Az Egyesült Államokban betilthatják a TikTok működését január végétől, ha az online platform nem talál magának kínai tulajdonosa helyett egy amerikait. Ám ez a „rémisztő hír” a jelek szerint egyáltalán nem készteti menekülésre a portál shopjában értékesítő online kereskedőket. A TikTok piactere vajon mit kínálhat, amit más nem?
Continue readingA webáruház bukásának 10 oka – és elkerülésük módjai
Az elektronikus kereskedelem mögött már elég hosszú múlt áll ahhoz, hogy kiderüljenek a buktatók, amelyek egy webáruház sikertelenségét okozhatják. A szakértők sokféle listát készítettek ezekről. A legérdekesebb talán az, amelyben az érintettek avatnak be: miért vallottak kudarcot. Az is kiderül, hogyan lehet elkerülni a hibáikat.
Continue readingTucatnyi féle kiberfenyegetés is a karácsonyi szezont várta
Az ünnepek előtti készülődést sokféleképpen töltik az emberek. Van, aki hal után futkos, esetleg maga fogja a halászlébe valót, mások viszont a lehetőséget látják benne, hogy adatot halásszanak, és ne csak csokit, hanem mást is kicsaljanak tőlünk. Mire figyeljünk, hogy az ünnep ne váljon kiber-rémálommá? Ehhez ad 12 jó tanácsot a KPMG.
Continue readingParazita-e a digitális gazdaság?
Mindig is voltak „élősködők” a kultúránkban, akik kalózkodásból vagy mások átveréséből élnek. Bizonyára vásároltunk már utcai piacokon, ahol az árusok hamis Nike-okkal, Levisekkel, Rolexekkel csencseltek. A parazita-stratégia alapszabálya meglehetősen egyszerű: meggyőzünk valaki mást, hogy befektetést eszközöljön ki számunkra egy piac kialakításában, ami így fedezheti majd az innováció, a reklám, a terjesztés vagy bármi más költségét.
Continue readingLassan lép az EU, de aztán nagyot rúghat a Temuba és a Sheinbe
Az Európai Bizottság malomkerekei általában lassan őrölnek, amit még tovább fékezett, hogy az európai parlamenti választások nyomán az idei év az új testület felállításával telt el. Így a bizottság háttérapparátusának szakértői még csak ötletelnek, miként lehetne kiegyenlíteni a nagy kínai e-kereskedők versenyelőnyét európai versenytársaikkal szemben.
Continue readingÁltudományos fércmunka ez a slágerkönyv, ne olvasd el!
Rolf Dobelli saját bevallása szerint hírfüggő. Ezt úgy kezelte, hogy lemondott a hírolvasásról, atapasztalatairól írt egy blogposztot, amiben arra buzdított, hogy senki ne olvasson híreket. Majd könyvet írt a témáról „Ne olvass híreket!” címmel. Bárcsak ne tette volna! Pintér Róbert könyvismertetője következik.
Continue readingÁtlépett egy fontos határt a GLS Hungary
Az év végi nagy rohamra a korábbi éveknél is alaposabban készültek a csomagszállító cégek: az MPL járműflottabővítésének bejelentését időzítette mostanra; a FoxPost a Packetával összeolvadásának zökkenőmentes felgyorsítását ígéri; GLS Hungary pedig a csomagautomata állomány szintlépését jelentette be annak bizonyságául, hogy a hálózataik folyamatos bővítése továbbra is vastagon aláhúzott része a stratégiáinak.
Continue readingAki nem védekezik, annak a karácsony logisztikai rémálommá válhat
Az év végi bevásárlási szezon örömteli kihívásokat támaszt az online kereskedőkkel szemben, hiszen miközben az egekbe szöknek a feladataik, cserébe ez az évnek az az időszaka, amikor jól muzsikálhat az üzlet. Ennek persze van egy feltétele, mégpedig a jó felkészülés a nagy karácsony előtti pörgésre.
Continue readingCsak az ügyfél visszajelzéseire ezért ne építs stratégiát!
A folyamatosan változó mai üzleti környezetben egy dolog állandó: az ügyfelek visszajelzéseinek felbecsülhetetlen ereje. Legyen szó elismerő leveleikről vagy a sérelmeik listájáról, minden egyes visszajelzés lehetőséget ad a fejlődésre, az alkalmazkodásra és az üzleti gyarapodásra. Bill Gates szerint a legelégedetlenebb ügyfeleink a legjobb tanulási forrásaink. De valljuk be, ha csak az ilyen ügyfeleinket használjuk egyetlen információforrásként, az meglehetősen torzíthatja stratégiai gondolkodásunkat.
Continue readingBengyel Ádám: „Most már mindenkinek olyan szolgáltató kell, aki lehetőleg mindent visz mindenhova”
Érdemes volt 2015-ben, startupként is a csomagautomatás kiscsomagkiszállításra fogadni, de most már a régiós nagyság a cél. Meg az, hogy az ügyfél fontosabb maradjon a dizájnnál. Többek között erről is kérdeztük Bengyel Ádámot, a Foxpost egyik alapítóját, jelenlegi vezérigazgatóját.
Continue reading