A leendő ügyfelek bizalmának elnyerése az egyik legfontosabb feladat, viszont egyáltalán nem egyszerű, főleg személyes interakció nélkül. Adunk néhány tippet, melyek alkalmazásával jó benyomást kelthetünk weboldalunk látogatóiban, és elősegíthetjük, hogy kialakuljon bennük egyfajta bizalom a cégünkkel kapcsolatban.
SSL tanúsítvány használata
Ami először feltűnik egy weboldal meglátogatásakor, az nem más, mint az SSL tanúsítvány, vagy ennek hiánya. A legtöbb böngésző nem biztonságosnak jelöli azokat a honlapokat, melyek nem rendelkeznek SSL tanúsítvánnyal. Ennek következtében sokan visszafordulnak, vagy a bizalmuk megrendül, éppen ezért javasolt, hogy használjunk SSL tanúsítványt. Általában a tárhelyszolgáltatók ingyen biztosítják a webtárhely mellé, csak telepíteni kell, vagy külön szolgáltatásként igénybe venni. Használatát a böngészők is jelzik egy lakat ikonnal a címsorban, valamint az URL-ben https:// jelenik meg http:// helyett.
Az SSL tanúsítvány tulajdonképpen titkosítja a szerver és a honlap látogatója közötti kommunikációt, így kifejezetten fontos webshopok vagy olyan oldalak számára, melyek személyes adatok megadását kérik.
Díjak feltüntetése
Amennyiben a cég rendelkezik bármilyen díjjal, kitüntetéssel, elismeréssel, egyéb tanúsítvánnyal, azt mindenképp adjuk a látogatók tudtára a weboldal egy központi részén, jól látható helyen, hiszen hozzájárulhatnak a pozitív első benyomáshoz és elősegíthetik a bizalom kialakulását.
Személyes ügyfélszolgálat
Minden honlap esetén szükséges megadni kapcsolati adatokat, viszont egyáltalán nem mindegy, hogy csupán egy cím és emailes elérhetőség található a weboldalon –ahol gyakran csak hosszú átfutási idő alatt kaphatunk választ az esetlegesen feltett kérdéseinkre–, vagy pedig telefonszám is van, ahol szinte azonnal beszélhetünk egy kollégával, esetleg élő személyes chat is rendelkezésre áll.
Vélemények megjelenítése
Ne feledkezzünk meg a véleményekről sem! Adjunk lehetőséget arra, hogy az ügyfelek elmondhassák benyomásaikat, tapasztalataikat és osszuk meg ezeket a weboldalon, hiszen mi sem kelthet nagyobb bizalmat, mint a korábbi elégedett vásárlók véleményeit olvasni. Amennyiben tehetjük, a pozitív hozzászólásokat köszönjük meg, a felmerülő problémákat pedig igyekezzünk minél előbb orvosolni, tisztázni.
Garancia
Próbáljunk valamilyen garanciát kínálni vevőinknek, hiszen ezzel biztosítjuk őket arról, hogy a vásárlásuk nem rejt kockázatot. Legyen ez rendelkezésre állási garancia, pénzvisszafizetési garancia, vagy kiterjesztett garancia a jótállási időn felül, a bizalmat mindenképp erősíteni fogja.
Adatvédelem és felhasználási feltételek
A GDPR óta remélhetőleg már minden weboldalon találhatók általános szerződési feltételek és adatvédelmi szabályzat, viszont figyeljünk arra, hogy ez könnyen elérhető helyen legyen és egy átlag felhasználó számára is érthető nyelven íródjon. Amennyiben a látogatók nem biztosak benne, milyen szabályok vonatkoznak rájuk, és milyen jogok illetik meg őket, az bizonyára aláássa a honlap és a cég iránti bizalmat.
Közösségimédia-kapcsolat
Amennyiben rendelkezünk aktív közösségimédia-oldallal, mindenképp tüntessük fel a weboldalon. Ez egyrészt lehetőséget nyújt a látogatóknak, hogy minél jobban megismerjék a céget a különböző platformok tartalmainak köszönhetően, nem beszélve arról, hogy ha a látogatók észreveszik, hogy egyes ismerőseik már követik az oldalainkat, az önmagában felér egy pozitív ajánlással.
Friss hírek, információk
Végül, de nem utolsó sorban nem állhatunk meg annál, ha a felsorolt elemeket alkalmaztuk a weboldalunkon, folyamatosan naprakészen is kell tartani. Amennyiben első ránézésre látszik, hogy a honlap frissítve van, az információk aktuálisak, az mindenképp bizalmat ébreszt, hiszen a látogatók úgy érzik, hogy minden aktualitásról vagy változásról azonnal tájékoztatva vannak és lesznek a későbbiekben is.