Webáruház hirdetése a Facebookon: 6 alapvető tipp kezdőknek

Webáruház hirdetése a Facebookon: 7 alapvető tipp kezdőknek

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is. A platformot havi átlagban 1,4 milliárd ember használja, és 152 százalékos ROI-t produkál globálisan.

A Facebook információgyűjtő-konverziókövető eszközét Pixelnek nevezzük. Ez egy rövid kódrészlet, amit a weboldalunk forráskódjához kell hozzáadnunk, ezen keresztül tudja a Facebook követni látogatóink viselkedését. Az így gyűjtött információkat aztán kampányoptimalizálásra, visszacélzásra, hasonmás célcsoportok képzésére használja. Természetesen így tudhatjuk azt is, hogy a hirdetésre kattintás után mit csinált a felhasználó a weboldalon. Logikus, hogy a Pixel annál jobban működik, minél korábban adtuk hozzá az oldal forráskódjához, ezért javasolt azt a kampányok elindítása előtt jóval hozzáadni.

1. Dinamikus hirdetések használata

Egyre többen használják ezeket az egyszerű remarketing típusú hirdetéseket, mert a beállítás nem túl bonyolult, a megtérülés viszont kiemelkedő. Ez a hirdetés úgy csábítja az ügyfeleket, hogy újból megmutatja nekik azokat a termékeket, amelyeket weboldalunkon már láttak. Az Amazon is rendszeresen használja ezt a típusú reklámot, nem véletlenül, hiszen rendkívül hatékony. Használatához szükség lesz a Facebook Pixel webáruházhoz adására is, a termékeket pedig fel kell tölteni a Facebook katalógusába. Ezután a hirdetéseket nem kell egyesével létrehozni, ezt beállításunknak megfelelően megoldja helyettünk a rendszer. Igény szerint lehetőség van egy vagy több olyan terméket is retargetálni, amit a látogató megtekintett, kosárba tett vagy már megvásárolt.

2. Kollekció típusú hirdetések

Az angolul Sequential Ads néven futó típus szintén a remarketing kategóriába tartozik, célja a konverziós arány növelése, lényege pedig, hogy egy hirdetésen belül több terméket mutat meg, így a felhasználónak nagyobb a választási lehetősége. Másként használva egy adott termék különböző előnyeit vagy eltérő használati módjait is taníthatjuk vele a felhasználónak. Létrehozható önmagában vagy dinamikus kampány részeként a Power Editorban vagy az egyszerű Hirdetéskezelőben is.

3. Generikus retargeting kampányok

A webáruházban termékeket a kosárba dobáló felhasználók nagyjából 70 százaléka elhagyja a kosarát, mielőtt befejezné a tranzakciót. Ennek a csoportnak csak körülbelül 7-9 százaléka tér vissza magától, hogy mégis megvegye az árut. Ha azonban hirdetéssel visszacélozzuk a kosárelhagyókat, a statisztikák szerint akár 26 százalékuk is konvertálhat. A retargetinges hirdetések esetében az összes arány megváltoztatható, a hirdetés által generált konverziós arány 70 százalékos, az átkattintási arány (CTR) pedig a hagyományosnál akár tízszer is magasabb lehet.

4. A hasonmás célcsoportok szerepe

A Facebook képes arra, hogy új vevőket kutasson fel számunkra az eddigi vásárlóink, vagy a weboldalunkat felkeresők jellemzői alapján. Az úgynevezett hasonmás célcsoportok arra szolgálnak, hogy hirdetéseink a vevőinkhez hasonló tulajdonságokkal rendelkező embereket érjék el, akik valószínűleg szintén érdeklődnek a termékeink iránt. Ezek a célcsoportok akár a Facebook-oldalunk lájkolóiból, akár a Pixel által kinyert adatokból előállíthatók, amit persze már a rendszer algoritmusai végeznek, de lehetőség van manuálisan is hozzáadni érdeklődési köröket vagy szociodemográfiai jellemzőket.

5. Márkaüzenetek közvetítése hirdetés útján

Mindennek a végén a Facebook egy közösségi platform és szórakoztató médium, a felhasználók célja elsősorban nem a vásárlás, hanem a kapcsolatteremtés és a szórakozás. Éppen ezért márkaüzeneteink szórakoztató formában történő közvetítésére, például rövid és humoros vagy éppen mélyértelmű videók segítségével, szintén remek eszköz. Videók készítésénél törekedjünk a tömörségre, a bevezető nélküliségre, valamint arra, hogy üzenetünk hang nélkül is könnyen érthető legyen.

6. Kapcsolaterősítés egyéni célcsoporton keresztül

A személyre szabott közönség jó módja az ügyfélkapcsolatok megerősítésének. Az egyéni célcsoportok létrehozása kiválóan alkalmas arra, hogy ügyfeleinkből kizárólagos közönséget hozzunk létre az email-címük, Facebook-azonosítójuk vagy telefonszámuk alapján. Így megtalálhatjuk a weboldallátogatóinkat a közösségi médiában is, nem kell arra várjunk, hogy ők találjanak ránk. Ez elsőként azért jó, mert egyrészt vásárlóinkat könnyedén lájkolóinkká tehetjük, csak be kell töltenünk a címeiket az eszközbe, másrészt kifejezetten nekik hozhatunk létre promóciókat (mintha hírlevelet küldenénk, csak annál sokkal közvetlenebb módon), harmadrészt megjutalmazhatjuk a hűséges vásárlókat, amivel utána azt érjük el, hogy hírét viszik és ajánlják az üzletünket barátaiknak is.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!