A frissen átadott Etele Plazában megnyílt az eddigi legnagyobb eMAG bemutatóterem, amelyen belül egy-egy dedikált Apple és Samsung üzlet is megtalálható. A gigantikus showroomban a többi márka újdonságai közül is többet lehet majd kipróbálni, mint a korábbi boltokban.

Újabb fontos mérföldkövéhez ért a piacvezető magyar e-kereskedő cég terjeszkedése: 2021. szeptember 17-én a kelenföldi pályaudvarral szemben, az M4-es metróvonalon is kényelmesen megközelíthető Etele Plazában nyitotta meg első magyarországi flagship üzletét. A szokásosnál jóval nagyobb raktár révén az új üzletben több termék érhető el azonnali átvétellel, a napi kétszeri áruszállítás révén a központi raktárban lévő termékeket akár aznap átvehetik az ügyfelek.

A 400 négyzetméteres alapterületű új üzletben az eddigi legnagyobb showroom fogadja a betérőket: itt a legérdekesebb új termékeket tudják majd kipróbálni az érdeklődők. Az új eMAG-üzlet akkora, hogy két üzleten belüli üzletet – egy Apple-t és egy Samsungot – is ki tudtak benn alakítani – az előbbi önmagában csaknem akkora, mint a vállalat első, a budapesti Erzsébet körúton működő boltjának teljes ügyféltere.

Több termék van kiállítva és raktáron is

A korábbi, hagyományos üzleteknél nagyobb alapterület arra is lehetőséget ad az eMAG-nak, hogy a flagship szaküzletben a szokásosnál több terméket tartson raktáron, így a rendelések nagyobb hányadát tudja azonnal kiszolgálni. Az új üzletet naponta kétszer töltik majd fel áruval, így ha egy termék nincs készleten a bemutatóteremben, akár még aznap megérkezhet oda a központi raktárból – a ilyen gyors kiszolgálás Magyarországon még ritkaságnak számít. A korábbi tapasztalatok szerint egyébként egy offline bolt megnyitása nyomán rendszerint az internetes rendelések száma is jelentősen emelkedik a környező kerületekben.

“Az eMAG-üzletekkel Budapest mellett a magyar megyeszékhelyeken tervezünk megjelenni, míg az eMAG easybox csomagautomata-hálózattal az ezeknél kisebb méretű településeken tesszük komfortossá a rendelések kiszolgálását. Ennek részeként első lépésben idén az Extreme Digital üzleteiben is elérhetővé válik az eMAG-os rendelések átvétele” – ismertette az eMAG további offline terjeszkedési stratégiáját Forrás Ákos, a cég értékesítési igazgatója a flagship üzlet megnyitása kapcsán.

Budapest első okosplázájában az eMAG vásárlói is extra komfortban részesülhetnek: az Etele Pláza saját navigációs rendszere megmutatja nekik az üres parkolóhelyeket a parkolóházban, a bevásárlóközponton belül pedig a pláza mobilappja segíti őket könnyen megtalálni a cég üzletét az első emeleten. A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró és az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál fekvő Etele Plaza elhelyezkedésének köszönhetően napi több tízezer vásárlót vonz majd a fővárosból, az agglomerációból és a multimodális közlekedési csomópontból könnyen elérhető vidéki városokból.

Ezeket a termékeket veszik át a legtöbben személyesen

A lokáció azért fontos, mert az eMAG tapasztalatai szerint tízből nyolc magyar vásárló személyesen veszi át az üzletben az online megrendelt okostelefonját, okosóráját, fülhallgatóját vagy notebookját. E négy termékkategória esetén a leggyakoribb a személyes átvétel, mert mindegyik terméktípus hazavitele könnyen megoldható, és nem kell otthon vagy a munkahelyen várni a futár érkezésére.

Az eMAG megbízásából készült kutatás eredményei szerint a férfi vásárlók közül egy kicsivel többen személyesen az üzletben vették át a rendeléseiket, mint a női vásárlók, míg életkor alapján a 18-24 éves, a 60 év feletti, illetve az 50-59 éves ügyfelek közül preferálják a legtöbben ezt az átvételi módot.

Ugyanebből az okból népszerűek a tavaly ősszel debütált eMAG easybox csomagautomaták is: országszerte már 296 darab eMAG easybox csomagautomata működik –  nemrég Szegeden, Kaposváron és Nyíregyházán is beüzemeltek újabbakat, az  év végéig pedig további 200 helyszínen, többek közt Keszthely, Győr és Szombathely városokban lesznek elérhetők az automaták.