A kisgyermekes családok jellemzően 2-5 ezer forintot költenek idén új strandjátékra, a játékpiacot nyáron a vízipisztolyok, úszógumik, illetve homokozójátékok mozgatják igazán, a Regio Játék idei felmérése alapján. 

Egyre több játékot vásárolnak a szülők nyáron, tavaly emiatt sokkal nagyobb árukészlettel vártuk a kánikulát. Idén is felkészültünk a nagyjából augusztus közepéig tartó nagyfokú érdeklődésre, ami miatt becslésünk szerint az éves forgalmunk több mint 18 százaléka fog teljesülni ebben a szezonban” – mondta  Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője. Hozzátette, hogy mindez 14.400 forintos online, illetve 8.500 forintos áruházi kosárértékeket valószínűsít.

A vízparti játékok mellett sokan keresik a szabadtéri játékokat, sportszereket, labdákat, az árnyékban töltött órákra pedig a LEGO-t, társasokat és kártyákat. „Tavaly nyár óta megfigyelhető, hogy sokan egy medencével is fel szeretnék dobni az otthon töltött napokat, akkor több mint 3,5 milliárd forintért értékesítettünk különböző darabokat. Idén is tartja magát a trend, 20 százalékos növekedést várunk ettől a kategóriától” – magyarázta a marketingvezető.

Üdülés? Belföldön is csak játékokkal!

A Regio Játék felmérése alapján a válaszadók 60 százaléka tervez belföldi nyaralást, melynek legnépszerűbb úticéljai a Balaton-part, Zalakaros, Eger, Hajdúszoboszló és Gyula. Külföldre mindössze a válaszadók egynegyede indul, és a legtöbben Horvátország, Olaszország vagy Görögország felé veszik az irányt. „Az üdülésen sem maradnak játék nélkül a gyermekek, a legtöbben strandcikkeken kívül plüssöket és kártyát pakolnak be az útra, az utazás idejét pedig mesével vagy egy úti társassal töltik ki” – közölte Gyaraki Dávid.

A nyári szünetben a gyerekek legkedvesebb elfoglaltságai között toronymagasan a strandolás és a játszóterezés vezet, de minden második gyerek szeretne minél többet kirándulni is.

A gyermekek összességében az édesanyjukkal töltik a szünidő legnagyobb részét, a gyermekfelügyeletben további segítséget a nagyszülők és a különböző táborok nyújtanak, utóbbiba idén 10-ből mindössze három gyermek megy a felmérés szerint.
A 4-5 napos sport-, alkotó- és napközis táborok a legnépszerűbbek a válaszadók körében, melyre a szülők többsége (52 százaléka) 25-50 ezer forintot szán, és további 2-5 ezer forint zsebpénzzel is megtold.

[Megjegyzés: Az adatok a piacvezető Regio Játék saját értékesítési adatain, valamint egy 2023. június 14-21. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1808, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére.]

 

Top5 kategória a nyári szezonban online vásárlás esetén:

  1. Szabadtéri játék
  2. Strandjáték, medence
  3. Sportszer, labda
  4. Kreatív, fejlesztő játék
  5. Játékfigurák

Top5 kategróia a nyári szezonban áruházi vásárlás esetén:

  1. LEGO
  2. Társasjáték, kártya
  3. Strandjáték, medence
  4. Játékautó, jármű
  5. Kreatív, fejlesztő játék