Új kategóriákkal, még több díjjal, még nagyobb résztvevőszámmal zajlott le az idei Az Év Webshopja verseny.
A webshopok egyik legrangosabb hazai megmérettetése, Az Év Webshopja verseny 2023-ban már a bűvös hetedik évéhez érkezett. Ahogy tavaly, most is egy konferenciával kapcsolódik össze a verseny, ahol az e-kereskedelem aktuális forró témáival kapcsolatos előadások, konferenciabeszélgetések hangzottak el.
A versenyben négy kategóriában osztottak ki díjakat, a cégek éves árbevételétől függően (30 millió alatti, 30-300 millió közötti és 300 millió feletti), új kategóriaként pedig külön díjazták a B2B szereplőket. Emellett az abszolút top 10 sorrendet is közzé tették, de ezeknek külön nem osztottak díjakat.
Az idei díjazottak: (dőlt betűvel a győztesek)
B2B kategória:
30 millió alatti kategória:
30-300 millió közötti kategória:
- 1kert.hu
- kanape-shop.hu
- hungarolube.hu
- Különdíj: keritesmania.hu
300 millió feletti kategória:
- cosori.hu
- sneci.hu
- careclub.hu
- Különdíj: warnex.hu
Az abszolút top10 pedig:
- cosori.hu
- 1kert.hu
- emlekvilag.hu
- sneci.hu
- noordia.hu
- shop.szakallkiraly.hu
- yackpack.hu
- joemlek.hu
- bubbaland.hu
- kanape-shop.hu
Részletek, háttér-interjú
2022 óta a Complexpress mellett a Maximum Business marketingügynökség csapata is beszállt a az esemény szervezésébe. A rendezvényt a Kosárérték is beharangozta. Az ügynökség vezetőjét és a konferencia lebonyolítóját, Berta Gergelyt kaptuk mikrofonvégre a részletekkel kapcsolatban.
– Végül pontosan hányan neveztek az idén?
– Több mint ezren. Pontos létszámot most nem tudok mondani, mert voltak, akiket ki kellett zárnunk amiatt, hogy hibásan adták le a nevezést. Voltak szinte minősíthetetlen áruházak, de emellett is elértük az 1000+ szintet. Tavaly hétszáz volt a célunk, idén pedig sikerült átlépnünk ezt a kerek számot.
– Erősödik a mezőny? Látjátok a hazai webshopok fejlődését?
– Mindenképp ez van. Borzasztó nehéz dolga volt idén a zsűrinek, mert a top 60 áruházban már nagyon nagy a verseny. Az olyan szereplők, mint az Answear, az About You, a MediaMarkt, vagy a Rossmann, hatalmas összegeket tudnak költeni a fejlesztésekre, de mi mindig arra kérjük a zsűrit, hogy minél objektívebben próbáljon értékelni, függetlenül egy brand nagyságától. Persze az is jellemző, hogy minél kisebb egy áruház, annál többet próbálnak fejleszteni marketing, SEO és sok más szempontból, ami a nagyobb cégeknek talán kevésbé fontos. Két részre osztható a mezőny: vannak, akik évről évre beneveznek és folyamatosan fejlesztenek, és vannak, akik félvállról veszik, csak úgy megpróbálják.
– Hány látogatója volt a konferenciának, és ez megfelel-e a várakozásaitoknak?
– Nagyjából másfélszerese-duplája a résztvevőszám a tavalyinak, aminek nagyon örülünk. Az utóbbi években éreztük, hogy a versenyt ki kell bővíteni valamilyen edukációs platformmal. Tavaly 500 köré lőttük be, ami nagyjából így is lett, idén pedig 800 körül járt a regisztráltak száma.
– Hogyan tovább?
– A versennyel kapcsolatban az az elképzelésünk, hogy jövőre átléphetjük akár az 1500 jelentkezős szintet is. Azt látjuk, hogy a partnereink segítségével már meg fogunk tudni szólítani és fogni egy ekkora tömeget is. Idén több mint 40 cég csatlakozott partnerként a rendezvényhez és promózta a saját ügyfelei között a versenyt, illetve értékes nyereményeket ajánlottak fel. Amíg régen csak top3 díjazott volt, addig idén már 16 díjazottunk lett. Bevezettünk egy újabb, abszolút top10-es kategóriát is. Az a célunk, hogy minél több díjat ki tudjunk osztani, és hogy szinte mindenki milliós értékű nyereményeket kaphasson a továbbiakban is a szolgáltatóktól.