaba, Kína legnagyobb e-kereskedelmi cége közzétette, hogy hat egységre kívánja felosztani üzletágát. Ennek célja, hogy az egyes egységek nagyobb önállóságot és gyorsabb döntéshozatali jogkört kapjanak.
Michael Evans, az Alibaba elnöke elmondta, hogy a vállalat az egyik kínai e-kereskedelmi szolgáltatását, a Tmallt hozza be Európába. Kínában a Tmall az Alibaba egyik weboldala és alkalmazása, amely nagy hangsúlyt fektet a külföldi márkák kínai fogyasztóknak történő értékesítésére. Ez jelentős váltást tükröz az Alibaba nemzetközi e-kereskedelmi stratégiájában.
„Azt fogják tapasztalni, hogy a Kínában Tmall néven működő üzletág Európában is ezen a néven fut majd, ami azt jelenti, hogy helyi márkákat és helyi fogyasztókat fogunk kiszolgálni a helyi piacon”
– mondta Evans a franciaországi Párizsban megrendezett Viva Tech konferencián.
A hír azért érdekes, mivel a cégcsoport Európában eddig az AliExpress nevű oldalra összpontosított. Az AliExpress azonban Kínából szállítja az árukat Európába, ezért a szállítási idők gyakran hosszúak – bár a termékek olcsóbbak lehetnek, mint a riválisoké.
Megint Spanyolország a belépési pont
Evans elárulta, hogy a vállalat jelenleg egy kísérleti projektet hajt végre Spanyolországban, amely „egész Európára ki fog terjedni”. Ez nem meglepő, hiszen a cég már több márka elindításával próbálkozott az Ibériai-félszigetről: legutóbb a Miravia nevű, elsősorban divatcikkekkel foglalkozó piacterét indította el innen.
Az Alibaba hat önálló vállalkozásának egyike a Taobao Tmall Commerce Group, amely a két fő e-kereskedelmi termékére összpontosít Kínában. De van egy Global Digital Commerce egysége is, amely az Alibaba külföldi e-kereskedelmi törekvéseire fókuszál.
„Európa az egyik legfontosabb prioritás minden olyan üzletág számára, amelynek van nemzetközi összetevője. Ez alatt tehát a nemzetközi kereskedelmi üzletágakat, a felhőüzletágat és különösen a logisztikai üzletágat értem” – mondta el Evans.