Skip to content

MPL

mpl_krea01 (1)
-
Fontos határidőn vagyunk túl: a webáruházaknak március 28-ig kellett feltüntetni az MPL szállítást a vonatkozó kormányrendelet értelmében. Összefoglaltuk, hogy jelenleg mit lehet tudni az online boltokra kirótt kötelezettségről.
webáruház
-
Megtorpant tavaly az online kiskereskedelmi piac permanens növekedése, de a webáruház üzemeltetőket aktuálisan az állami postavállalat használatára kötelezés mellett leginkább a „Temu-veszedelem” izgatja. A szektor elé emelt akadályok leküzdhetőségéről kérdeztük Ormós Zoltánt, az Ecommerce Hungary Egyesület alelnökét.
expo_krea02
-
Érdemes még egyáltalán szakmai rendezvényekre járni? Segíthet-e bármiben az e-kereskedőknek egy olyan fórum és találkozóhely, mint az Ecommerce Expo? Vigyázat, szubjektív beszámoló következik!
429122092_1637650433436247_275978364383174813_n (1)
-
A kötelező postai (MPL) szállítás ügyében néhány újabb értelmezési tétel is tisztázódott, de azért még mindig nem teljesen világos, hogy mi – miért történik és kire - hogy vonatkoztatható. Összefoglaltuk, amit a Magyar Posta szolgáltatásának kötelező igénybe vételével kapcsolatban tudni kell és lehet.
429107553_702400392052103_7923999927386760859_n
-
Eddig az volt a kérdés, hogy tényleg kötelezhetők-e arra a webáruházak arra, hogy igénybe vegyék a Magyar Postát mint kiszállítási opciót? Noha a válasz igen, és az is világos, hogy a posta jobb helyzetbe hozása a mögöttes szándék, a jogalkotó sok kérdést továbbra sem tisztázott. Az MPL közleménye után sem mondható, hogy érthetővé vált a március végével érkező változás.
405056011_1413929785897203_2423172348110527133_n
-
Kötelező lesz-e az MPL-lel szerződni március 28-tól? Egy tavaly decemberi kormányrendelet szerint igen. De vajon mit szól ehhez az érdekképviselet, a szakma, és egyáltalán: kötelezhetőek-e az e-kereskedők arra, hogy egy bizonyos szolgáltatóval dolgozzanak?