Az Európai Bíróság egy júliusi döntése alapján az online kereskedőknek nem kötelező telefonszámot közzétenniük, amennyiben a kapcsolatfelvétel más módját is felkínálják az ügyfeleik számára.
Az ítélet annak kapcsán született meg, hogy a Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége (VZBV) beperelte az Amazont, mert nem szolgáltatott olyan telefonszámot, amelyet az ügyfelek hívhattak. Németországban ugyanis érvényben van egy olyan törvény, amely szerint az online kereskedőknek muszáj telefonszámot megadniuk.
A döntés az összes európai e-kereskedőre kihat
A német Szövetségi Bíróság arra kérte az Európai Bíróságot, hogy értelmezze a fogyasztói jogokról szóló vonatkozó uniós irányelvet. Ez a döntés tehát az egész Európai Unióra és más online kereskedőkre is érvényes, nemcsak az Amazonra Németországban.
Az Európai Bíróság kimondta: az Amazonnak nem kell telefonon elérhetőnek lennie, amíg a fogyasztóknak más lehetősége is van kapcsolatba lépni az e-kereskedővel. A főtanácsnok korábban, idén márciusban már ugyanezt az álláspontot képviselte, amit most bírósági ítélet is megerősített.
Élő chat vagy visszahívási funkció is használható
Az európai törvény előírja az eladónak, hogy közvetlen és hatékony kommunikációs eszközöket biztosítson, de azt nem, hogy az eszközök között szerepelnie kell a telefonnak – ezért például online csevegési szolgáltatás vagy visszahívási funkció is használható.