bírság
-
Megtorpant tavaly az online kiskereskedelmi piac permanens növekedése, de a webáruház üzemeltetőket aktuálisan az állami postavállalat használatára kötelezés mellett leginkább a „Temu-veszedelem” izgatja. A szektor elé emelt akadályok leküzdhetőségéről kérdeztük Ormós Zoltánt, az Ecommerce Hungary Egyesület alelnökét.
-
A hatóság minden érintettet eltiltott az analitikai szoftver üzltei alkalmazásától, a kiszabott bírságoktól pedig azt is várják, hogy azok segítik a veszély érzékeltetését az e szolgáltatást használó, más szervezetek számára.
-
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mihamarabbi vásárlásra.
Legfrisebb cikkek
-
Az eMAG Magyarország megállapodott a GVH-val: a vállalat kifizeti a 2018-as Black Friday kapcsán kirótt bírságot, minden vásárlójának 3 ezer forint értékű kupont biztosít, a hazai kis-, és középvállalkozások tevékenységét pedig több mint 4 milliárd forint értékű programmal segíti.
-
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt.
-
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzéssorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.
E-ker hírszemle
-
A tavalyi évben sokat hallhattunk rekordösszegű fogyasztóvédelmi, versenyjogi és egyéb bírságokról, főként nagyvállalatok esetében. Biztosan sokaknak eszébe jut a Facebookra kirótt 1,2 milliárd forintos, vagy a Telenort sújtó 1,8 milliárdos decemberi GVH-büntetés, de az utóbbi időben nem csak a “nagyok” kerültek a hatóságok homlokterébe. Mégis mit tehetünk, hogy elkerüljük a bírságot?
-
Közép-és Kelet Európa országaiban mesterségesen magasan tartotta árait a Guess webáruház. A nyugat-európai piac áraihoz képest akár 10%-kal is drágábban kínálta termékeit, azonban nagyot bukott az üzleten.
-
Úgy tűnik, nyugati szomszédunk megtalálta a módját, hogy május 25. után se kelljen brutális bírságtól tartania azoknak, akik esetleg nem maradéktalanul készültek fel a GDPR rendelkezéseire.
Legfrisebb cikkek
-
A fogyasztóvédelmi jogsértést újra elkövető webáruházak aránya a korábbi 54 százalékról idén 14 százalékra csökkent.