A közösségi videómegosztó ingyenes workshopsorozatot hirdet kisvállalkozásoknak, hogy segítséget nyújtsanak nekik a célközönségük jobb eléréséhez és a cégük fejlesztéséhez.
A világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendő kínai közösségimédia-platform jelen cikk megjelenésekor, vagyis 2021 augusztus 5-én indítja el új workshopsorozatát, amely a járványhelyzet miatt nehéz helyzetben lévő amerikai kisvállalkozói réteg edukálását tűzte ki célul. A Small Biz Block Party névre hallgató, az USA egyes tagállamainak vállalkozóit célzó workshopokon a résztvevők cégvezetési módszerekről és olyan taktikákról tanulhatnak, amelyek segítségével hatékonyabban jutnak el a közönségükhöz. Természetesen a hangsúly leginkább a TikTok különböző eszközeinek használatán lesz, és azon, hogyan készíthetünk olyan videókat, amelyekkel jobb eredményeket érhetünk el a platformon.
A tavaly óta kialakult nehéz helyzetben számos kisvállalkozás választotta a TikTok platformját termékei népszerűsítéséről, azok bemutatásáról, gyártási folyamatáról vagy akár a becsomagolásáról készített videókkal. Mivel a nagy közösségi portálokon – a Facebookon, az Instagramon vagy akár a Snapchaten is – a legnagyobb hirdetői réteget a kisvállakozók teszik ki, nem meglepő, hogy amint a TikTok egyre népszerűbb lett körükben, a kínai cég igyekezett meglovagolni ezt a trendet, és több olyan partnerrel (például nem rég a Spotify-jal) keresett lehetőséget az együttműködésre, akik segítségével hatékonyabban elérheti ezt a réteget. Ezen kívül persze marketingcélokra is remekül alkalmas a kisvállakozók megsegítésének üzenete, amire szemléletes példa a következő videó:
@siderswoodcrafting 90% of our sales come from @tiktok thank you so much for your support. @pennyinabottle #smallbusiness #fypシ #tiktok #thankyou
Az eseményhez egy non-profit szervezetet, a régi városrészek, és az azokban működő kisvállalkozások megmaradását támogató Main Street America-t kérték fel. A szervezet vezetője, Patrice Frey azt nyilatkozta, rendkívül örülnek annak, hogy a TikTokkal dolgozhatnak, akik új utakat nyitottak meg a kisvállalkozóknak szolgáltatásaik népszerűsítéséhez, közönségük eléréséséhez, és talpraállásukhoz. “A kisvállalkozások országszerte hihetetlen találékonysággal néztek szembe a nehézségekkel az utóbbi évben, és izgatottan várjuk, hogy segíthessünk nekik a boldogulásban a most következő időszakban.” – mondta el.
A TikTok július közepén jelentette be, hogy partnerségre lép a Vimeo videómegosztóval, aki az egyik legnépszerűbb és legfeljettebb megoldásokat felvonultató szereplő ezen a piacon. Az együttműködés a közlemény szerint szintén azt célozza, hogy lehetőség nyíljon minél szélesebb körű eszköztár integrálásába a kisvállalkozások számára. Ennek zászlóshajója a Vimeo Create, amely egy mesterséges intelligenciára épülő eszköz, és különböző sablonokat kínál, amelyekbe saját videóinkat feltöltve szuper hatékony reklámokat hozhatunk létre, és tölthetünk fel közvetlenül a TikTok oldalunkra. Az előzetes tesztek azt mutatták, hogy az így készült marketinganyagokkal nagyjából 50%-kal magasabb CTR-t tudtak elérni az ugyanabból a hirdetési fiókból indított korábbi videókhoz képest.
A nagyszabású eseménysorozat beharangozója 2021 augusztus 5-én, helyi idő szerint 13 órakor (magyar idő szerint 19 órakor) kezdődik, az ingyenes részvételhez egy regisztrációs formot kell kitölteni az esemény oldalán. A TikTok részéről a kisvállalkozás üzletág globális igazgatója, Becca Sawyer lesz az egyik megszólaló, aki így nyilatkozott:
“A legkülönbözőbb méretű vállalkozások használják a TikTok varázslatos közösségét, legyenek azok teljesen kezdő vagy helyi szinten ikonikusnak számító cégek. Az a célunk, hogy minden amerikai üzlettulajdonosnak ugyanazokat a lehetőségeket biztosítsuk, mint a legnagyobb márkáknak, és segítsünk nekik, hogy valóra válthassák az álmaikat.”