Az amerikai giga hipermarketek egyik legnagyobbika most olyan lépésre szánta el magát, amit előtte még senki sem csinált. A Walmart az August Home nevű startuppal összeállva nem kevesebbet kíván a felhasználóinak, mint a magától újra feltöltődő hűtőszekrényt.

Na persze nem szó szerint.

Az egyelőre tesztüzemben működő szolgáltatás lényege, hogy a megrendelt élelmiszereket a futár nemcsak házhoz szállítja, de szép rendben bepakolja a hűtőbe vagy a konyhaszekrénybe – még abban az esetben is, ha a vevő épp nem tartózkodik otthon.

A rendszer működése összetett ugyan, de korántsem nevezhető túlbonyolítottnak. A Walmart egy rövid videót is készített róla.

 

Leadom a rendelésem a Walmart weboldalán, amely többféle élelmiszert, hűtést igénylő friss árut is tartalmaz. Amikor a rendelést összekészítették, a futár megkapja a csomagot és elhozza az általam megadott otthoni címemre. Becsenget. Ha senki sem nyit ajtót, a futár egy általam előre jóváhagyott, egyszer használatos kódot kap, amivel a lakásomba be tud jutni. Persze az ajtón az internetre kapcsolódó intelligens zár van, ez csak így működhet.

A folyamatot végig figyelemmel követhetem, hiszen a csengetés pillanatában értesítést kapok a telefonomra, ha pedig szeretném, az otthoni megfigyelőkamerák által közvetített képen élőben követhetem az August alkalmazásban, ahogy a futár bepakolja a romlandó árukat a hűtőmbe. Amikor a futár elhagyja a lakást, az okosajtó automatikusan bezárul utána, a kód újból nem használható.

A szolgáltatás tesztüzeme most indul, egyelőre az August Home néhány kiválasztott ügyfele vesz benne részt.

A Walmart nem titkolt célja megtörni az Amazon egyértelmű dominanciáját az amerikai e-kereskedelemben. A küzdelem vérre megy, különösen mióta az Amazon felvásárolta az egészséges élelmiszerekre szakosodott Whole Foods láncot. Épp ezért próbálkozik a megamarketlánc számos új szolgáltatással: a parkolókban elhelyezett hatalmas rendelésátvevő automatáktól kezdve a munkából hazafele menet online rendeléseket kézbesítő bolti eladókon át McDrive-szerű autós bevásárlópontokig. Nemrégiben jelentették be azt is, hogy a kereskedők közül először elfogadják a rászorulók számára állami segélyszerűen juttatott kuponokat online rendeléseknél is.

A Walmart tehát mindent megpróbál, és az öntöltő hűtőszekrény nem is tűnik elvetélt ötletnek, habár a kutatások szerint az amerikaiak jelentős része nem szeretett még bele az online élelmiszervásárlásba. A bevásárlások mindössze 1 százaléka történik az interneten. Amíg pedig ez nem nő jelentősen, az ilyen forradalminak látszó újítások sem fognak áttörést hozni. Az Amazonnak egyelőre nincs félnivalója.