A legtöbb kereskedő a kiszállítás gyorsaságát tartja a legfontosabb tényezőnek a vásárlók szempontjából. Ebben sok igazság van, de legalább ugyanolyan fontos számukra a megbízhatóság, a kényelem és természetesen a költség is.
A Huboo piackutató nemrégiben készített tanulmánya szerint csupán a vásárlók 14 százaléka várja el, hogy a megrendelt árut 48 órán belül kézhez kapja. Ha pedig nem mutatkozik azonnali szükség a megrendelt termékre, akár 2-3 napot is várnak rá – feltéve, ha a kiszállítás költségei elég alacsonyak. A Shopify szintén hasonló eredményre jutott a még 2020 júniusában végzett kutatásában, amelyben az ingyenes kiszállítás jelentőségének járt utána. Ennek során a megkérdezettek vásárlók 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ingyenes kézbesítés jóval vonzóbb számukra, mint az azonnali kiszállítás.
Az alábbi összeállításban 10 ismertebb külföldi illetve hazai e-kereskedő gyakorlatát mutatjuk be arra vonatkozóan, hogyan próbálják felhívni vásárlóik figyelmét az ingyenes kiszállításra. Az alábbi e-mailek, landing page-ek vagy éppen marketingmódszerek kiváló gyakorlati példái annak, hogyan tűnhetünk ki a tömegből az ingyenes kiszállítás ajánlatával.
1. About You
A hazánkban másfél évvel ezelőtt, 2019 őszén útjára indított About You egy külön USP menüsort dedikál a különböző kézbesítési lehetőségeknek, ahol minden termékoldalon és a navigáció minden szintjén nyilvánvalóvá teszi a vásárlók számára az ingyenes szállítás és visszaküldés lehetőségét.
A dedikált menüsor kiváló lehetőség arra, hogy felkeltsük a vásárlók különböző ajánlatok iránti érdeklődését, tálcán kínálva az összes lehetséges opciót számukra.
2. Mall.hu
A cross-promotion keresztezéséből született, és jellemzően a nagyobb értékű háztartásikészülék-csoportokra vagy márkákra történő díjmentes házhozszállítás leginkább a nagyobb láncokra jellemző. Az alábbi példa a Mall.hu és a Whirlpool közös akciójának egyik tipikus magyarországi példája.
3. Eyerim.hu
A napszemüvegekkel és dioptriás szemüvegekkel foglalkozó Eyerim nemcsak Magyarországra, de az egész Európai Unió területére ingyenes, utánvétes szállítást kínál. Sőt, amennyiben a megrendelt szemüveg nem nyeri el a vásárló tetszését, 30 napon belül, teljesen díjmentesen vissza is küldhetjük számukra a megrendelt darabot, amelynek száz százalékban visszatérítik az árát.
4. Spartoo
A többi, ingyenes házhozszállítást kínáló magyar webshophoz hasonlóan a Spartoo minden vásárlója számára klubtagságot ajánl fel. A klubtagság – a boltban elköltött összegtől függően – számos további automatikus előnnyel jár, a tagok pedig az ismerőseiket is meghívhatják, akik ha regisztrálnak és vásárolnak az oldalon, a cég 3200 forintot jóváír a meghívó fél számláján.
5. Divatekszerbolt.hu
A divatekszerbolt.hu első látogatói számára talán nem is nyilvánvaló, de a Flamingo elnevezésű hűségprogramuk résztvevői az ingyenes kiszállítás mellett szintén díjmentes cseregaranciával és „mosolygaranciával” várják a vásárlókat. Az elégedett mosolynak még telefonszáma is van, ami nem más, mint a cég ügyfélszolgálata.
6. Next
A legtöbb kereskedő csak bizonyos rendelési mennyiség felett kínálja fel az ingyenes kiszállítást – a Next egyike azon keveseknek, akik már a checkout után felajánlják ezt. Egy vásárlást követő harminc percen belüli újabb rendelés esetén a szállítás náluk ingyen van, lehetőséget adva a vásárlónak, hogy ha elfelejtett valamit, akkor még meggondolhassa magát.
7. Asos
Számos cég kínál egyszerre ingyenes és gyors előfizetéses szolgáltatást, melynek lényege, hogy egyszeri havi díj ellenében korlátlan rendelést szállíthassanak házhoz. Ennek a modellnek elsődleges előnye, hogy a vásárlók többnyire nagyobb értékben rendelnek ezektől a kereskedőktől.
Az Amazont is megelőzve az előfizetéses kiszállítási modellt elsőként meghonosító Asos minden egyes oldalán nagy betűkkel hangsúlyozza az ingyenesség és korlátlanság lehetőségét, a következő napi kiszállítással egyetemben.
8. Casper
A Casper a kezdőoldalon felbukkanó pop-up ablakban teszi egyértelművé az ingyenes kiszállítás lehetőségét, legyen szó bármilyen termékről, “nem számít, milyen kicsi vagy” – a megnyugtató hangvétel mellett nem elfeledkezve az érintésmentes kiszállítás megemlítéséről.
9. Superdry
A Superdry minden termékoldalán pontos és teljes kiszállítási információkkal látja el a lehetséges vásárlóit. Az öt különböző kiszállítási opcióból kettő ingyenes, az átlátható menüsoros megoldással pedig minden vásárló számára nyilvánvalóvá és ismertté válnak ezek a lehetőségek – mindezt anélkül, hogy azokat külön menüpontban kellene megnézniük, vagy maguknak kellene felkutatniuk az oldalon.
10. Oasis
A ruházati termékekkel foglalkozó Oasis a meglepetés erejével operál, amikor a megrendelés utáni e-mailjében egy napon keresztül ingyenes házhozszállítást és meglehetősen masszív, mintegy 25 százalékos kedvezményt kínál katalógusának összes termékére.
+1. J. Crew
A J. Crew az ingyenes szállítás lehetőségét a checkout folyamat során reklámozza. Az alkalmi látogató számára azonban egyértelművé teszik mindenhol, hogy a regisztrációval és az ezután történő belépéssel automatikusan, minden ügyfél számára jár az ingyenes kiszállítás, ezzel jóval nagyobb eséllyel ösztönözve regisztrációra a látogatókat- amellyel persze hatékony marketingadatbázis építhető.