A sorozat előző cikkében már körüljártuk a szakértelem, hitelesség és megbízhatóság mibenlétét a Google értelmezésében, és egy-két példán is túl vagyunk. Nézzük meg mindennek a gyakorlati oldalát, és lássuk, mi mindent tehetsz a Search Engine Journal SEO szakértői szerint, hogy a weboldalad hitelesebb és megbízhatóbb legyen a Google szemszögéből.
1.) Mondd el a látogatóknak, ki vagy te
Az E-A-T irányelvek azt mutatják, hogy a Google tudni akarja, ki készítette a tartalmat, és hogy ez a személy, személyek vagy weboldal megbízható és legitim információforrások-e. Tehát: ha még nincs Rólam/Rólunk vagy Csapat oldal a weboldaladon, ami bemutatja, kik alkotják a csapatot, illetve kik a tartalomfelelősök, akkor épp ideje összehozni egyet. A Rólam/Rólunk oldal remek alkalmat ad arra, hogy kifejtsd, miben áll a csapat szakértelme, milyen területen tud hiteles és megbízható információforrás vagy szolgáltató lenni.
2.) Készíttesd szakértőkkel a tartalmaid
A Google nemcsak jó tartalmat akar, hanem az is fontos, hogy olyan emberek írják a tartalmakat, akik tudják, miről beszélnek. Ezért nem érdemes az első ajánlkozóval, felkapott kulcsszavakra átgondolatlan, összecsapott cikkeket íratni csupán a kattintásokért, helyette sokkal jobban megéri hosszú távon, ha szakértőkkel dolgozol, akiknek a tartalmait a Google is megbízhatónak fogja találni. Készíts interjút a területed fontos képviselőivel, kérj fel profit vendégposzt szerzőjének, vagy alkalmazz külsős céget/alvállalkozót első osztályú tartalmak, kutatások, elemzések előállításához.
3.) Legyen világos a tartalmad célja
Mit szeretnél elérni a tartalmaddal? Informálni, elmagyarázni, edukálni, meggyőzni akarsz, esetleg elemezni és tényszerűen bemutatni egy témát? Akármelyik is a célod, a címből és az alcímekből, illetve a világos, egyértelmű fogalmazásból derüljön ki, mik a szándékaid. Nem feltétlenül kell, hogy hosszú legyen a tartalmad, sőt, a legjobb, ha (a szükséges bevezető után) mielőbb a lényegre térsz, miközben alaposan és világosan körbejárod a témát. Ez ellentmondásnak is tűnhet, de mindössze annyit kell tenned, hogy kerülöd a töltelékmondatokat és fölösleges részeket, amik nem adnak hozzá a mondanivalódhoz.
4.) Frissítsd rendszeresen a tartalmaid
Elképesztő mennyiségű adat keletkezik nap mint nap, ami azt is jelenti, hogy egyre gyorsabban válnak elavulttá a tartalmak is. Míg 2016-ban 44 milliárd gigabájt adatot hoztunk létre naponta, 2025-re ez a szám 463 milliárd gigabájt is lehet. 9 év alatt több mint megtízszereződött az online elérhető információ mennyisége, vagyis szinte biztos, hogy bármilyen témában is készítettél tartalmakat pár éve, azt mára bőven van mivel update-elni. Az online tartalmak átlagos “szavatossági ideje” 2-3 év – a témától és az iparágtól függően persze lehetnek eltérések –, ezután egyre több benne lévő információ érvényessége járhat le.
Mit tehetsz ez ellen? A legegyszerűbben úgy lehetnek naprakész és érvényes tartalmaid, ha a SEO stratégiád részeként betervezed a frissítésüket is néhány évente. Update-eld az adatokat, statisztikákat, írj a legújabb best practice-ekről, csekkold és cseréld a tört linkeket, különösen a legnépszerűbb tartalmaidban – ezzel a munka oroszlánrészét már el is végezted.
5.) Linkelj jó minőségű forrásokra
Ha szakértői státuszt szeretnél elérni a területeden, megbízható adatokkal kell alátámasztanod a mondandód. Linkelj hivatalos forrásokra, tanulmányokra, kutatási eredményekre, hogy nyilvánvaló legyen: tudod, miről beszélsz, és ismered a legfrissebb adatokat, trendeket, témákat, véleményeket a területeden.
Megbízható, tudományos értékű forrásokat a JSTOR-on és a Google Scholarral is találhatsz, de még számos online könyvtár és adatbázis is a rendelkezésedre áll tanulmányok felkutatásához. A tudományos igényű írások mellett iparági szakértők véleményére is hivatkozhatsz, amiket a közösségi médián, elemzésekben, cikkekben, blogbejegyzésekben megosztanak.
6.) Írj többféle szempontból is a témádról
A megbízható tartalom többféle szemszögből is megvizsgál egy témát vagy problémát, és arról is szót ejt, hogy milyen szempontokról érdemes beszélni, ami hozzáad a téma kapcsán folyó diskurzushoz. Nem biztos, hogy érdemes például olyan általános kijelentésekbe bocsátkozni szubjektív téma esetén, hogy melyik a legjobb fagyimárka, edzőterem vagy szoftver, mert mindenkinek más a szempontrendszere, így nem felelhet meg mindenkinek ugyanaz. Az viszont hasznossá teszi a tartalmad, és bizalmat épít a közönségedben, ha többféle szempont alapján közelítesz a témádhoz, például úgy, hogy elmagyarázod, bizonyos megoldás, termék, szolgáltatás kinek és miért lehet jó. Ezt a felhasználók, és így végső soron a Google is értékelni fogja.
7.) Figyelj oda az online reputációdra, hírnevedre
Az, hogy mások mit mondanak rólad (a cégedről, brandedről) a neten, befolyásolja a weboldalad és tartalmad hitelességét a Google szemében. A negatív sajtóvisszhang, alacsony felhasználói értékelések (pl. a Google Cégem profilodon vagy a céged Facebook oldalán) és negatív kommentek gyengíthetik az oldalad E-A-T alapú minősítését, és végső soron a rangsorolását is. Nem kell túltolni, de időnként bátran kérheted a branded követőit és akár a partnereidet, hogy értékeljék az oldalad ilyen-olyan csatornákon, ha úgy érzik, kialakult egy képük a veled való közös munkáról, termékedről, szolgáltatásodról.
Zárszóként: bár, ahogyan jeleztük, az E-A-T nem fogja sem drasztikusan, sem közvetlenül befolyásolni az oldalad helyezését, ez nem jelenti azt, hogy ezeket az irányelveket figyelmen kívül lehetne hagyni, vagy ne lehetne okosan felhasználni, és előnyödre fordítani.
Azzal, ha a checklist alapján a SEO stratégiád részeként 1-2 évente átmész ezen a 7 lépésen, vagy szakértői segítséget kérsz ehhez, sokat tehetsz azért, hogy folyamatosan előnyös pozícióban maradjon az oldalad. Gondold végig a kontentkészítő folyamataidat: a szerzőid hozzáértését, a tartalmaid célját (mit akarsz velük elérni és mondani), a célközönséged igényeit, a linkek és források minőségét, a tartalmaid frissítésének rendszerességét, és ha valamelyik kapcsán úgy érzed, lenne még mit csiszolni rajta, ne halogasd, tervezd be a naptáradba és a to-do listádba!
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli