Egy olyan újdonság jelent meg decemberben a LinkedIn vállalati oldalain, ami segíthet elkötelezett termékközösségek létrehozásában, minőségi leadek generálásában, vagyis végső soron az eladások növelésében. A hangsúly egyelőre a B2B termékeken van.

Az üzleti közösségi hálózat, amely óriási hatást gyakorolt a munkaerő-toborzásra az egész világon, több, mint 675 millió taggal büszkélkedhet, és a világ 150 országban van jelen. Úgy tűnik, ezt az óriási elérést immár márkaépítési és kereskedelmi fókusszal is hasznosítani szeretné, ugyanis a LinkedIn december közepén bejelentette, hogy egy új „Termékek” fület ad hozzá a vállalati oldalakhoz a kulcstermékek kiemelésére.

Ma a vásárlók 70 százaléka online keresés alapján választja ki a megvásárolni kívánt árucikkeket, ami azt jelenti, hogy termékek internetes láthatóságán és jó hírnevén áll vagy bukik az üzlet. Ugyanakkor egy olyan világban, ahol mindenki verseng a figyelemért, hatékony módszerekre van szükség a termékek kiemeléséhez, az ügyfelek informálásához és a hitelesség kialakításához. Ehhez fontos egy olyan teret létrehozni, ahol az ügyfelek közösségbe tömörülve megoszthatják tapasztalataikat vagy kérdéseiket a termékekkel kapcsolatban.

A most bevezetett LinkedIn Product Pages is ilyen: egy dedikált hely, ahol a cégek bemutathatják termékeiket, és kiemelhetik azok fontos tulajdonságait, tetszés szerint szöveggel, fotóval, videóval. Ide gyűjthetik a felhasználók véleményét, ajánlásait, értékeléseket és teszteket. A konverzióról testreszabható gombok segítségével lehet gondoskodni, ami többek között további információhoz, letöltéshez, regisztrációhoz vagy kapcsolatfelvételi űrlaphoz is vezethet. Az új blokk a vállalati oldalon belül jelenik meg, ahol akár egyetlen terméket, vagy abc-be rendezett listát is el lehet helyezni, az akciógombok pedig külső webcímekre is mutathatnak.

Új termékoldallal segíti a márkaépítést a LinkedIn
A LinkedIn Campaign Manager termékoldala

A koncepció lényege, hogy az egyes termékekhez független, megbízható vélemények, értékelések kapcsolódjanak, amelyeket vissza lehet követni konkrét LinkedIn felhasználókig. Sőt, a LinkedIn ennél is aktívabb kurátori szerepet vállalt magára: az új fül aktiválásakor ugyanis a terméknevek és kategóriák mind az általa összegyűjtött információk alapján jelennek meg. Vagyis a vállalkozásoknak nem kell saját árucikkeket, listákat feltölteni, csak válogatni lehet a felkínált listából. Ha valamilyen információ nem stimmel, akkor módosítási kérést lehet küldeni a LinkedInnek.

Amint létrejött a terméklista, hozzáadhatunk logókat, leírásokat, képeket és videókat. Sőt, célközönséget is rendelhetünk az egyes termékekhez: maximum 10 munkakört választhatunk ki, ami befolyásolni fogja, hogyan jelennek meg majd a termékek a keresési eredményekben.

Érthető módon első körben a LinkedIn inkább a B2B termékekre fókuszál, hiszen csak B2B szoftver kategóriában 10 ezer termékoldala van. A későbbiekben terveznek nyitni más iparágak felé is. Éppen ezért egyelőre a jövő titka, hogy a továbbiakban milyen irányba fejlődik majd és mennyire nő nagyra ez a szolgáltatás. Az biztos, hogy a bevezetése fontos mérföldkő a LinkedIn életében, ami tovább erősítheti az üzleti közösségi hálózat piaci súlyát, és arra ösztönözheti a cégeket, hogy több energiát fektessenek a jelenlétbe a LinkedInen.