A nemzetközi szállítmányozásban, valamint az Amerikai Egyesült Államok belföldi csomaglogisztikai piacán is jelentős forgalmat lebonyolító – ezáltal az e-kereskedelem mindennapi üzemeltetésében is nélkülözhetetlen – szolgáltatók sorra jelentik be az év hátralevő részére érvényes díjaikat. Az ütemezés cégenként eltérő, egy dolog azonban azonos: mindenki felárat kér az őszi és a karácsonyi csúcsszezon idején.

A nagy logisztikai szereplők dolgát (mint például a UPS, a DHL, a FedEx és az amerikai posta, a USPS) sorra nehezítik a különböző piaci körülmények az elmúlt év eleje óta. A járvány miatt otthon maradó lakosok jelentősen felpörgették az e-kereskedelmet, ezáltal jelentősen megnőtt a kisebb csomagok logisztikájával kapcsolatos felvevőpiac. A munkaerőhiány, az emelkedő benzinárak és különböző egyéb költségek mindeközben nehezítik a szolgáltatók helytállását, akik az őszi és karácsonyi rohamok idején felárakkal próbálják kompenzálni a megnövekedett terhelés okozta gondokat.

Az új szállítási kondíciók ugyanakkor a kereskedőkre rónak újabb terheket, hiszen vagy felvállalják a többlet költséget – ezzel a saját működési költségüket növelve -, vagy áthárítják azt a vásárlóikra, ezzel kedvezőtlenebb ajánlatokat kínálva, a két opció egyike sem tűnik könnyű döntésnek.

A USPS eddig kihirdetett új árazási stratégiája a belföldi csomagokra vonatkozik, a külföldi szállítmányokra nem, így főleg az Egyesült Államokon belüli értékesítéseket befolyásolhatja. Az amerikai posta csúcsszezonra vonatkozó időszámítása október 3-án kezdődik és december 26-ig tart, a felár 0,75 és 5 dollár közötti mértékű lehet majd a csomag méretétől és a címzett lakóhelyétől függően.

A FedEx két lépcsőben fordul rá a karácsonyra, először november 1-től alkalmazza az új árakat a FedEx Ground® Economy Package Services esetén, ekkor 1,5 dolláros emelést vezetnek be a kis- és középvállalatok által útnak indított, könnyű, kis csomagok esetén, amelyek tipikusan a lakosság webshopos rendeléseit fedik le. November 29-től ezt követően 3 dollárra emelkedik a felár, amely a Black Friday és Cyber Monday okozta túlterhelést célozza, és december 12-ig lesz érvényben. December 13-tól január 16-ig ismét a másfél dolláros felárszintre áll vissza a logisztikai szolgáltató. A karácsonyi hajrá után 2022. január 17-től egy 60 cent mértékű emelés marad azon megbízók esetén, akik csomagszáma elért egy bizonyos volument a meghatározott csúcsidőszakban.

A UPS néhány nappal a versenytársa előtt publikálta az új vállalási feltételeket, amelyeket október 31. és január 15. között alkalmaznak majd. A konstrukció az ő esetükben némileg összetettebb, a felárat ugyanis a 2020 februárjában teljesített kiszállítások volumenéhez képest mért növekmény alapján, sávosan határozzák meg a belföldi csomagok esetén (a nemzetközi csomagokra más feltételek vonatkoznak). 110% és 200% közötti növekmény a szolgáltatástól függően 1,15-2,15 dolláros plusz tételt jelent majd a kereskedőknek, míg 500% feletti növekedés esetén 5,15-6,15 dolláros felárral kalkulálhatnak.

A logisztikai szolgáltatók túlterheltsége itthon is évek óta velejárója az ősszel megkezdődő bevásárlószezonnak: nem ritka, hogy a Black Friday akciókat követően hosszabb ideig kell várni a megrendelt csomagok megérkezésére, illetve hogy az ünnepek előtti napokban kérdésessé válik az utolsó pillanatban megrendelt ajándékok érkezése. Eddig nem volt jellemző, hogy a magyar csomagkézbesítő cégek sorra jelentsék be a csúcsidőszakra vonatkozó feláraikat, bár van olyan piaci szereplő, akinek az ÁSZF-jében/díjszabásában szerepel ilyen tétel is.

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!