Ha már hűségprogram, akkor az legyen adatvezérelt és automatizált. Ismerd meg vevőidet, szegmentálj, és ennek megfelelően alakítsd ki loyalitás programodat és kommunikációdat. Ez lehet a záloga a hatékony vevőmegtartásnak, valamint a keresztértékesítés és a vásárlói hűség maximalizálásának. 

Miért fontos a vásárlói hűség?

Egy jól megtervezett és automatizált loyalty program rengeteg előnyt kínál. Vágjunk is bele, és nézzünk meg néhány érdekes statisztikai adatot:

  • A hűségprogram e-kereskedelmi platformmal történő integrálása 319 százalékkal növelheti az átlagos rendelési volument (Incentive Solutions).
  • Az e-kereskedelmi hűségprogramban résztvevő vásárlók évente 12-18 százalékkal többet költenek (Accenture).

Mindig érdemes azonban szem előtt tartanod, hogy a hűséges vásárlók és aktivitásaik nem csupán számok a sales riportban. Ők azok az emberek, akik hisznek a márkádban, megtisztelnek figyelmükkel és pénzükkel. Hogyan tudod ezt meghálálni nekik? Hoztam három innovatív megoldást, amivel a vásárlói lojalitást is növelheted – egyéni igényeiket figyelembe véve.

Három innovatív megoldás a vásárlói hűség kiépítéséhez és megtartásához

1.      Kiváló ügyfélszolgálat a kiváló vásárlói élményért

Sok vállalat kezd AI chatbotokat alkalmazni, hogy 24/7-ben tudjanak segítséget nyújtani a weboldal-látogatóknak. Ezek a chatbotok automatizált választ adhatnak az ügyfelek feltett kérdéseire, illetve releváns termékajánlásokkal szolgálhatnak. A mesterséges intelligencián alapuló chatbotok nem csak a felhasználói élményt javítják, de a humán erőforrást is hatékonyan kiegészítik.

Még chatbot bevezetés előtt állsz? Érdemes megnézned akár a SALESmanago marketingautomatizáció chatbotját. Külön kódolás nélkül beépítheted és hatékonyan automatizálhatod vele webshopod kommunikációját. Ha nem éred be ennyivel és további versenyelőnyre tennél szert ezen a kompetitív piacon, egészítsd ki a chatbotot egy rutinos call center csapattal, így egészen biztosan személyre szabott segítséget kap a vevőd.

2.      Fókuszban az omnichannel kommunikáció

Az eredményes hűségprogram érdekében érdemes az omnichannel marketing mellett letenni a voksodat. Célzott többcsatornás marketinggel átlagon felüli fogyasztói élményt nyújthatsz vásárlóidnak azáltal, hogy minél több (számukra releváns) platformon szólítod meg őket, méghozzá koherens és jól időzített üzenetekkel.

Nem kell megijedni sem a perszonalizációtól, sem a többcsatornás kommunikációtól. Elég egy innovatív eszköz, amelynek része a Customer Data Platform is. Segítségével több forrásból és érintkezési pontból gyűjtött adatokkal 360°-os vásárlói profilokat alakíthatsz ki.

Milyen kommunikációs csatornák állnak rendelkezésedre? Hoztam néhány ismert és kevésbé ismert példát is:

  • Dinamikus termékajánló e-mailek

A dinamikus termékajánló e-mailek hűségprogramod sarokkövei lehetnek. Lehetővé teszik az egyes címzettekre szabott tartalom megjelenítését a preferenciák, a vásárlási előzmények, a böngészési viselkedés, a demográfiai adatok, vagy akár az AI által feldolgozott mintázatok alapján is.

  • Perszonalizált banner, pop-up és webpush

Weboldalad igazi kincsesbánya az adatok és a kommunikációs lehetőségek szempontjából. Perszonalizált bannerrel, pop-uppal és/vagy webpush-sal testre szabott ajánlatokat és emlékeztetőket juttathatsz el vásárlóidhoz.

Mit várhatsz ettől? Magasabb átkattintási arányt, sikeresebb vevőmegtartást és megnövekedett webhelyforgalmat.

  • Mobil marketing

Te küldesz SMS-t hűségprogramtagjaidnak arról, éppen hány hűségpontjuk van és mennyi hiányzik ahhoz, hogy szintet ugorjanak? Vagy arról, milyen extra ajánlatod van számukra? Ha nem, itt az ideje!

Bár a mobil marketing elsősorban a szöveges üzeneteken (WhatsApp, Viber, SMS) alapul, de küldhetsz videókat és képeket is. A szegmentálás is gyerekjáték, ugyanazokon a mechanizmusokon alapul, mint a már fentebb említett megoldások.

  • Social media

A közösségi média platformok tökéletesek arra, hogy a hűségprogramból származó információkkal megtámogatott üzeneteidnek teret adjanak. És ehhez elegendő akár egyetlen szoftver is!  A legtöbb marketingautomatizmus a megadott e-mail címek alapján könnyedén beazonosítja vásárlóidat, így rögtön elindíthatod a szoftverből kinyert célcsoportokra szabott egyedi kampányaidat.

3.      Referral marketing, amit vétek lenne kihagyni

Talán nem is hinnéd, de az új vásárlások 65 százaléka ajánlásokból származik (LinkedIN, Alireza Ramezani). Használd te is az ajánlások erejét és igazi win-win szituációt teremthetsz: miközben értékes adatokhoz és új vásárlókhoz jutsz, meglévő és jövőbeni ügyfeleid vonzó jutalmakkal és egyfajta közösségi élménnyel gazdagodnak.

A vásárlói hűség kiépítése, fenntartása és ápolása leginkább a kertgondozáshoz hasonlít. Mind a palántázás, mind az elköteleződés kialakítása türelmet igényel, de megéri az erőfeszítés, mert hosszú távon valami nagyon értékes tud kialakulni.

Akár hűségprogram bevezetés előtt állsz, akár a már meglévőt szeretnéd újragondolni, keresd a Nitro Communications szakértői csapatát. Kattints ide!

(Támogatott tartalom)