Segítünk választani: ezt tudják a Shopify különböző csomagjai

Segítünk választani: ezt tudják a Shopify különböző csomagjai

Aki még csak tervezi, hogy e-kereskedelemmel foglalkozzék, az is egészen biztosan hallott a Shopify szolgáltatásairól, és nagy túlzásba biztos nem esünk, ha azt mondjuk, hogy az egyik legjobb termék a piacon. A Shopify úgy teszi lehetővé webáruházak indítását és működtetését, hogy a bolttulajdonosnak a webböngészőn kívül semmi egyébre nincs szüksége. A szoftvereket nem lehet megvásárolni, hanem havi előfizetési díj ellenében használhatók, a költség pedig skálázható, vagyis attól függ a nagysága, milyen bőséges szolgáltatáscsomagot kíván igénybe venni a vállalkozás. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a lehetséges előfizetéseket, hogy könnyebb legyen a választás.

Shopify Lite

A Shopify legolcsóbb csomagja a Shopify Lite, amellyel már lehetőség van termékek online értékesítésére, de ez még nem biztosítja azokat a funkciókat, amelyek egy önálló webshop működtetéshez kellenek. Alkalmas azonban arra, hogy az árucikkeket megjelenítse egy weboldalon, értékesíthessünk vele termékeket a Facebookon, illetve egyfajta kereskedelmi háttérplatformként működjön a hagyományos boltokban történő árusítás mellett.

A leginkább szembetűnő funkciója a BUY gomb, amely a termék képe, leírása és ára mellett megjelenik a weboldalon, és így lehetővé válik az online kereskedés. Amennyiben valakinek van egy működő weboldala, és ahhoz kíván e-kereskedelmi funkciót csatolni, akkor első lépésként jó választás lehet számára a Shopify Lite szolgáltatása. Nemcsak egy adott termék, hanem egy kollekció esetében is működik.

A Shopify nagy előnye a digitális termékek értékesítése esetén tapasztalható. Ha több országban történik az árusítás, nagyban megkönnyíti az adminisztrációt a Shopify Lite adót kiszámító funkciója. Mivel az EU-ban az áfát (hozzáadottérték-adót) mindig az eladási országban kell megfizetni, bonyolult lehet a nyilvántartása, azonban a Shopify Lite egyszeri beállítást követően automatikusan kalkulálja és alkalmazza az adott fogyasztó vásárlása szerinti adó összegét. A hasonló nagyobb szolgáltatók közül ilyen funkciót csak a Shopify biztosít. Akkor is ez a szolgáltatás az ideális választás, ha valakinek van már weboldala, és külön webshop létrehozása nélkül szeretne azon digitális tartalmakat árulni.

Amennyiben valaki a Facebookon szeretné árulni a termékeit (és nem akar önálló webshopot létrehozni), akkor valószínűleg a Shopify Lite csomagja lesz az ideális választás a számára. Néhány beállítást követően a Facebook boltjában elérhetővé válnak az eladni kívánt termékek. Ugyanakkor nem mindenki számára lesz ideális ez a csatorna, mégpedig két okból. Egyrészt azért, mert a Facebook boltjában egyszerre csak egy terméket vásárolhatnak a felhasználók. Ha a vevők ugyanabból az árucikkből többet vennénk, akkor valószínűleg inkább máshol fogják megvenni az adott terméket. Másrészt digitális javakat nem lehet árulni a Facebookon, így aki ilyennel akar kereskedni, annak ugyancsak más csatornát kell találnia.

A Shopify Lite ideális lehet fizetési és leltárvezetési háttérplatformként azoknak, akik hagyományos boltokban árulják a termékeiket, mivel folyamatosan szinkronizálja a termékkészletet az eladásokat követően. A Shopify tranzakciós díjakat számít fel a fizetések után (ez valamennyi csomagra igaz, csak a díjak mértéke tér el). A Shopify Payments használata minden esetben mentes a tranzakciós díjaktól. A bankkártyás fizetések után azonban 2,9% + 0,3 EUR díjat számítanak fel, illetve Shopify POS vagy mobilfizetés esetén 2,7%-ot a Shopify Lite csomagban, továbbá 2%-ot a harmadik fizetési szolgáltatón keresztül megvalósult fizetések után (amihez hozzá kell még számtani a külső szolgáltató által felszámított díjakat).

A Shopify mindegyik csomagjában, így a Lite-ban is van lehetőség a dropshipping kereskedésre, ugyanakkor valószínűleg az ilyen megoldáshoz célszerűbb bővebb csomagot választani a szélesebb körű szolgáltatások miatt. A Shopify önmagában nem elég, külön applikációt kell ilyen esetekben letölteni, de mindez elérhető a Shopify app store-jában.

A Shopify ügyfélszolgálata már az alapcsomagban is folyamatos rendelkezésre állást biztosít az ügyfeleknek, ugyanakkor a Lite csomagban ez csak az írásos (email, élő chat) formára vonatkozik, a telefonos ügyfélszolgálat nem elérhető. Akinek fontos a teljes körű asszisztencia, annak ez az eggyel bővebb, Basic csomagban már adott.

A Shopify Lite leginkább azok számára lehet hasznos, akik meglévő weboldalt szeretnének e-kereskedelmi funkciókkal bővíteni, akik több országban folytatnak kereskedelmet, ezért egyszerű megoldást keresnek az áfa-fizetésre, akik a Facebookon is szeretnék árulni termékeiket, akik a hagyományos bolti árusítás mögé szeretnének fizetési és leltározási platformot.

A Shopify Lite ismertetett funkciói havi 9 dolláros előfizetési díjért elérhetők, illetve 14 napon keresztül ingyenesen is kipróbálhatók.

Basic Shopify

A legfontosabb különbség a Basic Shopify és a Shopify Lite között, hogy a Basic csomagban már saját webshopot is kínál a szolgáltató, és saját domain alatt lehet folytatni a kereskedést. Ezen kívül a sablonok, a rendelkezésreállás, a vásárlást megszakítók azonosítása és a blogfunkció a leghasznosabb szolgáltatásai a csomagnak. Megemlítendő még az, hogy a Basic csomaggal 2 felhasználói fiók is igényelhető, bármennyi termék feltölthető, csalásellenes elemzés van beépítve, a más csatornákon létrejött vásárlásokat manuálisan hozzá lehet adni a Shopify-hoz, valamint biztonságos https protokollt biztosít.

A Shopify csomagjaiban sablonokat is kínálnak a webshophoz. 10 féle ingyenes sablont nyújtanak – ezeken igény szerint módosítani lehet a HTML és CSS kódjaikban –, valamint több mint 50 féle további sablon érhető el 140-180 dollár körüli árakon. Azok számára, akik kevésbé gyakorlottak a technikai részletekben, fontos lehet, hogy a Shopify csak a saját maga által fejlesztett sablonokhoz tud segítséget nyújtani, akár installáláshoz, akár beállításhoz. De van a kínálatukban harmadik fél által fejlesztett sablon is, amivel kapcsolatos probléma esetén az adott fejlesztőhöz kell majd fordulni.

A Shopify a segítségnyújtás tekintetében egyébként ebben a csomagban is már széleskörű lehetőséget nyújt, mivel nemcsak írásban érhető el az asszisztencia, hanem telefonos rendelkezésreállást is biztosítanak a Basic csomaghoz.

A Basic Shopify egyik fontos szolgáltatása (amely korábban csak a bővebb csomagokban volt elérhető) a megrendeléseket kosárban hagyó felhasználók azonosítása. Rengetegen vannak, akik a kosarukba raknak termékeket, de még a fizetés előtt befejezik a vásárlás folyamatát. A szolgáltatással ezeknek a felhasználóknak akár manuálisan, akár automatizálva email küldhető. A tapasztalatok alapján az ilyen megkeresések hatására többen befejezik a vásárlást, így az eladások viszonylag kis energiabefektetéssel növelhetők. Sokan emiatt a rendkívül előnyös szolgáltatás miatt választják ezt a csomagok a Lite-tal szemben.

Lehetőség van blog beillesztésére a webshopba. Ez hatékony módja lehet forgalomgenerálásnak, ha megfelelő tartalommal tölti meg valaki, releváns szövegekkel, kulcsszavakkal. A szolgáltatás nem tud versenyezni a WordPress funkcióival, de a célnak tökéletesen megfelelő és használható platformot tud biztosítani hozzá.

A Basic Shopify azok számára ideális, akik önálló webshopot szeretnének, de limitált a rendelkezésükre álló összeg, amit ráköltenének. A Basic Shopify már biztosítja a legszükségesebb szolgáltatásokat az e-kereskedelmi tevékenység beindításához, sőt kifejezetten azt támogató szolgáltatásai vannak. Tulajdonképpen kezdők számára ideális választás lehet, mivel jóformán csak a részletes elemzésekről kell lemondani a legfontosabb funkciók közül, amit a Shopify biztosít a nagyobb csomagban, de ez a Google Analytics segítségével nagy részben pótolható lehet kezdetben.

A Basic Shopify a mindössze 29 dolláros havidíjért a legkedvezőbb választás azok számára, akik saját e-kereskedő platformot szeretnének nyitni.

Shopify

Az egyszerűen csak Shopify-nak nevezett (nagy) csomag az előzőhöz képest is bővebb szolgáltatást kínál. Legnagyobb előnye az elemzések készítése, emellett pedig alacsonyabb tranzakciós díjakat számít fel, és ajándékkártyák készítésére ad lehetőséget.

A legfontosabb érv a Shopify mellett a Shopify Basic csomaggal szemben a részletes adatokat tartalmazó elemzések kínálata, például az eladások és ügyfelek terén. Az előbbi többek között az eladások időbeli alakulására, termékek, eladók, helyszínek, vásárlók vagy csatornák közötti megoszlására, illetve értékeire, kedvezményeire vonatkozik. Az ügyfelekről szóló adatok között pedig megtalálható, hogy időben hogy alakult a számuk, hogy milyen arányban vásárolnak az új és visszatérő vásárlók vagy hogy honnan érkeznek a látogatók.

A Shopify-on belüli fizetések természetesen ebben a csomagban is mentesek a tranzakciós díjaktól. A bankkártyás fizetésekre 2%-os díjat szabnak ki, míg a külső fizetési szolgáltatókon keresztül megvalósult fizetések után 1%-os díjat (amihez a külső szolgáltató külön díjait hozzá kell adni költségként).

Azoknak ajánlott a Shopify csomagra előfizetni, akik magasabb forgalomra számítanak – amivel a 79 dolláros havidíj az alacsonyabb tranzakciós költségek miatt megtérül–, akik szeretnének részletes elemzéseket látni a látogatóikról, vásárlóik szokásairól, illetve akiknek a márkája már ismert annyira, hogy tudnak élni az ajándékkártyák előnyével.

Advanced Shopify

Az Advanced Shopify csomag két plusz szolgálgatást jelent a kisebb csomagokhoz képest: átfogó elemzések érhetők el benne, valamint az azonnali szállítási opció. Ezeken kívül előnye még, hogy itt a legalacsonyabbak a fizetéskori tranzakciós költségek. A havidíja 299 dollár, de ez a csomag is 14 napig ingyenesen tesztelhető.

Aki hisz abban, hogy az eladásait növelni tudja a látogatói és vásárlói szokásainak elemzésének segítségével (és kellő mennyiségű látogatója van az adatelemzéshez), annak érdemes az Advanced Shopify csomagra előfizetnie. Ugyanis ez számtalan elemzési lehetőséget enged a kereskedő számára, a rendelkezésre álló kiválasztott adatokból személyre szabott riportok készíthetők, illetve ezek elmenthetők idősoros összehasonlításra is. Lehetőség van különböző ismérvek, feltételek mentén szűrni az adatokat, így mindenki a saját vállalkozásra számára legmegfelelőbb elemzési szempontokat láthatja. (Egyébként a funkció nagyban emlékeztet a Google Analytics szolgáltatásaira.)

Amennyiben valaki szállítóval dolgozik a Shopify-os megrendelésinek teljesítésére, ajánlott az Advanced Shopify-t választania. A csomagban szereplő azonnali szállítási opció segítségével a logisztikai szolgáltató a rendelés leadásakor azonnal automatikusan kiszámítja a szállítási díjait. Ezeket a díjakat lehet szerkeszteni a beállítások között: akár növelni (például kezelési költségekkel) vagy csökkenteni (ha például a magas díj vélhetően a vásárlásról való lemondással járna).

A kis- és középvállalatoknak szánt Shopify-csomagok közül ebben a legalacsonyabbak a fizetéskor jelentkező tranzakciós költségek. A Shopify Paymenten keresztüli fizetés mentes a tranzakciós díjaktól, míg a kártyás fizetésekre 2,4% + 0,3 EUR jutalékot kell fizetni az online tranzakciók után. Külső fizetési szolgáltató esetén a jutalék csak 0,5%, de ehhez hozzá kell számolni az adott szolgáltató által levont díjakat.

Azoknak éri meg előfizetni az Advanced Shopify-csomagra, akiknek van akkora forgalmuk, amelynek adatait érdemes elemezni a forgalom további növelése és a fogyasztói igényeknek való megfelelés érdekében. Ráadásul ez a nagyobb forgalom már az alacsonyabb tranzakciós költségek miatt a magasabb előfizetési díjat is visszahozhatja. Illetve azok számára ajánlott opció ez a csomag, akik a Shopify-on eladott termékeik szállítását külön szolgáltatókon keresztül szándékoznak elvégezni.

Az Advanced szintű előfizetés 14 napig ingyenesen kipróbálható, majd havidíja 79 dollár.

Shopify Plus

A Shopify legbővebb, legtöbb szolgáltatását nyújtó csomagja a Shopify Plus az előzőekkel ellentétben nem a kis- és középvállalkozásokat célozza, hanem inkább a nagyobb vállalatokat. Ennek megfelelően tartalmaz minden olyan szolgáltatást, amely a kisebb csomagoknak része, ezen felül pedig olyan haladó funkciói vannak, mint a magasabb szintű biztonság, az API-k elérhetősége, valamint a teljesítéshez kapcsolódó szolgáltatások.

A Shopify Plus csomaggal hozzáférhetővé válik a Shopify Flow is, egy olyan munkafolyamat-kezelő felület, amely az e-kereskedelemmel kapcsolatos számos feladat (ügyfélkezelés, árurendelés, készletkezelés stb.) automatizálását teszi egyszerűbbé. Shopify Flowban rögzített szabályok alapján nem lesz szükség az operatív feladatok aktív menedzselésére, mert ezeket elvégzi a rendszer, legyen szó akár automatizált emailküldésről, rendelések leadásáról vagy a felületen végrehajtott termékmódosításokról.

Mivel a Plus csomagban személyre szabottan állítják össze a vállalat számára szükséges szolgáltatásokat, az ár ennek megfelelően változik. Nemcsak a szolgáltatások körének összeállítása személyre szabott, hanem a Shopify a későbbiekben is széles körű rendelkezésre állást biztosít előfizetőinek.

A Shopify Plus azon nagyobb vállalatok számára ideális, amelyeknél a kereskedelmi volumen elég magas, ki tudják fizetni a nagy havi költséget, szükség van automatizált feladatkezelésre és a tartalomkezelők közötti magas fokú integrációra, valamint magas fokú, különleges biztonsági követelményeknek kell megfelelniük.

A Shopify Plus ára havi 2000 dollár körül mozog, de minden esetben külön megállapodás kérdése.

Hirdetés
Shopify
mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!