Magasabb sebességbe kapcsolt Az Év Webshopja verseny, amely idén már nem csupán a versengésről és a díjakról szólt, hanem egy konferenciával is kibővült.

A 2022-es év sem telhet el a hazai webshopok egyik legrangosabb megmérettetése, Az év webshopja nélkül. Október 26-án került sor az ünnepélyes díjátadóra, de rendhagyó módon már 12 órára összesereglett a hazai e-kereskedő és szolgáltató szakma krémje, hiszen ekkor kezdődtek az előadások az ELTE Lágymányosi Campusának Harmónia termében.

Az előadók személyében a szakma legnevesebb szakértőit tisztelhettük: hallhattuk például Dr. Krausz Miklóst fogyasztóvédelmi kérdésekről, Király Krisztiánt a kosárelhagyók visszacsábításáról, vagy Rédey Ivánt a régiós értékesítés lehetőségeiről nyilatkozni. A szolgáltatói szektor tapasztalatait többek közt Bengyel Ádám, a FoxPost alapítója, Rácz Péter, a ComplexPress vezetője, és Berta Gergő, a Maximum Business ügyvezetője osztotta meg a hallgatósággal. Az előadók teljes listája itt olvasható.

Az esemény fő szponzora volt a Tiki Mama, amelyet Bánfi Beáta tulajdonos képviselt, illetve a CIB Bank, amely részéről Fetter István, a Kisvállalati Divízió vezetője volt jelen. Az előadásokon több száz fős közönség vett részt, az előtérben pedig bőven volt lehetőség megismerni a kiállítói ajánlatokat, illetve személyes beszélgetéseket folytatni.

Ezután következett az esemény leginkább várt része, vagyis a díjátadó. Idén 3 kategóriába sorolva értékelte a zsűri a nevezőket az éves nettó árbevételük alapján: a 30 millió forint alatti, 30-300 millió közötti és 300 millió feletti webshopokat külön-külön díjazták. Ezen felül kiosztásra kerül egy jótékony szervezetek számára létrehozott különdíj is. Az Év Jótékony Webshopja díjat idén a www.smartclinic.hu kapta.

Az Év webshopja 2022-es versenyének díjait a következő webshopok nyerték el, akiknek ezúton is gratulálunk:

30 millió alatti kategória

30-300 millió közötti kategória

300 millió feletti kategória:

További változás, hogy a verseny és a konferencia lebonyolításába ettől az évtől kezdve a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség is becsatlakozott. Az esemény “atyja”, Rácz Péter lapunknak azt nyilatkozta, hogy az évek során a rendezvény túlnőtt azon a szinten, hogy a ComplexPress napi feladatai mellett egyedül meg tudják szervezni azt. “A Maximum Business szinte a kezdetektől fogva benne volt a zsűriben, és szívügyüknek tekintették a versenyt. Így különösen örülök annak, hogy idén becsatlakoztak a szervezésbe, és ki tudtuk bővíteni az eseményt egy konferenciával is, tovább emelve annak rangját és hasznosságát.”

Berta Gergő fontosnak tartotta kiemelni, hogy a konferenciára erős igény mutatkozott a kereskedők részéről is, akik a szokásos díjkiosztó mellett szerettek volna egy további alkalmat is a személyes találkozásra. “Mi már az első, 2017-es verseny óta valamilyen módon részt vettünk a versenyen, hiszen akkor a mi egyik saját webshopunk nyert, és utána is folyamatosan kivettük a részünket az esemény marketingfeladataiban. Péterrel nagyjából 2 éve beszélgettünk a bővítés lehetőségeiről, és nagy öröm számunkra, hogy idén ez meg is tudott valósulni.” – mondta el.