Annak ellenére, hogy Németországban népszerű a Black Friday, számos online és hagyományos üzlet kínál hozzá kapcsolódó akciókat, egy felmérés szerint a német kereskedők többsége örülne, ha nem tartanák meg a Fekete Pénteket.

Hagyományosan Európában a legnagyobb forgalmat közvetlenül karácsony előtt realizálták a kereskedők. De amióta az amerikai Black Friday begyűrűzött az öreg kontinensre, a hangsúly áthelyeződött. Nincs ez másképp Németországban sem, de mint kiderült, ennek a kereskedők nem feltétlenül örülnek.

Roman Kmenta, üzletember és véleményvezér felmérésében 674 kereskedőt és vásárlót kérdezett meg, és azt találta, hogy a válaszadók 60 százaléka kifejezetten örülne neki, ha nem lenne Fekete Péntek. A vásárlóknak viszont „csupán” 44 százaléka nyilatkozta azt, hogy meglenne Black Friday nélkül.

Mit várnak idén a kereskedők?

Ami az idei, aktuális Black Friday várható üzleti hatásait illeti, a megkérdezett kereskedők 32%-a remél nagyobb bevételt, 28% pedig gyakrabban vásárló ügyfeleket. 25% bízik benne, hogy új vásárlókat szerez, 12% a nagyobb profitban reménykedik. Csak 5% számít rá, hogy olyan új ügyfeleket sikerül szerezni, akikből visszatérő vásárló lesz.

42% gondolta úgy, hogy a Fekete Péntek rosszat tesz a karácsonyi üzletnek, míg 16% szerint az évvégi bevételek csak a Black Friday miatt tudnak már nőni. 43% pedig úgy érzi, ez a nap negatívan befolyásolja a profitot.

A vásárlók 41%-a és a kereskedők 48%-a felelte azt, hogy a Black Friday inkább árt, mint használ az iparágnak.

További cikkeink a Black Friday kapcsán: Black Friday kollekció