Az Ecommerce News Europe által bemutatott kutatás szerint 11%-kal nőtt az előző évhez képest azoknak a válaszadóknak a száma, akik különösen fontosnak tartják a termékleírásokat az internetes vásárlás során. 94% válaszolta azt, hogy fontos szempontról van szó, és 53% kifejezetten máshol kezd el nézelődni, ha hiányos információkat talál.
Biztosan mindenkinek ismerős az érzés, amikor rendelne valamit egy webshopról, nézegeti a képeket, de egyszerűen képtelen eldönteni, hogy valójában mekkora termékről van szó. Ez persze egy tollkészletnél nem akkora ügy, de egy asztali lámpánál már elég kellemetlen. Az e-kereskedelem elterjedésével együtt úgy tűnik, egyre többen igényesek erre.
A termékinformációs megoldásokat fejlesztő Inriver felmérése során 6000 amerikai, egyesült királyságbeli és német fogyasztó osztott meg információkat online vásárlási szokásairól és vásárlási élményéről. 47% frusztrálónak tartja a pontatlan adatokat, 36%-uk pedig kifejezetten dühös ezek miatt – bár ez utóbbi talán mindenki számára ismerős, aki próbált már centire lemérve vásárolni mondjuk mosogatógépet.
Az említett cikk azt tanácsolja, hogy a lehető legpontosabb termékinformációkat osszuk meg, bármilyen jelentéktelen apróságnak tűnik némelyik. Egyáltalán nem mindegy a termékleírás milyensége: a pontos termékinformációkon túl az üzleteknek érdemes átgondolni a termékadatok bemutatásának különböző módjait is. A fogyasztók 39%-a az írásos termékleírásokat részesíti előnyben, második helyen a képek állnak (25%), ezt követik a vásárlói értékelések (18%). A termékekről készült videókat viszont egyelőre csak kevesen preferálják (12%).
Minden a fenntarthatóság
Újra igazolást nyert az is, hogy az e-kereskedelem jövője jelentős mértékben a fenntarthatóságról fog szólni: a számok azt mutatják, hogy a vásárlók 82%-a úgy gondolja, az online vásárlás során fontos vagy elengedhetetlen annak ismerete, hogy a termék környezetbarát vagy sem.
Minden jel szerint a márkáknak és üzleteknek ezt kell alapelvükké tenniük, és az egyik legfontosabb dolog azt is kommunikálni, honnan szerezték az áruhoz szükséges nyersanyagot. Fontos, hogy az adott termék tartalmaz-e újrahasznosított anyagokat, de talán ez nem is akkora meglepetés egy olyan korban, amikor a szemétből gyártott árucikkekért akár többet is hajlandók fizetni az emberek.
Akár többet is fizetnének a zöldebb szállításért
A fenntarthatóság azonban túlmutat a digitális polcon. A jelentés szerint a márkáknak fontolóra kell venniük az újrahasznosítható csomagolás bevezetését és a karbonsemleges futárszolgálatok bevonását is, hogy fenntarthatóbbá tegyék a szállítási láncot is.
A fenntarthatóság mostanra annyira fontos lett, hogy gyakorlatilag minden felmérés hasonlóra jut ezzel kapcsolatban: a vásárlói szokások egyre inkább arrafelé mutatnak, hogy akár többet is hajlandók fizetni az emberek azért cserébe, hogy fenntarthatóbb legyen a kiszállítás. Legtöbben nem csak az árak emelésébe mennének bele, hanem abba is, hogy egyes rendeléseket kicsit lassabban, összevonva kapjanak meg. A tanulmányban szereplő országok közül három már egyenesen ott tart, hogy a fenntarthatóság lett az internetes vásárlás legfontosabb szempontja: Franciaországban 49, Németországban 48, Belgiumban pedig 46% nyilatkozott így egy korábbi felmérésben.
A vásárlói igények egyébként egybeesnek a “szabályozási trenddel” is: egy november közepén kiszivárgott uniós tervezet szerint az Európai Unió korlátozná az e-kereskedelemben a csomagolások méretét, és az online rendelés után feladott csomagokban lévő üres helyet 40%-ban maximalizálná. Ezenkívül gyakorlatilag betiltaná a csomagokban lévő “dupla falakat” és a csomagolások hamis alját is. 2030-ra a csomagolások 20%-ának, 2040-re pedig már 80%-ának újrafelhasználhatóvá kell válnia, bár ezek a számok még változhatnak.