Növeljük a bevételt a távozó látogatók megmentésével

Növeljük a bevételt a távozó látogatók megmentésével

Ma már Magyarországon is igen elterjedt a popupok használata hírlevél feliratkozók gyűjtésére és vásárlószerzésre egyaránt. Egyre kevesebb olyan webáruház lelhető fel, ahol nem találkozunk felugró ablakkal – s ez nem is meglepő, hiszen igen szép eredményeket lehet velük elérni akár e-mail címlista építésről, akár eladásösztönzésről, akár a kosárelhagyási ráta csökkentéséről legyen szó. Olyan ismert webshopok számára is hatékonynak bizonyultak a popupok, mint az Avon, a Dockyard vagy az eDigital – utóbbi például több mint 65.000 feliratkozót szerzett 41 nap alatt.

Popup kampány

Azonban rendszeresen tapasztaljuk, hogy a webáruházak nem használják helyesen a popupokat, és ilyenkor – érthető módon – nem is hozzák a várt eredményeket. Ezért most mutatunk 7 rém egyszerű tippet, melyek segítenek egy igazán sikeres popup kampány létrehozásában. Lássuk ezeket!

1. Soha ne használjunk belépési popupot

Apróságnak tűnhet, de nagyon fontos. Az a popup, amely egy weboldalra érkezés után azonnal megjelenik, idegesítő és frusztráló a látogató számára. Hiszen lehetőséget sem ad a weboldalunk megismerésére. Ezzel a taktikával nem elég, hogy nem szerezzük meg a látogató e-mail címét, de egyből el is üldözzük az oldalunkról.

Már csak az a kérdés, hogy mikor jelenítsük meg a popupot? Az Unbounce azt javasolja, hogy várjunk legalább 60 másodpercet. Ezzel ellentétben a Digitalmarketer.com már 15 másodpercre szavazott és ezzel 2683 érdeklődőt sikerült is szerezniük alig 2 hét alatt! Ökölszabályként megállapodhatunk abban, hogy érdemes megnézni, mennyi az átlagos oldalon eltöltött idő, és annak 60%-át beállítani.

2. Szegmentáljuk a látogatóinkat

A weboldal látogatók szegmentálásával igazán személyre szabott üzeneteket jeleníthetünk meg – különösen, ha a lehető legtöbb kis csoportra bontjuk a felhasználókat. Szegmentálás során figyelembe vehetjük, hogy honnan jönnek a látogatók: célozhatunk például azokra, akik egy bizonyos forrásból érkeznek (Facebook, Google AdWords, direkt forgalom, stb.).

Elkötelezettség alapján is célba tudjuk venni látogatóinkat. Ilyenkor az alábbi változókat érdemes figyelembe venni:

  • Hány oldalt tekintettek meg
  • Hány másodpercig böngészték az oldalt
  • Új vagy visszatérő látogatók
  • Jártak e már bizonyos aloldalakon a weboldalon
  • Bizonyos szintig legörgettek-e az oldalon

Ha nem csak Magyarországra szállítunk, akkor a földrajzi célzás is egy nagyon jó módszer, de a kosár tartalmát, vagy a korábbi kampányokra adott reakciókat is figyelembe vehetjük a szegmentálás során. Ehhez kapcsolódóan a már feliratkozott látogatók kizárását is érdemes megfontolni.

Ha pedig igazán egyénekre szabott üzenetet szeretnék megjeleníteni, akkor célozzunk egyedi változók alapján. Itt csak a képzeletünk szab határt! Miért is ne állítanánk be külön kampányt például nőknek és férfiaknak?

Az Értéksziget webáruház például nagyon ügyesen szegmentálja a látogatóit. Íme, két kampányuk: a kuponkóddal a kosárelhagyó látogatókat célozza, az ingyenesen letöthető tanulmánnyal pedig azokat a látogatókat, akik még csak általános tartalmakat böngésznek (pl. blog vagy termékkategóriák), és még messze állnak a vásárlástól.

Popup kampány

3. A kevesebb néha több

Ne essünk túlzásba az adatok bekérése során. A legtöbb esetben egy e-mail cím is elég és ezt az Avon is nagyon jól tudja!

Popup kampány

De ha szeretnénk személyesebbé tenni az e-mailjeinket, bekérhetünk egy keresztnevet is. Ennél többre tényleg csak nagyon egyedi esetekben lehet szükség!

4. Keltsünk sürgősség érzetet

Sürgősség érzet keltésével könnyen vásárlásra buzdíthatjuk azokat a látogatókat is, akik még nem hoztak döntést. Ez egy nagyon jó technika a kosárelhagyók visszacsábítására. Biztosítsunk egy olyan ajánlatot, amely csak korlátozott ideig elérhető, ahogyan azt a Gardengal.hu webáruház is tette.

Popup kampány

5. Rendszeresen frissítsük a popupokat

Mivel nem szeretnénk, hogy a visszatérő látogatóink ráunjanak az ajánlatainkra, érdemes gyakran frissíteni az ajánlatot és a popup designját egyaránt. Kövessük az aktualitásokat, és hirdessünk meg évszakhoz, ünnepekhez vagy eseményekhez kötődő akciókat. Ebben az időszakban például egy Black Friday-hoz kapcsolódó ajánlat jó ötlet lehet.

Popup kampány

6. Használjunk reszponzív, mobilbarát popupot

2017-ben, az okostelefonok világában, ez már nem is kellene, hogy kérdés legyen. Sajnos azonban mégis sokszor találkozhatunk olyan elavult weboldalakkal, amelyek nagyon csúnyán jelennek meg mobil eszközökön. Fontos, hogy a popupunknak épp olyan szépen kell kinézni mobilon, mint a weboldalunknak.

7. A/B teszteljünk folyamatosan

Az A/B tesztelés a legjobb módszer a konverziós rátánk javítására. A/B teszt során két vagy több verziót összehasonlítunk, hogy lássuk, melyik működik jobban. Tesztelhetjük a címsort, az ajánlatot, a call-to-action gomb szövegét és színét, a használt képeket, a betűtípust, stb. Ahogy az a Zöldpolc webáruház példáján is látható, egy apróbb módosítás is óriási eredményeket jelenthet: a gombszöveg cseréjével közel 50%-os javulást értek el.

Popup kampány

Összegzés

Popupok segítségével nagyon jó eredményeket tudunk elérni és sok látogatót tudunk megmenteni. De egyáltalán nem mindegy, hogyan használjuk ezt az eszközt. A fenti tippek segítségével bármelyik webáruház könnyedén létrehozhat sikeres popup kampányokat. Ha szeretnéd még jobban beleásni magad a popupok használatába, töltsd le ezt az ingyenes tanulmányt.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
mm
Zajdó Csaba

A Webshop Experts, a ShopRenter és az OptiMonk alapítójaként már cégek ezreinek segített az internetes értékesítésük beindításában és felfuttatásában. Számos e- kereskedelmi témájú konferencia előadója, és szinte minden nagyobb üzleti magazinban jelentek már meg cikkei, tanulmányai.