Idén ősszel a Google újabb útmutatót tett közzé SEO témában: az ebben részletesen kifejtett best practice-ek segítségével jelentősen növelhetjük az e-kereskedelmi projektjeink sikereit – írja a SearchEngine Journal.
Az új útmutató célja, hogy megmutassa, hogyan tehetjük láthatóbbá az eladni kívánt termékeinket – nem csak a Google keresésben, hanem a cég bármely olyan termékén keresztül, amely árucikkeket jelenít meg a vásárlók számára. Az újonnan bekerült oldalak alapvetően fejlesztőknek szólnak, de hasznosak lehetnek minden olyan webhely üzemeltetői számára is, ahol rendszeres online értékesítés történik. Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy melyek azok a témák, amik az útmutatóba kerültek, és hogy ezek nagy vonalakban mit is jelentenek a (félig) laikusok számára.
Az új oldalakat az alábbi témaköröket érintik:
- Hol jelenhetnek meg e-kereskedelmi tartalmak Google-ön? Felsorolás többek között olyan felületekről, amelyek gyakran elkerülik az ember figyelmét.
- Hogyan osszunk meg termékadatokat a Google-lel? Lehetőségek és tippek a termékadatok Google-lal való megosztásához.
- Hogyan strukturáljuk az adatainkat annak érdekében, hogy e-kereskedelem szempontból a leginkább hasznosíthatóak legyenek? Adatstrukturálással kapcsolatos tippek és best practice-ek.
- Hogyan indítsunk új e-kereskedelmi webhelyet? Lépésről lépésre levezetett útmutató.
- Hogyan tervezzünk URL struktúrát e-kereskedelmi célú webhelyekhez? Tippek oldal kialakításhoz és optimalizálásához.
- Hogyan segítsünk a Google-nek megérteni az e-kereskedelmi webhelyünk szerkezetét? A lehető legjobb webhely navigációs struktúra létrehozása.
- Lapszámozás, inkrementális oldalbetöltés és azok hatása a Google keresőre. Felhasználóiélmény-minták, amelyek segítik a Google-t a termékek megjelenítésében.
Hol jelenhetnek meg e-kereskedelmi tartalmak a Google-ön?
A Google-t a legtöbben pusztán egy keresőmotornak tartják. Az állítás a “pusztán” rész nélkül ugyan igaz, de sokan elfelejtik, hogy a Google ezen kívül számos olyan szolgáltatásból áll, amelyek szorosan kapcsolódnak a telefonos és asztali alkalmazásokhoz, de elsősorban a mobil felhasználói élményhez. Az említett szolgáltatások közül sok a keresőmotoron kívül mutatja meg a felhasználóknak a termékeket, amelyek iránt érdeklődhetnek – a Google ezeket „felületeknek”, “surface”-eknek nevezi. Az útmutató szerint mindegyikre releváns felületre érdemes specifikus tartalmat létrehozni.
Ezek az alábbiak:
- Google Kereső,
- Google Képek,
- Google Lens,
- Google Shopping,
- Google Cégprofil,
- Google Térkép.
A Google Shoppinggal kapcsolatban, amely talán a legkevésbé ismerősen hangzik a fenti felsorolásból, korábban részletesen írtunk.
Hogyan osszunk meg termékadatokat a Google-lel?
Ez a szekció alapvetően arról szól, hogyan szolgáltassunk adatot a Google-nek a termékeinkről úgy, hogy valóban a megfelelő felhasználóknak tudja megmutatni – a megfelelő pillanatban. Az útmutató itt a Google Merchant Centernek szolgáltatott feedet is érinti.
Hogyan struktúráljuk az adatainkat annak érdekében, hogy e-kereskedelem szempontból a leginkább hasznosítható legyen?
Ez a szakasz nyolc fontos strukturált adatot sorol fel, amelyeket az e-kereskedelmi webhelyeknek ajánlott használni. Ilyen például a Breadcrumb, az értékelés (Review), vagy a kérdés-válasz szekció (FAQPage).
Hogyan indítsunk új e-kereskedelmi webhelyet?
Az útmutató ebben a szekcióban lépésről lépésre leírja az e-kereskedelmi webhelyek indításának folyamatát. Ugyan a leírás összefoglaló jellegű, de a megfelelő helyeken részletesebb leírásokra mutató hivatkozásokat tartalmaz.
Hogyan segítsünk a Google-nek megérteni az e-kereskedelmi webhelyünk szerkezetét?
Ez a rész a webhelyek felépítésének áttekintéséről szól, amely segít a Google-nek megtalálni az azon található összes fontos tartalmat. Részlet az útmutatóból: „A Google úgy próbálja megtalálni a legjobb tartalmat a webhelyén, hogy elemzi az oldalak közötti kapcsolatokat a hivatkozások alapján. Ez azt jelenti, hogy a webhelyén található navigációs struktúra (például menük és oldalak közötti linkek) befolyásolhatja a Google megértését a webhely szerkezetéről.”
Az útmutató ezen a linken olvasható.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli