A Pinterest is meghallotta az idők szavát, ezért felpörgetné az alkalmazáson belüli vásárlásokat – írja a Retail Dive. Hamarosan új funkciók érkeznek majd, amik a remények szerint tovább növelik az amúgy is jelentős költekezési kedvet a képmegosztó körül.
A Pinterest API for Shopping segítségével az alkalmazás kereskedői kezelhetik a saját termékkatalógusukat és metaadataikat, a termékcímkéző funkció pedig arra szolgál, hogy a pineken a márkák megjelöljék termékeiket a saját weboldalukra mutató tagekkel.
A katalógusok legizgalmasabb újítása a megjelenő videós fül: az eladók képek mellett mozgóképet is készíthetnek a termékeikről, aminek köszönhetően az érdeklődők többféle szögből is megnézhetik azt a vásárlás előtt.
A cég 2020 óta nyit nagy tempóban az egyre könnyebb és élményszerűbb vásárlások felé: a Product Pin címkézési funkció előtt, októberben megvásárolható termékek megjelölését is lehetővé tette a felhasználóinak, 2021 nyarán pedig megszületett a bevásárlólista is, ahol elmenthetünk magunknak ötleteket, és értesítést kérhetünk arról, ha esetleg akcióssá válik .
2021 novembere óta létezik a Pinterest TV is, ami tulajdonképpen sorozatban mutatta be a tartalomkészítők márkáinak hirdetéseit, mindezt élő közvetítésben.
Valószínűleg nem véletlen az egyre gyorsabb átalakulás: június végén a Google korábbi kereskedelmi elnöke, Bill Ready lett a Pinterest vezérigazgatója, a korábbi alapító Ben Silbermann ügyvezető elnök lett. A személyi változásoknál viszont sokkal érdekesebb, hogy a Pinterest megvásárolta a The Yes névre hallgató mesterséges intelligencia platformot, aminek segítségével a felhasználók stílus- márka- és méretinformációit is fel tudják majd használni a személyre szabott ajánlatokhoz.
Üröm az örömben, hogy az új funkciók jelentős része még mindig nem elérhető Magyarországon, de ez valószínűleg csak idő kérdése.
A hagyományos, papíralapú katalógusokat modernizálni és helyettesíteni kívánó alkalmazást a hivatalos, idén februárban rögzített adatok szerint világszerte 430 millióan használják. Ez óriási szám, főleg azt tudva, hogy a lehető legideálisabb demográfiai adatokat hozzák: amíg például a Youtube-ot túlnyomó részt férfiak használják, a Pinterest felhasználóinak a 60 százaléka jelenleg is nő, ráadásul a 18-25 és a 25-40 évesek közül használják a legtöbben.