A Google Analytics 4 árnyékában: a legfontosabb teendők

A Google Analytics 4 árnyékában: a legfontosabb teendők

Az eddig általánosan elterjedt Universal Analytics (UA) támogatása 2022 július 1-jén megszűnik. Cikkünkben összefoglaljuk a váltáshoz kapcsolódó dátumokat, javaslatokat és teendőket.

Aki használja a Google analitikai rendszerét, biztosan találkozott a figyelmeztetéssel, amely szerint július elsejéig át kell térni az új, Google Analytics 4 (GA4) elnevezésű termékre. A váltással kapcsolatos legfontosabb határidők a következők:

  • 2023 július 1. – Az Universal Analytics nem fogad új mérési adatot.
  • 2023 október 1. – A nagyvállalati felhasználásra tervezett Universal Analytics 360 nem fogad új mérési adatot.
  • 2024 január 1. – A historikus UA adatok eddig érhetőek el.
  • 2024 április 1. – A historikus UA360 adatok eddig érhetőek el

Miért történnek ezek a változások?

Az Universal Analytics egy korábbi, cookie alapú mérési logikára épült, az új GA4 pedig a sütik mellett eseményalapú rendszert vezetett be. Így például a GA4 már nem tárol a látogatókról IP címet, megfelelve ezzel az új adatvédelmi követelményeknek.
Más oldalról nézve a GA4 felhasználók megkapják azt a lehetőséget, hogy a Google BIGQuery segítségével valós adatokon alapuló lekérdezéseket lehet futtatni, a korábbi extrapolált adatokkal szemben.

A régi adataim migrációra fognak kerülni?

Az eddigi UA verziók esetén valóban minden esetben, fiókon belül elvégezte a Google az adatok átvitelét. Jelen esetben viszont nincs adatmigráció, így új adatok 2023 január 1-jéig, amíg a historikus adatok 2024 január 1-ig elérhetőek. A 360 marketingplatfomot használók ezekhez képest 3 hónap haladékot kapnak.

Mi a teendőm?

Az javasoljuk, hogy ha Universal Analytics mérés van beállítva a weboldalon, akkor mielőbb kerüljön bekötésre legalább a GA4-es alap mérőkód. Az eseményalapú mérések beépítése legkésőbb 2023 július 1-jei határidővel kerüljön megvalósításra – de lehetőség szerint inkább hamarabb, hogy a UA és GA4 nézeteket összehasonlítva az e-kereskedelmi és egyéb kritikus mérések egész biztosan megfelelően legyenek kialakítva.

Tippek:

  • A korábbi adatok megőrzéséhez minden fontos korábbi előzményt exportáljunk a felület által támogatott CSV formában vagy API-n keresztül.
  • Amennyiben már rendelkezünk GA4 tulajdonnal, akkor a Google BigQuery ingyenes csatlakozási lehetőséget használjuk ki!

 

mm
Velki Tamás

A BIG FISH e-kereskedelmi üzletágának vezetője, Google Tag Manager szakértő.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!