Az e-commerce mutatószámok versenyében szinte bizonyos, hogy a konverziós arány nevű induló kapja az aranyérmet. No de melyik? És hány orrhosszal nyert?
Sokféle konverziós arányt lehet kiszámolni, de nem mindegyikből érdemes messzemenő következtetéseket levonni. A szakmában a kosárhoz hozzáadás konverziós értéke (add-to-basket conversion rate) lett a leginkább elterjedt mutató, mely kiválóan megmutatja, hogy az adott termék mennyire vonzó a látogatók számára. Ezzel még nem definiáltuk a mutatót, hiszen sokféle adatra építve lehetséges kiszámolni: alapja lehet egy adott felhasználó, egy látogatás (session) vagy akár csak az adott terméket megtekintők is. Ezek közül a leginkább elfogadott – talán a Google Analytics mérési sajátosságai miatt is – a látogatások számát és az adott gombra történő kattintásokat (hozzáadás a kosárhoz) számolja. Vagyis egy adott termék konverziós aránya az adott termékoldalon történő kattintások (hozzáadás a kosárhoz) és ugyanazon termékoldal látogatói számának az aránya.
Természetesen nem csak egy termékre vonatkozóan számolhatjuk ki a konverziós arányt, hanem a teljes webshopra, vagy egy-egy termékkategóriára is, ilyenkor az összes kosárba tétel (eladás) és az összes látogatás (session) aránya a mutatószámunk.
A Google Analytics ajánlása ezt a mutatót tovább finomítja azzal, hogy nevesíti a kosárból kivételt, továbbá az ún. Product Detail Rate-et, aminél az adott termék részleteinek megtekintése (ha az külön oldalon / fülön van) aránylik a hozzáadások számához.
A Monetate Ecommerce Qurterly legutóbbi, 2016. IV. negyedéves számai alapján a 3% tekinthető átlagos konverziós aránynak, bár mint láthatjuk, nagy a szám szórása piaconként. Az is egyértelműen megállapítható, hogy a negyedik negyedéves konverziós arányok – vélhetően a karácsonyi szezon miatt – általában magasabbak.
A kutatás adataiból kiderül az is, hogy az asztali számítógépeken és laptopokon a legmagasabb ez a konverziós arány, és a tabletek közel ugyanannyira jól teljesítenek, míg az okostelefonokon a konverziós arány ennek csak fele-harmada.
A fent elemzett konverziós arányon kívül természetesen fontos az új látogatók regisztrációs, illetve vásárlási aránya is, ami mind-mind konverziós arány. Éppen ezért fontos, hogy amikor konverziós arányról beszélünk, mindig tegyük hozzá, hogy melyikre gondoltunk.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli