Kezelhető az MPL kötelező feltüntetése egy shoprenteres megoldással! A futárok látványa az utcákon és a bejárati ajtók előtt a koronavírus-járvány idején vált megszokottá, ám azóta a házhozszállítás mellett nagyot fejlődött a csomagpontra kézbesítés is. A szállítás terén a Magyar Posta futárcégének kötelező feltüntetése borzolta a webshoptulajdonosok idegeit 2024 elején, ám erre is van már válasz: a Shoprenter Go szolgáltatás.
Az online vásárlás sosem volt olyan népszerű, mint 2020-ban és 2021-ben. A pandémia okozta korlátozások miatt a korábbinál nagyobb szerepet kaptak a webáruházak, és ebből adódóan a futárszolgálatok és a házhozszállítás is – írta a kiszállítás rejtelmeiről szóló blogbejegyzésében Kulcsár István Róbert, a Shoprenter társalapítója.
Ez is érdekelhet
- Ha webáruházat indítasz: tudd, hogy mi állította a feje tetejére az e-kereskedelmet!
- Minden e-kereskedő örök kérdése: mitől jobb az egyik webáruház, mint a másik?
- Milliókba kerül egy webáruház, de okos gazdálkodással kézben tarthatók a kiadások
- Webáruház indítása: fogadd el, itt is igaz, hogy az okos mások kudarcaiból sokat tanul
A kiszállításnál a kényelem mellett döntő szerepet játszik a gyorsaság. Előnybe kerülnek azok a webshopok, amelyek kézbesítési ideje rövidebb, hiszen a fogyasztó azonnal akarja az árut, amihez az e-kereskedőknek alkalmazkodniuk kell. A webshopos vásárlás során mindig az a kérdés, milyen szállítási módokat kínál az eladó, és milyen díjakért.
A webáruházak többségében általában legalább három átvételi mód közül választhatnak a vásárlók. Ezek közül érdemes először a legnépszerűbb szállítási módról, a házhozszállításról beszélni.
A házhozszállítás a legkényelmesebb átvételi mód, hiszen gyakorlatilag bármilyen magyarországi vagy akár külföldi címmel rendelkező pontra is el lehet juttatni a csomagokat. Egyik hátránya, hogy ha a termék ára alacsony, akkor a szállítási díj gyakorlatilag le is fedi azt az árkülönbözetet, amely általában megvan az online és az offline rendelt termékek között. Emiatt az árérzékeny vevők könnyen választhatják az offline vásárlást.
Ráadásul gondolnunk kell azokra a vásárlókra is, akik nem tudnak otthonukban vagy munkahelyükön futárt fogadni. Sokszor okozhat gondot, hogy vásárló nem tudja a futár érkezésének pontos idejét, hiába kap értesítést a várható érkezésről.
Egy változás, ami segítette az akciózást
A házhozszállítás ezzel együtt népszerű szállítási módszer, nem véletlen, hogy a hazai webáruházak 83 százalékánál választhat a vevő futáros kézbesítést. Hasonlóan népszerű marketingfogás az ingyenes szállítás. Sok webáruház él ezzel a lehetőséggel főleg az ünnepek környékén.
A kezdeti webshop technológiáknál csak a szállítási módoknál volt lehetőség meghatározni az ingyenességet, és az a beállított értékhatártól függött. A Shoprenter munkatársai közvélemény-kutatást végeztek a webhop tulajdonosok körében, miből kiderült, hogy jó lenne, ha termékenként is lehetne ingyenességet beállítani.
Elkészült a technikai megoldás így évek óta minden egyes terméknél külön is megadható, hogy a termék ingyenesen szállítható-e. Amennyiben igen, az összes szállítási mód ingyenesen válaszható lesz az adott terméknél, és ha egy ilyen termék a kosárba kerül, akkor az egész kosár tartalmára vonatkozik az ingyenes szállítás.
A kézbesítés legolcsóbb módja, ha az ügyfél végzi
Azoknak a kereskedőknek, amelyeknek van offline üzlethelyiségük, adja magát a személyes átvétel lehetővé tétele. Ennek egyik nagy előnye, hogy sem a vásárlónak, sem az eladónak nem kerül plusz költségbe. Csak a vevő vállal némi plusz terhet az „önkiszolgáló” szállítással.
Emellett a vevő érkezése remek lehetőség az upsellre. Ha bejön a vásárló boltba, hogy átvegye a megrendelt laptopját, miért ne ajánlanának neki mondjuk egy laptoptáskát? Persze, ezt a lépést az online értékesítési folyamatba is érdemes beépíteni. Ha a vevő akkor átsiklott felette, akkor a boltban felhívhatják rá a figyelmét.
A személyes átvétel további előnye, hogy a vevő a vásárolt terméket kézbe veheti, és ha valamilyen gondja van vele, azt jelezheti az átvételnél. A módszer hátránya, hogy offline bolt híján körülményes jó helyszínt találni és vállalni kell a szolgáltatással járó plusz költségeket.
Az „új módi” is egyre népszerűbb
A csomagautomaták is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ennek oka, hogy rugalmas átvételi megoldást kínálnak, hiszen amint megérkezik a csomag az automatába, egy bizonyos időintervallumon belül a vevő döntheti el, mikor veszi át. A csomagautomaták a nap 24 órájában elérhetők, hétvégén és ünnepnapokon is.
Emellett az automata diszkrét megoldást jelent azoknak, akik nem szeretnék, vagy nem tudják a munkahelyükön vagy az otthonukban átvenni az árut. Nem elhanyagolható szempont a környezetre gyakorolt kedvező hatása sem szállítási fuvar leegyszerűsítésével. Némi nehézséget okoz, hogy a fizetésre szinte mindig a bankkártyás módszer az egyetlen lehetőség.
Fordítsd előnyödre a kötelezettséget!
Nagy felzúdulás okozott a webáruház-tulajdonosok körében, hogy kötelezővé tették Magyar Posta (MPL) feltüntetését a szállító partnerek között. A Shoprenter szakértői ajánlanak egy módszert, amivel ezt a saját hasznukra fordíthatják – derül ki az újdonságot bemutató tájékoztatókból.
Az MPL szállítási szolgáltatásait a legegyszerűbben úgy tüntethetik fel a webshoptulajdonosok, hogy a boltuk szállítási opciói között megjelenítik a Magyar Posta postán maradó házhozszállítási és a Magyar Posta csomagautomata-szállítási módokat. Ehhez nincs másra szükség, mint a Posta weboldalán elfogni az ÁSZF-et.
Ettől kezdve az abban feltüntetett fogyasztói árakon kell biztosítani ezt a szolgáltatást vásárlóknak. Ebben az esetben minden ilyen módon kért csomagot személyesen kell feladni egy postafiókban. Ezzel megnő a csomagok feladására szánt idő. Legalább kettő-hét nappal kell számolnia a vásárlónak.
A szerződéskötés tehát automatizált és egyszerű, az árak publikusak – és versenyképesek! – a csomagfeladás módja viszont nem a megszokott.
A Shoprenter azt javasolja az online boltosoknak, hogy a kötelező postai csomagküldés mellé tegyék ki a Shoprenter Go szolgáltatást is a szállítási opciók közé. A szerződéskötés ebben az esetben is automatizált és egyszerű, mert az admin felületen belül lehet elfogadni a Shoprenter Go ÁSZF-ét. Az árak publikusak és a szolgáltatás árait hozzáigazították a Posta ÁSZF-ben feltüntetett árakhoz.
A csomagfeladás módja kényelmesebb, hiszen a Shoprenter Go logisztikai partnere, a GLS kezeli a csomagok szállítását. Így az említett kettő-hét napos feladási idő egy-két napra csökkenthető, hiszen a GLS-futár személyesen fog elmenni a csomagért arra a helyre, amelyet a webshoptulajdonos megjelöl. Mindez éppenséggel nem tűnik drágábbnak az MPL fapados kínálatánál – viszont: kényelmesebb.