A keresőoptimalizálás a kulcs ahhoz, hogy például egy műszaki termékekre profilozott, kkv méretű online webáruház olyan költséghatékonyan és eredményesen érje el a potenciális ügyfeleit, hogy felvehesse a versenyt akár a legnagyobb piaci szereplőkkel is. Ez derül ki a BP Digital felméréséből, melyben a SEO ügynökség az organikus forgalomvizsgálatra és kulcsszavas keresések elemzésére fókuszált.
Toronymagasan vezeti a keresési toplistát az elektromos roller és az okosóra az elektronikai webáruházak kulcsszavai között – derült ki az ügynökség által frissen készített e-ker piaci esettanulmányából. Az adatok elemzése során – sok más mellett például – arra is magyarázatokat kerestek: mik az okai annak, hogy az eMAG-nak átlagosan közel ötször akkora organikus forgalma van, mint a ranglistán második Media Marktnak.
Háromezertől 6,7 millióig
Előzetesen tippelve, valószínűleg azt is csak kevesen találnák el, hogy a kereső kulcsszavak között az ‘elektromos roller’ és az ‘okosóra’ a legtöbbször előforduló szűrési kifejezés. Árulkodó az is, hogy a toplistás kulcsszavak között, e két keresőszóhoz képest alig tizednyi az érdeklődés a „smart tv” kifejezésre. (A kulcsszavas toplista 3. helyén egyébként az ‘iPhone 14 Pro’ áll, októberben mintegy 50 ezerszer írták be a keresőbe, a top 10-be pedig a ‘vezeték nélküli fülhallgató’, a ‘robotporszívó’, a ‘tablet’ és az ‘indukciós főzőlap’ is.)
A top piaci szereplőket az organikus forgalom szerint sorba állítva szintén sokatmondó a lista. Az iparág legnagyobbja az eMAG. Havi átlagban több mint 6,7 millió organikus látogatót tudhat magáénak a cég. Ahhoz, hogy ez a méretnagyság értelmezhető legyen, tegyük hozzá azt is, hogy az eMAG organikus látogatószáma majdnem ötszöröse a listán második helyezett Media Markténak, és bő hatszorosa a harmadik Euronicsének.
A top10-es listából kiolvasható az a fontos információ is, hogy a sor végére kerüléshez aktuálisan elegendő, ha csak valamivel több mint háromezer organikus látogató érkezik havonta a weboldalra. Így, ezzel az eredménnyel került a listára a 4kshop.hu.
Könnyebben elérhető-e a célközönség?
Szesztay Péter szerint a keresőoptimalizálás az egyik legbiztosabb megoldás, hogy a fenti kérdésre biztosan igen legyen a válasz. A BP Digital alapító ügyvezetője állítja: a keresőoptimalizálás az a módszertan, amivel a weboldal tulajdonosa segíteni tudja a felhasználóit, érdeklődőit, hogy a minél jobb találatokat kapjanak.
Win-win helyzet ez, mert ha egy felhasználó rákeres, hogy fehér iPhone 15-t akar venni, nem rózsaszín androidos készülékeket lát majd maga előtt. „A Google ilyen szempontból elég igazságos, azokat teszi előre, akik a keresési szándékot kielégítik. Előre feltérképezhető, hogy milyen keresések vannak egy-egy témában, erre tudunk a weboldal tulajdonosaként hatékonyan reagálni, hogy aki árra keres, az az árat lássa, aki pedig véleményekre, az a véleményeket” – magyarázta a SEO-szakértő.
Véleménye szerint ez nem csak a multik malmára hajtja a vizet, hanem a kisebb webáruházaknak is nagy kiugrási lehetőség. Sokan csupán nem fektetnek bele elég energiát, hogy egy-egy releváns kulcsszóra legyen aloldaluk, készítsenek rá blogposztot. Pedig így vásárlók tömegétől esnek el.
A kereső optimalizálásából sosem elég
Szesztay Péter felhívta a figyelmet a linkfarmok veszélyeire is. Már nem igaz, hogy minél több linkje van egy oldalnak, annál jobb eredményt tud elérni -közölte. A linkfarmok már egyáltalán nem működnek jól és eredményesen. Sőt, ha a Google detektálja a linkfarm használatát, akár büntetést is kiszabhat. A szakember szerint nem éri meg ezzel kockáztatni. Helyette inkább a következőket javasolja:
- A nulladik lépésben érdemes mérlegelni azt, hogy mivel mekkora forgalmat lehet szerezni. Az elektromos roller például viszonylag drága, a magasabb profittartalmú termékek közé tartozik, tehát a keresőoptimalizálása is biztosan megtérül majd.
- Fontos tudni, hogy a keresések működési elve alapján minél összetettebb egy kulcsszó, annál kisebb a verseny. Tehát ha egy kisebb webáruház hosszú kulcsszavakra próbál jól optimalizálni, akkor hamarabb elérheti a saját célközönségét.
Szesztay Péter szerint akkor sem kell megijedni, ha valaki nem jártas a keresőoptimalizálásban, mivel könnyen elérhető a szakértői segítség.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli