A német fast-fashion nagyágyú az OpenAI rendszerét használja majd a vásárlók különleges kérdéseinek megválaszolásához, ami új korszakot nyithat az ügyfélszolgálat történelmében.
- Az OpenAI technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy sajátszavas kérdéseket tehessenek fel, így segítve őket a termékek közötti navigálásban, még intuitívabb módon.
- A Zalando divatasszisztensének első, béta verziója tavasszal lesz elérhető a vásárlók egy kiválasztott csoportja számára.
A Zalando, Európa vezető divatipari online platformja hamarosan elindítja a ChatGPT által működtetett divatasszisztens első verzióját az alkalmazásában és a webes felületein – írják nemrég publikált közleményükben. Ez lehetővé teszi a cég számára, hogy kiaknázza a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket, és ezzel fokozza a divatcikkek online felfedezésének és vásárlásának élményét.
A béta verzió tavaszra válik lehetővé a vásárlók egy kiválasztott csoportja számára, angol és német nyelvű támogatással, és Németországban, Írországban, az Egyesült Királyságban valamint Ausztriában lesz elérhető.
Mit vegyek fel?
Az új divatasszisztens segítségével a vásárlók saját szavaikkal, kifejezésekkel navigálhatnak a Zalando választékában, így a folyamat intuitívabbá és természetesebbé válik. A közlemény példájában a „Mit vegyek fel egy esküvőre Szantoriniben júliusban?” kérdésnél a Zalando divatasszisztense képes megérteni, hogy ez egy hivatalos esemény, és figyelembe veszi, milyen az időjárás Szantoriniben ebben az időszakban. Az inputok alapján így még relevánsabb ajánlásokat tud adni, és ezt később kombinálni lehet az ügyfelek preferenciáival – például az általuk követett márkákkal és a méretükben elérhető termékekkel –, hogy a rendszer személyre szabottabb termékválasztékot tudjon javasolni.
A cél a vásárlói élmény fokozása
„A Zalandónál mindig is a vásárlóink álltak a középpontban. Mivel 15 éve vezető szerepet töltünk be az európai e-kereskedelem divatipari szegmensében, következetesen alkalmazzuk az új technológiákat, hogy javítsuk a vásárlási élményt. Izgatottan kísérletezünk a ChatGPT-vel, hogy segítsünk értékes vásárlóinknak még több olyan terméket felfedezni, amelyet szeretni fognak” – mondta el Tian Su, a Zalando perszonalizációs és ajánlórendszer részlegének vezetője. ”
„Ez még csak a kezdet; elkötelezettek vagyunk amellett, hogy még jobban megértsük vásárlóink igényeit és preferenciáit, és alig várjuk, hogy felfedezzük a ChatGPT-ben rejlő lehetőségeket, amelyek a vásárlási élményt növelhetik. Miközben folytatjuk az új megoldások tesztelését és bevezetését, továbbra is arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobb élményt nyújthassuk vásárlóink számára.”
– tette hozzá Su.
A 2022-ben az 50 millió aktív vásárló átlépésével történelmi magasságokba emelkedő cég ugyan jelentősen növekedett a pandémia idején, viszont a válság következtében a tavalyi év során már csak minimálisan tudott bővülni. Emellett továbbra is jelentős működési veszteséget görget maga előtt, amit részben leépítésekkel, részben pedig a kereskedői jutalékok emelésével igyekszik kompenzálni.