Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

A Google Tag Manager világát bemutató cikksorozatunkban az alapozó ismeretek után belevágunk a Tag Manager-alapú mérés kialakításába. Ehhez két eszközre lesz szükségünk: egy Google Analytics fiókra és egy Google Tag Manager fiókra. Ebben a cikkben a Google Analytics (a továbbiakban: GA) fiók létrehozását mutatjuk be részletesen.

Nyissuk meg a https://analytics.google.com/ oldalt és regisztráljunk, hozzunk létre egy új fiókot! (Mivel Google termékekről van szó, szükségünk lesz Google Felhasználói Fiókra is. Amennyiben ilyennel nem rendelkezünk, akkor ezzel a lépéssel kezdjük a munkát.)

Itt a Start measuring gombra kattintva jutunk az új GA fiók regisztrációs űrlapjára (1. ábra); Ha már korábban is használtuk az Analytics-et, akkor az általunk legutóbb használt GA fiók adatai töltődnek be. Ebben az esetben a bal oldal alján található Admin gombra kattintsunk, majd ott az Account blokk fejlécében találjuk a Create Account gombot (2. ábra).

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

1. ábra: Google Analytics nyitóképernyő

 

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

2. ábra: Google Analytics fiók létrehozása 1. lépés

A megnyíló űrlapon adjuk meg a fiók nevét! Használjuk a weboldalunk nevét “www” előtag nélkül, például a mi esetünkben így: kosarertek.hu. Az adatok megosztásához vérmérsékletünk szerint járuljunk hozzá vagy utasítsuk el, majd kattintsunk a Next gombra.

3. ábra: Google Analytics fiók létrehozása 2. lépés

Következő lépésben jelöljük ki, hogy milyen típusú fiókot szeretnénk regisztrálni. Mi most a Web opciót fogjuk választani. Amennyiben nincs applikációnk, akkor ezt válasszuk! (Későbbi cikkünkben a mobil applikációk mérésére is kitérünk majd.)

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

4. ábra: Google Analytics fiók létrehozása 3. lépés

Ezután adjuk meg a weboldalunk nevét (kosarertek.hu), URL címét (https://www.kosarertek.hu) és a weboldal profilját (News) illetve az időzónát (Hungary). A profil megadása abban lesz segítségünkre, hogy a cél beállításnál az adott profilhoz kapcsolódó célbeállításokat fogja felajánlani. (Nem kötelező megadni, ha nem akarjuk vagy nem tudjuk besorolni az oldalunkat.)

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

5. ábra: Google Analytics fiók létrehozása 4. lépés

A Create gomb megnyomásával hozzuk létre a fiókot az általános felhasználási feltételek és az adatkezelési szerződés elfogadása után. Ezután a GA kód létrehozásának oldalára jutunk. Ezt az oldal ne zárjuk be, még szükségünk lesz az itt található azonosítóra Google Tag Managerben!

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

6. ábra: Google Analytics új fiók kód implementációs oldal

Látogassunk el a Tulajdon beállításainak (Property Settings) oldalára, és engedélyezzük a Demográfiai és érdeklődési riportokat!

Google Tag Manager: Analytics fiók létrehozása lépésről lépésre

7. ábra: Google Analytics tulajdon beállításai

 

A következő részben részletesen bemutatjuk majd a Tag Manager fiók létrehozásának folyamatát, a mérőkódok létrehozását és azok weboldalba történő implementációját, valamint megismerkedünk az alkalmazás munkaterületével és funkcióival.

A sorozat előző cikkei:

 

mm
Velki Tamás

A BIG FISH e-kereskedelmi üzletágának vezetője, Google Tag Manager szakértő.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!