Jelen kezdeményezésünk célja, hogy folyamatosan szemmel tartsuk az éllovas márkák megítélését, a vásárlók elégedettségét és a trendeket. Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy az üzleti siker vajon összefonódik-e a sok online említéssel, és az online visszajelzésekből kiolvasható kiugró elégedettségi színvonallal, és ha igen, akkor hogyan érhető tetten mindez. Az alábbi grafikonon a 15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő említésszámait lehet követni. Az egyes szereplők grafikonját a nevükre kattintva kemelhetjük, illetve be- és kikapcsolhatjuk.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column][vc_column_text]Az eMAG és az Extreme Digital napi említésszámaiban 2022 áprilisa óta az április 19-én bejelentett összeolvadás okozta a legnagyobb kiugrást (346 db). Az eseményről aznap 99 online cikk adott hírt. Az online megítélés ezután 2-3 napra enyhén visszaesett, sokan sajnálták az Extreme Digital megszűnését, de a negatív visszhang nem volt erős.
Összességében a legkiugróbb napi említésszámot a Telekom és a Tesco könyvelhette el, utóbbi esetében érdekes módon éppen ugyanazon a napon, mint az eMAG-Extreme Digital. Ekkor jelentették be ugyanis, hogy innentől minden kedden 5 százalékos kedvezményt kapnak azok a nyugdíjasok, akik vásárláskor használják a Tesco Clubcard-ot. A Telekom pedig június 9-én váltott ki óriási visszhangot – többek között 183 címlapszereplést -, azzal, hogy bejelentették: tesztelik a négynapos munkahetet.
A következő grafikon az online vélemények alakulását mutatja az elmúlt 90 napban. A Neticle szövegelemző algoritmusa a felismert érzelmi töltet erőssége alapján minden egyes szövegrészletnek pontszámot ad, majd ezeket folyamatosan összeadja, így alakul ki a lent látható online véleményindex.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]A 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül 2022 június végére nagybejelentéseik ellenére a Telekom és a Tesco körüli hangulat fordult leginkább negatív irányba, míg a Libri-Bookline és az eMAG-Extreme Digital párosai az élen végeztek.
Az ún. Net Sentiment Score, azaz nettó érzelmi pontszám esetében levonjuk az összességében negatív töltetű említések százalékos arányát a pozitív töltetűekéből. Például cikkünk megjelenésekor a Tesco több mint 25 ezer találatából 12,39% volt inkább pozitív töltetű, és 14,62% inkább negatív (a többi pedig semleges), a kettő különbözetéből jön ki a -2,24%-os nettó érzelmi pontszám. Ez alapján a legjobban a Kifli.hu és az eMAG-Extreme Digital teljesítettek, míg az iPon és a Telekom a két sereghajtó.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Említésszámok szektoronként
Ezeken a grafikonokon a különböző piaci szegmensekben működő szereplőket külön-külön is összehasonlíthatjuk.
A vizsgált időszakban az FMCG szektorban a Kifli.hu-t jóval kevesebbszer említik, mint két régebbi és ismertebb versenytársát. A Tesco csúcs említésszámainak okát már láttuk; az Auchan esetében májusban az volt a legjelentősebb hír, hogy a NÉBIH Listeria szennyezés miatt azonnali visszahívást rendelt el az Auchan által forgalmazott, Auchan Tuti Tipp márkájú disznósajtra.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column][vc_column_text]Az online piactéren most is szoros volt a verseny a Pepita és az Alza között, 2022 áprilisa és júniusa között az előző vezetett. Közvetlen hangnemben szólították meg vásárlóikat, és ez működött: rengetegen kommenteltek Facebook oldalukon, mikor arról érdeklődtek, hogy kinek mi volt a legemlékezetesebb gyerekcsínye. Az Alzánál nem volt különösen kiemelkedő időszak, egyenletesen oszlanak el az online említések.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]A vizsgált időszakban a Telekomnak jelentős volt az említésbeli fölénye az elektronikai színtéren, ami mobilszolgáltatóként persze nem meglepő. A többiek közül az összeolvadt eMAG-Extreme Digital vezetett. A Media Markt facebookos nyereményjátékkal turbózta fel az online diskurzust, így került a harmadik helyre.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]A Libri esetében a május volt a kiugró hónap: ekkor adták át az idei Libri Irodalmi Díjat, mely nagy érdeklődésre tartott számot.
A Decathlon május végén és június elején azzal szerepelt sokat az online térben, hogy tatabányai üzletében már kizárólag önkiszolgáló kasszák üzemelnek. A Praktiker pedig azzal ért el kiemelkedően sok említést, hogy júniusi közleménye szerint 2021-ben rekordévet zárt.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]Mivel ezek a grafikonok folyamatosan frissülnek, a fent leírtak a cikk megjelenésének időszakában érvényesek. A jövőben ezeken keresztül követni tudjátok az említett 15 e-kereskedő említéseinek alakulását, és a kiemelt időszakokban a Neticle szakértői az adatokhoz újabb elemzésekkel szolgálnak majd.