Milyen ötlet alapján születik meg egy webáruház? Mivel jár együtt az indulás? A logisztikai megoldásoknál milyen szempontokat érdemes figyelembe venni? Mi egy sikeres webáruház titka?

Miután eldöntöd, hogy belevágsz egy webshop üzemeltetésébe, az olyan, mintha egy építkezésnek állnál neki. Itt is az alapokkal kell kezdened, amelyet még több kemény munka és folyamatos fejlesztések követnek.

Az Alkoss otthon! webáruházat Bálinth Gábor saját hobbija és felesége korábbi szakmája, a fejlesztő pedagógia, mozgásterápia nyomán indította el. Mindkettő esetében kiemelkedő szerepe van a készségfejlesztésnek, amelyhez remek eszközöket – gyémántszemes kirakó, számfestés – kínálnak.

Az online áruházuk készítése rengeteg tervezéssel, előkészítéssel és gondos kivitelezéssel járt. „Egyre telítettebb a piac, ezért nehéz és költséges volt az indulás, amelyet fél évnyi előkészítés előzött meg. Rengeteg időt vett igénybe a piackutatás, a versenytársi és megvalósíthatósági elemzések, az üzleti, a pénzügyi és marketing tervek kidolgozása, a beszállítói és logisztikai partnerek, valamint az értékesítési csatornák kiválasztása.” – mondja Bálinth Gábor.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók a legtöbb esetben a kiszállítás minőségén keresztül ítélik meg az adott webáruházat, vállalkozást. Ezért a logisztikai megoldás kiválasztása során az Alkoss otthon! is több szempontot vett figyelembe.

A csomagautomatás kézbesítés mellett azért döntöttek, mert országos hálózattal rendelkező opcióra volt szükségük, hiszen az ország minden pontjáról kapnak megrendeléseket. Emellett szerepet játszott a megfelelő méretű gépjárműpark, kulturált futárok, magyar tulajdonosi kör, korszerű online megoldások feladáskor és átvételkor. Az sem volt utolsó szempont, hogy a csomagautomatás logisztikai partner naprakész információkat küld a vevők részére (e-mail, sms). Bármennyire meglepő lehet, az egyszerű cégnév és a jól azonosítható céglogó is fontos.

Manapság egy felelősen működő cégnek a környezettudatosság sem elhanyagolható tényező a logisztikai szolgáltató kiválasztásánál. Mindezek alapján esett a választásuk a FoxPost szolgáltatására. A csomagautomatáikkal kézbesített csomagok karbonlábnyoma az ötödére csökken, szemben azzal, ha hagyományosan, házhoz szállítva érnének célba.

A csomagautomatás hálózat folyamatosan növekszik, ezért a vevőik is egyre gyakrabban választják ezt a kézbesítési módot, mert sok esetben gyorsabban odaér az automatába a csomag, mint házhoz. Kifejezetten szeretik a csomagautomatás átvételt, mert a legtöbb helyen 0-24 elérhető szolgáltatás, az automaták prémium lokációkon, könnyen hozzáférhetőek. Ennek köszönhetően lehetővé válik számukra, hogy akkor és ott vehessék át rendelésüket érintkezésmentesen, amikor és ahol nekik megfelelő. Nem kell a futárra várniuk, a csomagjuk vár rájuk.

„A saját lehetőségeink, képességeink előzetes felmérése után az egyik legfontosabb a termékek gyors, pontos kiszállítása, amelyhez mindenképpen olyan partner szükséges, aki ezt megbízhatóan biztosítani tudja. Lehet valaki profi, lehet egyedi a termék, de ha a kiszállítás lassú és nem is nyomon követhető, akkor nagyon nehéz egy jól működő rendszert felépíteni.” – hangsúlyozta Bálinth Gábor.

(Támogatott tartalom)