A Laptophardware.hu alapító tulajdonosa és operatív igazgatója, Krajnyák Tamás nem tagadja, hogy vállalkozásának kifejezetten használ a gazdasági visszaesés. – Balázs Zsuzsa interjúja.
Continue readingVégre megérkezett Magyarországra a Shopify Payments!
A Shopify rendszerét használó kereskedők és a fejlesztő közösség számára is nagy jelentőséggel bír, hogy 2025 február végétől elérhetővé vált Magyarországon is a Shopify Payments. Az eddigi, sokszor körülményes fizetési megoldásokat felváltja, illetve kiegészíti sok új megoldás. Nézzük sorjában: mit tud a Shopify Payments, miben nyit új távlatokat, mennyibe kerül, mit jelent ez a webáruházad számára?
Continue readingAz árérzékenység a legnagyobb mozgatórugó az e-kereskedelemben
A Reacty Digital végignézett a 2024-es éven, és azt látta, hogy többféle irányból befolyásolják trendek a magyar e-kereskedelmi piacot. Egyes hatások belülről érkeznek, a hazai piacra specifikus módon, míg más hatások a nemzetközi színtérről jutnak el hozzánk. De a nagy kérdés idénre is megmaradt: a külföldről érkező hatás finomodik a magyar piac határozott igényeihez, vagy tud annyira erős befolyást kiváltani, hogy átformálja a fogyasztói viselkedést?
Continue readingA rosszul rögzített adat biztos veszteséget jelent az e-kereskedelemben
Ha lassú, vagy megbízhatatlannak tűnik a weboldal, háromból két potenciális vevőt biztosan elveszítenek a webáruházak. Ezért már az sem mindegy például, hogy a fizetési folyamat mennyire gyors és magától értetődően problémamentes. Az online kereskedők előtt álló feladat nem ismeretlen, de ideje – és érdemes is – az adat-alapú vásárlási élményt újratölteni!
Continue readingA Janus-arcú AI – avagy fenntartható működés fenntarthatatlan áron?
A Kosárértéken eddig inkább technológiai aspektusból vettük górcső alá az AI-t, most azonban egy új szempont kerül a középpontba: milyen, karbonlábnyomokban mérhető ára van annak, hogy a mesterséges intelligencia az üzleti működést jelentősen megkönnyíti?
Continue readingEzt láttuk mi: ilyen volt az idei Ecommerce Expo
Az Ecommerce Expo az év talán legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi seregszemléje a webáruházak és az őket támogató szolgáltatók számára. Ennek megfelelően tematizálta február utolsó csütörtökét – mondhatni: a hagyományoknak megfelelően – a fővárosi Lurdy Házban az Expo kiállítói és előadói repertoárja. Szintén a hagyományoknak megfelelően, ott voltunk mi is. Szerintünk ilyen volt az idei nagy találkozás….
Continue readingHogyan lehet előre jelezni a vásárlói viselkedést az MI segítségével?
Az ügyfelek viselkedésének megértése és előre jelzése továbbra is elengedhetetlen az üzleti sikerhez. A mesterséges intelligencia már kulcsfontosságú eszköz a prediktív analitikában, és 2025-ben még kritikusabbá fog válni az ügyfélmagatartás előrejelzésében. Az MI ugyanis már nem csak egy technológiai divat, de egy gyakorlati eszköz, mely átalakítja az ügyfélismereteinket is. Akár már az előrejelzést illetően is.
Continue readingMadar Norbert: Tíz év múlva nehezen fogunk tudni a magyar online kereskedelemről beszélni
A digitális kereskedelmi tanácsadásban új, de máris központi szerepet betöltő PwC a piacra lépés nagy kérdésére (make or buy) a nulláról felépíteni helyett a szektorban meghatározóan teljesítő GKID felvásárlását válaszolta. A regionális szerepkörről, a naivitásról és a tanulásról, illetve arról kérdeztük Madar Norbertet, az akvizíció „áldozatául esett” cég vezetőjét, hogy kinek érdemes ma sikeres webáruházról álmodoznia.
Continue readingAgresszívebbé vált a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia rengeteg cégvezető fejében még mindig olyasvalami, amelynek tudása a szakemberek tapasztalatával versenyez. Ebből el lehet jutni arra a következtetésre, hogy az MI adaptálása a cégek működésébe elkerülhető vagy legalábbis mérlegelni lehet az előnyöket és a hátrányokat. Az MI-vel foglalkozó szakértők szerint ez a következtetés téves.
Continue readingKölcsönös előnyök: így pontosítsd a perszónáidat!
A reklámkészítőket szokás a mesterséges igénykeltés ördögi mestereinek láttatni. Marketingesek milliói dolgoznak azok, hogy szegény, ártatlan fogyasztó olyan (és olyan mennyiségű) sz✳rt megvegyen, amire valójában nincs is szüksége. Eddig a sztereotípiák. Nézzük most meg, mi a helyzet azzal a bizonyos ”szükséggel” és hogy miben mesterkedj, ha fenntartható marketinget űznél. A végére hagytuk 2025 nyerő eszköztárát.
Continue reading