Sokat foglalkoztunk már a Kosárérték oldalain az olyan nagy, nemzetközi piacterekkel és e-kereskedelemi szolgáltatókkal, mint a Shopify, az Amazon vagy éppen az Etsy és Pinterest vagy ezek magyar megfelelőivel, mint a Shoprenter vagy ez Emag. De mi a helyzet azokkal a nyugati CMS platformokkal vagy specializálódott hosting szolgáltatókkal, amelyeket a felhasználók – az említett példákon túl – személyre szabhatnak?

Készítettünk hát egy körképet, ahol ezeket a nyugati piacra dolgozó, e-kereskedelmi vállalkozásokra specializálódott hosting szolgáltatókat és CMS platformokat vettük górcső alá, amelyeket érdemes lehet fontolóra venni, ha speciális igényeink vannak, vagy már kész weboldallal rendelkezünk termékeink nyugati piacra történő értékesítése során. Összegyűjtöttünk egy korántsem teljes listát a kalandvágyó, leendő online kereskedőknek. De melyek is ezek?

Az alábbi listában azokat a hosting szolgáltatókat néztük, amelyekből nem hiányoznak az e-kereskedelemhez szükséges alapvető funkciók, amelyek elengedhetetlenek a piacra lépéshez. Az itt felsorolt és magyarázott funkciók az összes (általunk vizsgált) nyugat-európai piacon népszerű platformon rendelkezésre állnak.

Lássuk akkor, mijük is van!

  • Készletkezelés: A készlet nyomon követése fontos annak érdekében, hogy soha ne fogyjunk ki a kínált termékekből. A legtöbb webáruház platform kínál készletkezelést, de a részletesség szintje és a fejlett funkciók platformonként eltérőek lehetnek..
  • Kiszállítás: A szállítás a webáruházak másik létfontosságú eleme. Győződj meg róla, hogy a választott platform rendelkezik beépített szállítási eszközökkel vagy integrációkkal, amelyek illeszkednek a vállalkozásodhoz. Például, ha olyan nagy tárgyakat árulsz, amelyek szállítmányozást igényelnek, akkor olyan platformra lesz szükséged, amelybe integrálhatóak a megszokotton kívüli szállítmányozó cégek, nem csak a külföldi piacokon általánosan elfogadott UPS, FedEx, DHL és USPS szolgáltatók.
  • Fizetési megoldások: A kiszállítás mellett az online fizetések feldolgozása a másik kritikus elem, minden webáruház számára. A legtöbb platform támogatja az online fizetés-feldolgozást, soknak pedig van beépített fizetési szolgáltatása is. Néhány lehetővé teszi, hogy saját fizetési processzort vagy kereskedői fiókot csatlakoztass, de győződj meg róla, hogy ezek nem járnak extra tranzakciós díjakkal!
  • Ügyfélkezelés: A jó webáruház platformok rendelkeznek ügyfélkezelő eszközökkel. Ez magában foglalja az ügyfél fiókokat, kívánságlistákat, megrendelési előzményeket és hűség programokat. Ez fontos a jó ügyfél-elégedettség biztosításához, valamint az ügyfelek megrendeléseinek és vásárlási szokásainak nyomon követéséhez.
  • Többcsatornás értékesítés: A legtöbb webáruház platform integrálható a népszerű piaci és közösségi média platformokkal, hogy bővítse az értékesítési hatókörét. Az Amazon, eBay, Facebook, Instagram és Walmart.com olyan integrációk, amelyeket érdemes keresni egy webáruház platformban.
  • Digitális termékek, tagságok és előfizetéses értékesítés: A webáruház platformok nem csak a fizikai termékek értékesítésére szolgálnak, amelyeket ki kell szállítani. Támogatják a digitális termékek értékesítését letöltéssel, online tartalom értékesítését tagok számára fenntartott hozzáféréssel, valamint a szolgáltatások és termékek előfizetéses értékesítéséhez kapcsolódó ismétlődő díjakat.
  • Analitika: Az analitikai jelentések elengedhetetlenek ahhoz, hogy megértsd a vállalkozásod működését, és lásd, hol tudsz javítani. A részletes analitikát kínáló webáruház platformokkal nyomon követheted a webhely forgalmát és forrásait, az átalakítási arányokat, az átlagos rendelési értékeket, az ügyfél élettartam-értéket és egyebeket.
  • Marketing: A marketing nagyszerű módja annak, hogy növeld az üzleted forgalmát és eladásait. Győződj meg róla, hogy a választott platform marketing eszközöket kínál, például kuponokat, le nem fejezett kosár e-maileket, e-mail kampányokat és közösségi média integrációkat.

Az idei legjobbak ők (a Forbes szerint)

És akkor nézzük tételesen az ismertebb (hosting) szolgáltatókat, melyek 2024-ben, a Forbes szerint a legjobbak – és a vonatkozó szolgáltatási kínálatukat

WIX
  • Támogatja a dropshippinget.
  • Könnyen kezelhető, drag-and-drop webáruház készítő.
  • Több mint 900 designer sablon és 250+ alkalmazás
Bluehost
  • Csomagok 2.95 dollártól havonta.
  • 10 GB SSD tárhely.
  • Ingyenes domain név az első évben.
  • 45 százalék kedvezmény 36 hónapos előfizetéssel.
Squarespace
  • Megfizethető és megbízható e-kereskedelmi csomagok.
  • Kezdőknek ajánlott, nem szükséges webdesign tapasztalat.
  • Ingyenes domain név és SSL tanúsítvány.
web.com
  • Speciális e-kereskedelmi funkciók.
  • Személyes konzultáció webdesign szakértővel.
  • Könnyen kezelhető drag-and-drop weboldal készítő.
GoDaddy
  • Mesterséges intelligencia használata a gyors webáruház kialakításhoz.
  • Korlátlan sávszélesség a forgalomnövekedés kezelésére.
  • Beépített fizetési megoldások és 24/7-es ügyfélszolgálat.
Hostgator
  • Az ingyenes csomag tartalmaz egy online áruházat.
  • Mesterséges intelligencia által támogatott weboldal- és logótervezési eszközök.
  • Ingyenes domain név és 24/7-es ügyfélszolgálat.
Nexcess
  • Automatizált WordPress webáruház készítő.
  • Beépített e-kereskedelem, blog, SEO és több száz téma.
  • 24/7-es telefonos, e-mailes és chates támogatás.
Weebly
  1. Az ingyenes csomag tartalmaz egy online áruházat.
  2. Rendkívül felhasználóbarát rendszer.
  3. Integráció a Square fizetési rendszerrel és POS terminállal.

Csomagolt platformok

Az online áruházak üzemeltetése költséges lehet, de a pontos összeg számos tényezőtől függ. Egy megbízható e-commerce platform használata általában havi 0 és 299 dollár közötti költséget jelent. Ez az összeg magában foglalja a hostingot, a biztonságot, a weboldal tervezését és az online értékesítési eszközöket. A legtöbb e-commerce platform különböző szintű csomagokat kínál, amelyek különböző funkciókat és szolgáltatásokat tartalmaznak. A csomag árát befolyásoló tényezők közé tartozik a termékek száma, a marketing funkciók, a többcsatornás integrációk, a tárhely és sávszélesség, az értékesítési volumen és a fizetési szolgáltató választása.

Sok e-commerce platform az első évben vagy annál hosszabb időre ingyenes domain nevet biztosít, de az ezt követő időszakban általában évente 9 – 20 dollár közötti díjat kell fizetni a domain névért. Egyéb költségek, amelyekkel az e-commerce platform használatakor találkozhatunk, a prémium design sablonok, a kiegészítő tárhely vagy sávszélesség és az olyan kiegészítő alkalmazások, amelyek olyan funkciókat bővítenek, mint az előrehaladott szállítás, a készletkezelés vagy az e-mail marketing eszközök.

A rengeteg webkereskedős platform közül választva fontos megfontolni, hogy mely funkciók a legfontosabbak a vállalkozásunk számára. Minden vállalkozás egyedi, így ami az egyik eladót kielégíti, nem feltétlenül megfelelő minden online vállalkozás számára. Például, ha csak néhány terméket árulunk, nincs szükség olyan platformra vagy csomagra, amely nagy gyűjteményeket vagy készleteket támogat. Hasonlóképpen, ha nagy választékú termékeket árulunk számos platformon és csatornán keresztül, olyan e-commerce megoldásra van szükségünk, amely erős csatorna integrációkkal, készlet és szállítási funkciókkal rendelkezik.

Vagy talán van egy hagyományos üzletünk, de szeretnénk online is jelen lenni. Ehhez olyan e-commerce platformra van szükségünk, amely POS képességekkel rendelkezik, és automatikusan szinkronizálja az online és a hagyományos üzlet készleteit, függetlenül attól, hogy hol történik a vásárlás. A szükséges online értékesítési és menedzsment funkciókon kívül érdemes figyelembe venni a költségvetést, a használhatóságot és azt, hogy mi szerepel az egyes csomag szinteken, például az e-mail marketing, a közösségi média értékesítés és az SSL tanúsítványok.

Végszóként, összegezve

Mindez persze egyben azt is jelenti, hogy ha a kész, “dobozos” e-commerce megoldások egy külföldi hosting szolgáltatást használva indítjuk el online boltunkat, nem árt, ha képben vagyunk az alapvető technológia használatával. Valamint az sem, ha rendelkezése is áll az a megfelelő informatikai tudás a csapatunkban, amely képes is követni a szükséges technológia megoldások fejlődését. És még az is kritérium, hogy legyen, aki folyamatosan elvégzi rendszerünkön a személyre szabott megoldásokhoz szükséges frissítések telepítését; közbe tud avatkozni, amennyiben bármilyen adatszivárgás, vagy biztonsági probléma lépne fel.

Ez felsorolva sem kevés, és így viszont nem is biztos, hogy jobban járunk a fenti szolgáltatók használatával!

Leginkább azokban az esetekben lehet ilyen hosting igénybevételére szükség, ha a készen elérhető technikai megoldások helyett olyan egyedi problémával szembesülünk, amelyet csak használatuk révén tudunk kiküszöbölni.