A Shopify és Ázsia vezető digitális fizetési platformja, az Alipay partneri kapcsolatra léptek egymással.
Mit jelent ez a Shopify kereskedőinek? Az új fizetési csatorna lehetővé teszi, hogy elfogadják az Alipay-en keresztül érkező kifizetéseket évi egymilliárd felhasználótól Kínából, és a jövőben több százmillió aktív ügyféltől Ázsiából.
Honnan jött és hová tart az Alipay?
Az Alipay nem csupán Ázsia, hanem a világ egyik legnagyobb online- és mobilfizetési platformja, amelyet az Ant Financial Services Group, a kínai óriás Alibaba Group leányvállalata működtet. Dinamikusan fejlődő vállalatról van szó, és szemmel láthatóan nem csökkent a tempón: 2017-ben 6 európai országban volt jelent, azonban 2018 végére már 20 országba kívánt betörni.
Kína az innováció földje, nem véletlen, hogy amikor itthon még foggal-körömmel ragaszkodtunk a készpénzes fizetéshez, és online vásárlásnál sem szívesen használtuk a bankkártyánkat, a kínai fogyasztók már mobillal fizettek. Náluk az online kereskedelem az új fizetési módok megjelenésével együtt fejlődött, ezzel pedig a mind a bakkártya, mind a készpénz szinte feleslegessé vált.
Hogyan működik?
Az Alipay itthon az Unicredit bankkal társult. Weboldalukon részletezik, miként használható a gyors és egyszerű fizetési mód. A kereskedő először a POS terminálban adja meg a tranzakció összegét, amit követően a terminál generál egy QR kódot. A vásárló az okostelefonján megnyitja az Alipay alkalmazást, beolvassa a kódot, ezután pedig a személyes azonosítójával vagy ujjlenyomatával jóváhagyja a fizetést. A művelet lezárásaként a vásárló az alkalmazáson keresztül kap értesítést a tranzakció befejeztéről.
Maga a manőver tehát nem új keletű, de ha belegondolunk abba, hány Kínából érkező turista számára vált egyszerűbbé pénzt költeni külföldi országokban, már látjuk, micsoda hatalmat képvisel az Alipay.
A kereskedők és a fogyasztók összekapcsolása
A Shopify kereskedői eddig harmadik féltől származó szolgáltatókon keresztül ajánlhatták fel fizetési módként az Alipay szolgáltatását, most viszont közvetlenül az Alipay átjáróját használva fizethetnek a vásárlók. Óriási lehetőség ez a Shopify eladóinak, hiszen olyan jelentőségű vásárlási kampányokba kapcsolódhatnak be, mint a februári holdújév, vagy a november 11-ei Singles’ Day.
A Singles’ Day minden évben több százmillió vásárlót vonz. Az Alibaba szerint az idei esemény a kampány során 74 milliárd dolláros árubevételt generált. Azok a vállalkozások, amelyek az USÁ-ban is rendelkeznek székhellyel, több mint 5,4 milliárd dolláros bevételt szereztek a kínai fogyasztóktól, ezzel pedig Amerika vált a legfontosabb nemzetközi piaccá a „bevásárló fesztivál” idején.
Kereskedelem határok nélkül
„A Shopify-nál hiszünk a határtalan kereskedelem világában, és arra törekszünk, hogy segítsünk a felhasználóinknak virágzó vállalkozásokat építeni – akár nemzetközi szinten is, nemcsak a saját piacukon” – vallja Kaz Nejatian, a Shopify kereskedelmi guruja.
„A fogyasztók elérése Ázsiában óriási növekedési lehetőséget jelent kereskedőink számára, és az Alipay sokszínű pénzügyi szolgáltatásokat hozott több mint egymilliárd embernek Kínában. A Shopify-jal közös partneri kapcsolat révén segítséget nyújtunk kereskedőinknek, hogy a lehető legjobb vásárlási élményt biztosítsák ezen új globális fogyasztó közönségnek” – mondta Nejatian.
Nincs megállás
Az új Alipay fizetési platform már elérhető a Shopify-t használó kereskedők számára az Egyesült Államokban, a jövőben pedig Hong Kong, India, Dél-Korea, Indonézia, a Fülöp-szigetek, Malajzia, Thaiföld, Pakisztán és Banglades meghódítását is tervezik.