Végre megérkezett Magyarországra a Shopify Payments!

A Shopify rendszerét használó kereskedők és a fejlesztő közösség számára is nagy jelentőséggel bír, hogy 2025 február végétől elérhetővé vált Magyarországon is a Shopify Payments. Az eddigi, sokszor körülményes fizetési megoldásokat felváltja, illetve kiegészíti sok új megoldás. Nézzük sorjában: mit tud a Shopify Payments, miben nyit új távlatokat, mennyibe kerül, mit jelent ez a webáruházad számára?

Continue reading

Az árérzékenység a legnagyobb mozgatórugó az e-kereskedelemben

reacty digital

A Reacty Digital végignézett a 2024-es éven, és azt látta, hogy többféle irányból befolyásolják trendek a magyar e-kereskedelmi piacot. Egyes hatások belülről érkeznek, a hazai piacra specifikus módon, míg más hatások a nemzetközi színtérről jutnak el hozzánk. De a nagy kérdés idénre is megmaradt: a külföldről érkező hatás finomodik a magyar piac határozott igényeihez, vagy tud annyira erős befolyást kiváltani, hogy átformálja a fogyasztói viselkedést?

Continue reading

A rosszul rögzített adat biztos veszteséget jelent az e-kereskedelemben

adat

Ha lassú, vagy megbízhatatlannak tűnik a weboldal, háromból két potenciális vevőt biztosan elveszítenek a webáruházak. Ezért már az sem mindegy például, hogy a fizetési folyamat mennyire gyors és magától értetődően problémamentes. Az online kereskedők előtt álló feladat nem ismeretlen, de ideje – és érdemes is – az adat-alapú vásárlási élményt újratölteni!

Continue reading

Ezt láttuk mi: ilyen volt az idei Ecommerce Expo

Az Ecommerce Expo az év talán legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi seregszemléje a webáruházak és az őket támogató szolgáltatók számára. Ennek megfelelően tematizálta február utolsó csütörtökét – mondhatni: a hagyományoknak megfelelően – a fővárosi Lurdy Házban az Expo kiállítói és előadói repertoárja. Szintén a hagyományoknak megfelelően, ott voltunk mi is. Szerintünk ilyen volt az idei nagy találkozás….

Continue reading

Hogyan lehet előre jelezni a vásárlói viselkedést az MI segítségével?

Az ügyfelek viselkedésének megértése és előre jelzése továbbra is elengedhetetlen az üzleti sikerhez. A mesterséges intelligencia már kulcsfontosságú eszköz a prediktív analitikában, és 2025-ben még kritikusabbá fog válni az ügyfélmagatartás előrejelzésében. Az MI ugyanis már nem csak egy technológiai divat, de egy gyakorlati eszköz, mely átalakítja az ügyfélismereteinket is. Akár már az előrejelzést illetően is.

Continue reading

Madar Norbert: Tíz év múlva nehezen fogunk tudni a magyar online kereskedelemről beszélni

A digitális kereskedelmi tanácsadásban új, de máris központi szerepet betöltő PwC a piacra lépés nagy kérdésére (make or buy) a nulláról felépíteni helyett a szektorban meghatározóan teljesítő GKID felvásárlását válaszolta. A regionális szerepkörről, a naivitásról és a tanulásról, illetve arról kérdeztük Madar Norbertet, az akvizíció „áldozatául esett” cég vezetőjét, hogy kinek érdemes ma sikeres webáruházról álmodoznia.

Continue reading

Kölcsönös előnyök: így pontosítsd a perszónáidat!

A reklámkészítőket szokás a mesterséges igénykeltés ördögi mestereinek láttatni. Marketingesek milliói dolgoznak azok, hogy szegény, ártatlan fogyasztó olyan (és olyan mennyiségű) sz✳rt megvegyen, amire valójában nincs is szüksége. Eddig a sztereotípiák. Nézzük most meg, mi a helyzet azzal a bizonyos ”szükséggel” és hogy miben mesterkedj, ha fenntartható marketinget űznél. A végére hagytuk 2025 nyerő eszköztárát.

Continue reading