Közvetlen vásárlás a Pinterest kamerás keresőjéből

Közvetlen vásárlás a Pinterest kamerás keresőjéből

Új funkcióval bővült a Pinterest mobilalkalmazásának felülete a Shopify-jal kötött szerződés nyilvánosságra hozatalával egy időben, amelynek köszönhetően még könnyebben jelenhetnek meg a platform kiskereskedői a Pinterest felületén.

A kamerás keresőalkalmazás segítségével az előttünk lévő termékeket menthetjük saját tábláinkra. A “Shop” tab kiválasztásával közvetlenül is kereshetünk a Pinteresten megtalálható termékek között, és azonnal is meg vásárolhatjuk azokat.

Közleményében a cég azt is megemlíti, hogy a beépülő alkalmazásban nemcsak a kamerával készített fotókra kereshetünk, de a galériából bármilyen támogatott formátumú képre is, legyen szó akár egy weboldalon elmentett fotóról vagy képernyőképről.

Az applikáción keresztül feltöltött fotó mellett, a mentés funkciónál megjelenő “Vásárlás” gombot megnyomva a készlettel rendelkező kereskedők checkout oldalára juthatunk, ahol azonnal meg is vásárolhatjuk a terméket.

Közvetlen vásárlás a Pinterest kamerás keresőjéből

A kamerás keresőalkalmazás eredetileg a valódi boltokban látott, számunkra érdekes termékek mentésére szolgált. Innentől viszont már csak egy lépés, hogy bármilyen platformon talált terméket megvásárolhassanak a felhasználók anélkül, hogy ki kellene mozdulniuk otthonról – legyen szó egy blogposztról, vagy közösségimédia-bejegyzésről.

A cég saját adatai szerint a vizuális keresést használók száma nagyot ugrott 2019 hasonló időszakához képest, és egyre elfogadottabbnak számít. Ennek oka abban rejlik, hogy a felhasználók egyre magabiztosabban használják a mobiltelefon kameráját vásárlásra, illetve az applikációnak ezen részén rengeteget dolgoztak a cég fejlesztési osztályán, hogy még hatékonyabban működjön.

Az elmúlt hat hónapban megduplázták az algoritmusuk által figyelt attribútumok számát. A hatékonyabb keresés például a ruházati termékek esetében annak köszönhető, hogy ebben a kategóriában már a színeket, a stílust, az anyagot, a hosszt, az alkalmat, a cipő magasságát és az évszakra jellemző jegyeket is indexeli a cég keresője. A Pinterest állítása szerint ez közel ötven százalékkal növelte az alkalmazás hatékonyságát.

A vásárlás funkció megjelenésében valószínűleg legalább ugyanekkora szerepe van annak is, hogy a Shopify-jal kötött partneri szerződésük értelmében a webshop-rendszer ügyfelei a termékkatalógusukat egyetlen gombnyomással megoszthatják a Pinterest felületein is. A több mint egymillió kereskedőt kiszolgáló Shopify ügyfeleinek lényegében közvetlen elérést tett lehetővé a Pinterest mintegy 350 milliós felhasználói táborához. A Shopifyon keresztül feltöltött katalógusokat pedig hetente szemlézik és ajánlják a cég által kiválasztott influenszerek a – nemes egyszerűséggel csak – “shopping spotlight”-nak hívott felületen.

A Pinterest új szolgáltatásának legnagyobb konkurense a Google “Lens Camera” applikációja, amely az utóbbi hónapokban egyre inkább a nem fizetett hirdetésként listázott termékeket jeleníti meg elsőként a felhasználóknak. További versenytárs az Instagram Shopping, amelynek bejelentésére nemrég került sor a Facebook részéről, és szintén a platformon megosztott termékek közvetlen megvásárlását teszi lehetővé a felhasználók számára.

Egy szó mint száz, a vizuális keresés egyre inkább utat talál a felhasználók felé és egyre elfogadottabbá válik, leginkább annak köszönhetően, hogy a hosszadalmas, szöveges találati listák böngészésével szemben a vásárlási élmény jóval inkább hasonlít a hagyományos vásárlás folyamatára.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!