Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésével párhuzamosan a fulfillment szolgáltatások is egyre nagyobb teret nyernek a hazai e-kereskedelmi piacon. Gondoljunk csak bele, míg néhány éve még a legnagyobbak számára is újdonságot jelentett a kiszervezett logisztika, ma már az sem ritka, hogy egy frissen induló webáruház a kezdetektől professzionális partnerre bízza ügyfelei kiszolgálását. Nem lehet nem észrevenni, hogy milyen rohamtempóban változik a piac, és a trendek megkövetelik, hogy mi is időről-időre elmélyedjünk a hazai webshoplogisztika témakörében. Korábban ahhoz igyekeztünk segítséget nyújtani, hogyan válaszd ki a fulfillment szolgáltatód, most megvizsgáljuk, hogy az élmezőnyben szereplők milyen erősségekkel vannak felvértezve.

Egyre többen látják meg a lényeget: a logisztika kiszervezése pénzt és időt takarít meg.

Egy jól megválasztott fulfillment partner a legerősebb támasza lehet a vállalkozásodnak. Az ördög a részletekben rejlik: nem is gondolnád, hogy a kardinális kérdések mellett mennyi apró, mégis jelentőségteljes dologban tehermentesít a háttérben óramű pontossággal működő logisztikai rendszer és egy hozzáértő csapat. A kiszervezett webáruház-logisztikával a fix költségeket le tudod szorítani, és erőforrásaidnak akár 50-70%-a is felszabadul, amit aztán át tudsz csoportosítani fejlesztésekre, terjeszkedésre vagy marketingre. Ha most ismerkedsz a témával, feltétlen olvasd el „Bevezetés a fulfillmentbe” című korábbi cikkünket.

Hazai fulfillment szolgáltatók – megoldások igény szerint

Ma már abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy több professzionális logisztikai szolgáltató közül választhatunk. Egytől egyig magas színvonalon működnek, mi több, elsőre akár hasonlónak is tűnhetnek, de a részletekben rejlő különbségek segíthetnek eldönteni, melyik csapatra van igazán szükséged.

Ahhoz, hogy a számodra legmegfelelőbb fulfillment partnert megtaláld, először tisztázni kell a saját igényeidet, és ezek mentén kell megvizsgálni a lehetséges jelölteket. Például:

  • Többnyire milyen típusú termékeket szállítasz?
  • Sok a törékeny, extra méretű, vagy súlyú termék?
  • Egyedi igényeid vannak? Különleges csomagolás, garanciajegy pecsételése vagy plusz dokumentáció a termékhez?

A lényeges szempontokat, azaz a 16 kérdést, amit tisztázni kell, mielőtt fulfillment céget választanál, egy korábbi cikkben szedtük össze.

High-tech megoldások, magas szintű integráció és egyedülálló dropshipping piactér

Az innovatív, magát leginkább logisztikai megoldásokban élenjáró technológiai vállalatként definiáló Webshippy egy közel 10.000 négyzetméteres robotizált teljesítési központból szolgálja ki több mint ezer kereskedő rendeléseit. Saját fejlesztésű szoftveres hátterük lehetővé teszi a teljesen automatikus, hibamentes rendeléskiszolgálást, minden folyamat digitalizáltan vezérelt és élőben nyomon követett. Az ügyfelek pedig bármelyik pillanatban pontos információkat látnak a rendszerben mind készleteikről, mind megrendeléseikről, a szállítási információktól a csomagok státuszán át az utánvétekig és a visszáruig.
Amellett, hogy webáruházad teljes logisztikáját rájuk bízhatod, 2020-ban egy egyedülálló dropshipping megoldással is kijöttek, melynek fő előnye, hogy hazai raktárkészletről 1-2 nap alatt teljesíthetőek a rendelések, és olyan prémium kategóriás márkák termékei is elérhetők, mint a Butlers, az Ilcsi, az Optic World, a KreatívJáték vagy az Unilever.

+ Webshippy erősségek:
Teljes integráció a webshopoddal, 100%-os automatizáltság, gyors rendelésteljesítés, szinte nulla hibaszázalék automatikus számlagenerálás, utánvétkezelés, akár tengerentúli országokban is, dropshipping piactér

– Webshippy korlátok:
Ha nincs vonalkód minden termékeden, akkor a teljes automatizáltságon alapuló rendszer nem tudja kezelni őket. Inkább a nagy volumen hibamentes kiszolgálására specializálódtak, így az egyedi csomagolási igények költségesebbek, vagy korlátozottabbak. Szintén fontos, hogy nagy méretű termékek (például háztartási gépek) kezelését nem vállalják.

Ideális fulfillment partnered, ha:
Szeretnéd a legmodernebb megoldásokat alkalmazni a rendelésteljesítésedben, igényt tartasz a teljes integrációra a webshopoddal, és szeretnéd egy praktikus online felületen nyomon követni az áruházad logisztikai folyamatait, esetleg bővítenéd a webshopod kínálatát mások termékeivel.

Egyedi megoldások, személyes kapcsolattartás

Az iLogistic csapata igyekszik mindenben ügyfelei rendelkezésére állni, és rugalmasak a csomagkezelésben.

A folyamatok részben automatizáltak, részben manuálisak, ezáltal kezelhetővé válnak vonalkód nélküli termékek is, illetve a csomagolás során nyitottabbak az egyedi lépések beiktatására, legyen szó a doboz masnival történő átkötéséről, egy üdvözlőkártya aláírásáról, vagy egyéb egyedi, termékekkel kapcsolatos manuális feladat elvégzéséről.
Belföldön és a környező országokban is biztosítanak kiszállítást, kezelik az utánvétet és a visszárut is.

+ iLogistic erősségek:
Egyedi csomagolási és termékátalakítási megoldások lehetősége.

– iLogistic korlátok:
A nagy méretű termékek nem illeszkednek a folyamataikba.

Ideális fulfillment partnered, ha:
Fontos számodra a személyes kapcsolattartó, aki azonnal tud válaszolni a felmerülő kérdéseidre. Ha olyan céggel szeretnél együtt dolgozni, ahol egyedi kéréseidet is tudják teljesíteni.

Fulfillment, 4PL, időgarantált szolgáltatások, saját futárszolgálat, beszállítási opció

A Complexpress 15 éve elsőként kezdett el komplex webshoplogisztikai partnerként fulfillment szolgáltatást nyújtani a webáruházaknak. Ma már világszerte kézbesít csomagokat. Megbízható fulfillment szolgáltatást nyújtanak, a saját és partner futárszolgálatokon keresztül, sőt, saját teherautókból álló flottájuknak köszönhetően 4PL szolgáltatást is biztosítanak, amely során az áruháznak még a nagykertől vagy gyártótól való beszállításban se kelljen részt vennie. Ezáltal további logisztikai terhet vesznek le a webshopok válláról.

Fulfillment szolgáltatásukban igen rugalmasak, így pl. díszcsomagolást vagy zsinórok méretre vágását is vállalják. Személyes átvételre is lehetőséget biztosítanak (Pick-Pack Pont hálózaton keresztül). A piacon további egyedi lehetőséget jelent, hogy olyan termékek kiszállítását is vállalják, melyet más futárcégek és fulfillment szolgáltatók általában nem, mint például a kerékpár. Rendkívüli rugalmasságukat mutatja az is, hogy
lehetőség van csak futárszolgálat, csak csomagolás, vagy csak raktározás igénybevételére is.

A csomagok kézbesítésére, utánvétek kezelésére speciális garanciákat vállalnak, ezzel is növelve partnereik bizalmát.

+ Complexpress erősségek:
24 órás fulfillment garancia, 4PL szolgáltatás, Shoprenter és Unas integráció, rendkívüli rugalmasság, ügyfélcentrikus élő call center, utánvétgarancia szolgáltatás, ami biztosítékot nyújt nemcsak az utánvét teljes összegére, hanem annak határidejére is.

– Complexpress korlátok:
A multinacionális webshopmotorok integrációs lehetőségeinek hiánya.

Ideális fulfillment partnered, ha:
azt átlagostól eltérő igényeid vannak, pl. beszállítás a gyártótól, nagykertől a raktárukba, logisztikai részfolyamatok kiszervezése (csak csomagszállítás, bérraktározás, csak csomagolás), futárszolgálat nemcsak a környező országokba, de a világ minden pontjára, akár kis csomagszámmal is.

Nagyvállalati e-logisztika, nagy méretű termékek kezelése, szállítás a világ bármely pontjára

A e-commerce logisztika legújabb szereplője a Trans-Sped, aki 2021 elején vásárolt tulajdonrészt a Webshippyben és egyben a cég legnagyobb licenszpartnerévé is vált. A Webshippy innovatív fulfillment szoftverére alapozva nagy lendülettel lépett be a piacra, kifejezetten a nagyvállalati szereplők kiszolgálását tűzve ki célul. 30 év tapasztalata, óriási infrastruktúra és raktárkapacitás, illetve a modern vállalatokra jellemző profizmus jellemzi őket.

Bármilyen terméket összekészítenek és eljuttatnak a világ tetszőleges pontjára, legyen az túlsúlyos, túlméretes, értékes, hűtött, időgarantált áru, vagy akár ezek tetszőleges kombinációja. Ha vállalkozásoddal nemzetközi vizeken evezel, esetleg beszerzéseidet távoli országokból intézed, a vám szolgáltatás is komoly érv lehet a Trans-Sped csapata mellett.

A cég elsősorban dedikált operációk felállítására specializálódott, így képesek bármekkora méretű e-logisztikai igényt kiszolgálni, vagy a teljes logisztikát átvenni, a hagyományos retail logisztikai folyamatokkal együtt.

+ Trans-Sped erősségek:
Nagy méret és volumen, speciális kezelést igénylő áru kezelése, automatizáltság és integráció a webshopokkal vagy vállalatirányítási rendszerekkel, automatikus számlagenerálás, saját 250+ tehergépjármű flotta és 200.000+ nm raktárkapacitás, tengerentúli szállítás.

– Trans-Sped korlátok:
Vonalkódra feltétlenül szükség van minden terméken, illetve a kis volumen kezelése nem oldható meg hatékonyan.

Ideális fulfillment partnered, ha:
Ha nagy raktárkészleted/csomagszámod van, illetve nagyméretű, vagy speciális szállítási körülményeket igénylő termékeid vannak, valamint nem csupán határokat, de kontinenseket átívelően működsz.

Összefoglalva:

Webshippy iLogistic Complexpress Trans-Sped
Raktárak lokációja Fót, Budapest belváros Biatorbágy 1151 Budapest, Székely E. U. 13-15. 14 városban országszerte
Rendelések automatikus integrálása + részben + +
Robotizált raktártechnológia + opcionális
Automatizált számlázás + + + +
Szállítás külföldre világszerte környező országokba világszerte világszerte
Utánvétkezelés + + + +
Külföldi utánvétkezelés + + + +
Integráció bármilyen webshoppal vagy ERP-vel bármilyen webshoppal vagy ERP-vel bármilyen webshoppal vagy ERP-vel bármilyen webshoppal vagy ERP-vel
Szinkronizáció Termékek, kétirányú készletinformáció, megrendelések, státuszok, visszáru, utánvét, számlázás Termékek, kétirányú készletinformáció, megrendelések, státuszok Termékek, kétirányú készletinformáció, megrendelések, státuszok, visszáru, utánvét, számlázás Termékek, kétirányú készletinformáció, megrendelések, státuszok, visszáru, utánvét, számlázás
Kezelt termékek köre kisméretű termékek kisméretű termékek kisméretű és nagyméretű termékek nagyméretű termékek, vagy többezer négyzetméternyi készlet

A magyar e-logisztikai piacon viszonylag kevés szereplő van, de minden igényre található megoldás. Érdemes több fulfillment céggel is fölvenni a kapcsolatot, beszélgetni a szakemberekkel, körülnézni a raktárukban, így teljes képet kaphatunk arról, hogy mire számíthatunk, ha őket választjuk.

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!