Nem hozta tűzbe a németeket az egynapos kiszállítás

Nem hozta tűzbe a németeket az egynapos kiszállítás

Bár sok csomagszállító szolgáltató bevezette, a legtöbben idén be is fejezték az aznapi kiszállítást Németországban. Az Ecommerce News beszámolója szerint az ok meglehetősen prózai: egyszerűen nem volt rá igény.

Néhány évvel ezelőtt még úgy tűnt, hogy az e-kereskedelem következő nagy dobása az aznapi kiszállítás lesz. Minden valamire való e-kereskedő az Amazon Prime előfizetőinek kínált szolgáltatását próbálta lemásolni, ami annyit tett, hogy a délután két óra előtt leadott megrendeléseket a cég még aznap kiszállította a vevőinek. Eltelt pár év, és közben egyre több futárszolgálat kínálta fel az e-kereskedőknek prémium szolgáltatásként az egynapos kiszállítást, de nagyon úgy tűnik, hogy Németországban totális kudarcot vallott a kísérlet.

A legnagyobb német logisztikai cégek, mint a Hermes és a DHL például már be is szüntették a szolgáltatást, mert egész egyszerűen a német fogyasztók nincs erre igényünk. Az egyetlen nagyobb cég, amely még mindig vállal egynapos kiszállítást, az éppen a már említett Amazon, aki a Németországban meglehetősen népes Prime előfizetők számára továbbra is biztosítja az egynapos kiszállítás lehetőségét, de a többieknek nem igazán sikerült a szolgáltatással betörni a piacra.

A német piac legnagyobb futárszolgáltatójának számító Hermes tavaly év végén szüntette meg a szolgáltatást. A cég szóvivője, Birte Ayhan-Lange elmondta, hogy a vevőik körében nagyon csekély igény mutatkozott a szolgáltatásra, sokkal inkább az érkezés pontos megbecsülése a fontos a német vásárlók számára. A Hermes jelenleg is azon dolgozik, hogy a lehető legpontosabb időpontbecsléssel tudja értesíteni a vásárlókat, és ezeket az üzeneteket a leghatékonyabban juttassa célba.

A cég mindamellett kitolta a csomagrendelés leadásának határidejét is. Eddig az este nyolcig leadott rendeléseket kézbesítették a következő napon, de az újévtől már az éjfélig megkapott rendeléseket is átveszik az online kereskedőktől, hogy másnap már meg is érkezhessen a fogyasztókhoz.

A német szolgáltatók elsődleges célja most tehát a meglehetősen költséges egynapos kiszállítások helyett a sztenderd kiszállítások hatékonyságának növelése. Ez persze előnyt jelent az online keresekedők számára is, akiknek a következő napra kiszállítandó rendelések felvételére egészen éjfélig lesz lehetőségük, a vásárlók pedig már másnap megkapják a megrendelt árut.

A Hermeshez hasonlóan a DHL is megszüntette 2020 végén az egynapos kiszállítási opcióit – közleményük szerint szintén a felhasználók értesítésének finomhangolására fognak koncentrálni a jövőben. A német piacon jelenlévő harmadik nagy futárszolgálat, a DPD pedig már 2019-ben eltörölte az egynapos kiszállítási lehetőséget, szintén a meglehetősen fagyos fogadtatás miatt.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!