A Walmart akár a hűtőnkbe is bepakol

A Walmart akár a hűtőnkbe is bepakol

Az amerikai giga hipermarketek egyik legnagyobbika most olyan lépésre szánta el magát, amit előtte még senki sem csinált. A Walmart az August Home nevű startuppal összeállva nem kevesebbet kíván a felhasználóinak, mint a magától újra feltöltődő hűtőszekrényt.

Na persze nem szó szerint.

Az egyelőre tesztüzemben működő szolgáltatás lényege, hogy a megrendelt élelmiszereket a futár nemcsak házhoz szállítja, de szép rendben bepakolja a hűtőbe vagy a konyhaszekrénybe – még abban az esetben is, ha a vevő épp nem tartózkodik otthon.

A rendszer működése összetett ugyan, de korántsem nevezhető túlbonyolítottnak. A Walmart egy rövid videót is készített róla.

 

Leadom a rendelésem a Walmart weboldalán, amely többféle élelmiszert, hűtést igénylő friss árut is tartalmaz. Amikor a rendelést összekészítették, a futár megkapja a csomagot és elhozza az általam megadott otthoni címemre. Becsenget. Ha senki sem nyit ajtót, a futár egy általam előre jóváhagyott, egyszer használatos kódot kap, amivel a lakásomba be tud jutni. Persze az ajtón az internetre kapcsolódó intelligens zár van, ez csak így működhet.

A folyamatot végig figyelemmel követhetem, hiszen a csengetés pillanatában értesítést kapok a telefonomra, ha pedig szeretném, az otthoni megfigyelőkamerák által közvetített képen élőben követhetem az August alkalmazásban, ahogy a futár bepakolja a romlandó árukat a hűtőmbe. Amikor a futár elhagyja a lakást, az okosajtó automatikusan bezárul utána, a kód újból nem használható.

A szolgáltatás tesztüzeme most indul, egyelőre az August Home néhány kiválasztott ügyfele vesz benne részt.

A Walmart nem titkolt célja megtörni az Amazon egyértelmű dominanciáját az amerikai e-kereskedelemben. A küzdelem vérre megy, különösen mióta az Amazon felvásárolta az egészséges élelmiszerekre szakosodott Whole Foods láncot. Épp ezért próbálkozik a megamarketlánc számos új szolgáltatással: a parkolókban elhelyezett hatalmas rendelésátvevő automatáktól kezdve a munkából hazafele menet online rendeléseket kézbesítő bolti eladókon át McDrive-szerű autós bevásárlópontokig. Nemrégiben jelentették be azt is, hogy a kereskedők közül először elfogadják a rászorulók számára állami segélyszerűen juttatott kuponokat online rendeléseknél is.

A Walmart tehát mindent megpróbál, és az öntöltő hűtőszekrény nem is tűnik elvetélt ötletnek, habár a kutatások szerint az amerikaiak jelentős része nem szeretett még bele az online élelmiszervásárlásba. A bevásárlások mindössze 1 százaléka történik az interneten. Amíg pedig ez nem nő jelentősen, az ilyen forradalminak látszó újítások sem fognak áttörést hozni. Az Amazonnak egyelőre nincs félnivalója.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
mm
Zentai András

Kommunikációs szakember, marketing-tanácsadó, social media manager, a Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!