A leépítés ezúttal főként az e-kereskedelmi óriás AWS felhőszolgáltatási részlegét és a Twitch videó- és játékstreaming üzletágát érinti – írja a Retail Dive.

Az Amazon április végéig 9000 állást szüntet meg, főként az AWS-nél, a cég profitközpontjának számító felhőszolgáltatási üzletágnál, valamint a Twitch játék-, reklám- és PXT („People Experience and Technology Solutions”) csapatánál – közölte Andy Jassy vezérigazgató a március 20-án nyilvánosságra hozott, a munkatársaknak szóló levelében.

Korábban mi is hírt adtunk arról, hogy az angliai logisztikai központok bezárásával és a spanyolországi bővítés elhalasztásával párhuzamosan, főként a kiskereskedelmi részlegben a vállalat több mint 18.000 állást szüntet meg. Az újabb elbocsátások bejelentésére sem kellett sokat várni.

Az érintett csapatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy mely pozíciókat szüntessék meg, és a cél az, hogy április közepére-végére megszülessenek a végleges döntések – áll a memoban. A vállalat „korlátozott létszámfelvételt fog végrehajtani néhány üzletágban, olyan stratégiai területeken, ahol prioritásként kezeljük a több erőforrás allokálását” – mondta Jassy.

Amikor az új ügyvezető két évvel ezelőtt megérkezett, az elemzők arra számítottak, hogy az Amazon célzott növekedésére fog összpontosítani, de nagyrészt fenntartja az alapító Jeff Bezos által létrehozott status quót. Az elmúlt hónapokban az e-kereskedelmi óriás – hasonlóan több más, technológiai orientációjú vállalathoz – drasztikusan csökkentette a létszámot, és a nyereségességre koncentrált.

„Ha az alapelveinket nézem, vagyis “karcsúbbnak” lenni, miközben továbbra is erősíteni tudunk a kulcsfontosságú, hosszú távú vásárlói élményeken, amelyekről úgy gondoljuk, hogy érdemben javíthatják a vásárlók életét és az Amazon egészét, akkor úgy vélem, hogy az idei tervezési ciklus eredménye ezt a célt megvalósítja”

– fogalmazott az ügyvezető.