Immár második alkalommal kerül megrendezésre a Business Fest a Millenáris Parkban, ahol többek között saját panelt kapott az e-kereskedelem: Ecommerce Fest néven számos előadáson foglalkoznak majd az iparági szereplőket leginkább izgalomban tartó trendekről. A szervezésért felelős Guba Vandát kértük, avasson be minket az eseménnyel kapcsolatos részletekbe.

Honnan jött az ötlet, hogy legyen e-kereskedelmi szekció a Business Festen? Kérlek, pár szóban mesélj nekünk az egyszer már nagy sikerrel megrendezett eseményről!

Évek óta ötletelünk már az Ecommmerce Fest, azaz egy nyári, laza rendezvény megszervezésén, de eddig nem találtuk igazán a helyét az eseménynek. Két évvel ezelőtt, a HR Fest debreceni állomásán találkoztunk Tóth Gergővel, a HR Fest és IT Fest főszervezőjével. Első körben arról beszéltünk, hogy a HR-es témákat hozzuk be az Ecommerce Expóra. Gergő viszont rögtön jelzett, hogy ők terveznek az évben egy nagyobb volumenű eseményt, a Business Festet, ahol nagyon is lenne helye az e-kereskedelmi blokknak. Nem gondolkodtunk sokáig, rögtön elkezdtük a közös munkát. 2023-ban sem kérdés, hogy elengedhetetlen e-kereskedelmi témákkal is foglalkozni egy üzleti eseményen, így idén része lesz a programnak az Ecommerce Fest.

Miben különbözik a Business Fest egy megszokott konferenciától? Mivel lehet fesztiválhangulatot varázsolni egy alapvetően szakmai eseményből?

A Business Fest az IT Fest, a HR Fest, az Év irodája, a Microsoft, és az Ecommerce Fest összefogása, megfűszerezve a Forbes csapatának munkájával. 13 színpadon, több mint 100 szakmai kiállítóval, fesztiválhangulattal, azaz egy laza, komplex üzleti eseménnyel várjuk a nagyjából 6000 látogatót a helyszínen. A Millenáris ad egy alap fesztiválhangulatot a rendezvénynek, amit tovább erősítenek a kültéri színpadok, food truckok, a szakmai kiállítók aktivitásai, és a programba csempészett szórakoztató elemek – standupok, élménydobolás, csomagolóverseny és sorolhatnánk.

Mik a tapasztalataitok az előző rendezvénnyel kapcsolatban?

Tavaly igazán emlékezetesre és “fesztiválosra” sikeredett az esemény, hiszen pár órával a kezdés után elkezdett zuhogni az eső. Ez jó kis hangulatot teremtett a sátrakban és a teljes Millenárison. Szervezőként és résztvevőként is új kihívásokat hozott, de hát kell jobb networking-beindító, mint egy jókora eső egy félig kültéri eseményen?!

Sajnos az Ecommerce Festnek nem tett jót, hogy a kiállítói csapat és a program ketté vált: a kiállítók beltérre kerültek, így kevéssé találkozott velük a közönség. Idén az esőtől nem kell tartanunk, mivel a „B” épületben lesz az e-kereskedelmi blokk, és ott várja a 12 kiállító és a teljes program a résztvevőket. Az e-ker aktualitások mellett ebben az épületben lesz a Forbes stage, a Jövőépítők színpad, és a Bridge Budapest díjátadója is, így színvonalas programmal találkozhatnak majd a fesztiválozók.

Melyek az idei Ecommerce Fest legfontosabb témái, és milyen szakmai előadásokra kerül majd sor június 8-án?

Tavaly annak láttuk nagy előnyét, hogy a különböző eseményelemek (HR Fest, IT Fest, Év irodája) látogatóiból egy közösség vált, különböző iparágak képviselői kapcsolódtak egymással. Az e-kereskedelmi színpadon egész napos szakmai előadásokkal várjuk az iparági szereplőket olyan témákban, mint az AI, a logisztika, a nemzetközi piac, az automatizáció, a zöld kereskedelem vagy az ügyfélélmény, és persze nem mellesleg a 12 szakmai kiállító standját is fel lehet majd keresni.

Konkrétan milyen előadókra számíthat a közönség?

Digitális Kereskedelmi Körképpel indítunk Madar Norbert előadásában, majd a nemzetközi piacra lépésről lesz szó angol és magyar nyelvű előadásokon. Érintjük a gyártó cégek kihívásait, a fizetési és logisztikai trendeket, foglalkozunk majd ügyfélélménnyel: Káli György (Humanize) és Horváth Attila (Payment Gateway) számol be a tapasztalataikról a fizetési folyamat ügyfélélményre gyakorolt hatása kapcsán.

A omnichannelről beszél majd az IKEA képviselője, Petheő Gergely, és – minthogy a csapból is az AI folyik – szó lesz a mesterséges intelligenciáról, ezen belül a ChatGPT-ről is. Az egyik kerekasztal-beszélgetés témája a zöld kereskedelem lesz: bolygóbarát megoldásokat mutat be a Lush, és a Greenbrands képviselője, Lévai Gábor. A marketing blokkban brandépítésről hoz esettanulmányokat Nagy Barna, különböző kampányokról ad háttérinfót a Rossmann és az eMAG, lesz szó piacterekről, végül pedig jogi bírságokról beszél majd Dr. Ormós Zoltán. Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója lesz a színpad házigazdája, akitől a jól megszokott, standupos hangulatot kaphatják majd a résztvevők.

Remek alkalom ez a vezetők eszmecseréjére is, a lehetőség pedig adott, hiszen ahogy a Fesztiválunk mottója is üzeni: “Az üzlet társasjáték. Ne játszd egyedül!”