SEO, tartalom, e-mail: ideális mix az értékesítés támogatására

SEO, tartalom, email: ideális mix az értékesítés támogatására

A keresőoptimalizálás, a tartalommarketing és a hírlevél egyaránt ismert és fontos eszközök a digitális marketingben, de az igazi erejük akkor mutatkozik meg, ha kombináljuk őket.

A SEO célja, hogy minél több és minél minőségibb látogatót tudjunk bevonzani a keresőkből. Ennek érdekében fel kell készíteni az egyes oldalainkat arra, hogy a keresők minél könnyebben elérjék, megértsék és fel tudják dolgozni a közzétett tartalmakat. Sőt, a SEO része az is, hogy próbáljuk megérteni, mit keresnek a potenciális vásárlóink, és erre kínáljunk nekik válaszokat.

A tartalommarketing nem más, mint olyan tartalmak létrehozása, szemlézése, közzététele és terjesztése, amelyek segítenek bevonzani, interaktivitásra bírni és megtartani az ügyfeleket. Vagyis értéket adunk a vásárlónak, aki cserébe jobban fogja értékelni a cégünket, márkánkat, szolgáltatásunkat. Ráadásul a tartalom egyúttal a SEO-t is támogatja, mivel arról szól, amit csinálunk, és ami iránt a vásárlóink érdeklődnek.

Az e-mail marketing személyes és releváns módon kommunikál a potenciális és korábbi vásárlókkal. Két vásárlás között segíti a kapcsolat ápolását, használatával informálhatjuk a célközönséget a legújabb termékeinkről, ajánlatainkról, tartalmainkról.
Ha jól megnézzük ezeket a funkciókat és lehetőségeket, akkor könnyű belátni, hogy a három eszköz jól kiegészíti egymást. Sőt, egy körkörös ciklusba lehet őket rendezni.

Minden a kulcsszavakkal kezdődik

Bármit is árulunk, nyilván azt szeretnénk, hogy a termékeinkhez kapcsolódó kulcsszavakra előkelő helyen szerepeljünk a keresőkben. Ennek érdekében kulcsszókutatást kell végeznünk, vagyis meg kell vizsgálnunk a lehetséges kulcsszavak forgalmát, konverziós rátáját. Ha a Google Trends-ben találunk olyan kulcsszavakat, amelyek relevánsak a webáruházunk szempontjából, és az utóbbi időben jelentősen növekedett a forgalmuk, már meg is van a téma, ami köré felépíthetünk egy tartalommarketing kampányt.

Más csatorna, más feldolgozás

Ha például kerti szerszámokat is árulunk, és éppen nő az érdeklődés a kertészkedés iránt, akkor több napra elosztva publikálhatunk egy blogposztot, aztán egy videót előbb az Instagramon, majd a YouTube-on is, és akár képeket a Pinteresten. Mindezzel nem csak a SEO-t fogjuk erősíteni, hanem a minőségi látogatók bevonzását is.

Ösztönözzük a regisztrációt!

Ha egy érdekes tartalommal sikerült megfogni a látogatókat, akkor célszerű felajánlani nekik a regisztráció lehetőségét: a feliratkozást olyan hírlevélre, amelyben egyrészt további tartalmakat, másrészt pedig promóciókat, ajánlatokat küldünk. Ezzel hatékonyan lehet bővíteni az adatbázisunkat.

Ugyanakkor azt is érdemes rögzíteni az adatbázisban, hogy az adott látogatók milyen tartalom kapcsán iratkoztak fel, vagyis mi érdekli őket. Ez alapján pedig testreszabott leveleket küldhetünk neki, amelyben mind a tartalmak, mind az ajánlatok relevánsak lesznek a potenciális vásárlóink számára. Márpedig minél relevánsabb a tartalom, az olvasók annál hajlamosabban lesznek megosztani azt, illetve akár hivatkozni rá saját felületeiken, blogjukban. Vagyis egyúttal nőni fog a ránk mutató linkek száma is, ami támogatja a SEO-t abban, hogy előkelőbb helyen szerepeljünk a keresőkben. És ezzel a kör bezárult, vissza is jutottunk a SEO-hoz.

A hírlevél is lehet tartalmi csatorna

Azt is megtehetjük, hogy a fent említett tartalmi formátumok és csatornák mellett (vagy adott esetben helyett) egy néhány hírlevélből álló tartalmi sorozatra regisztráltatjuk a látogatókat. A példaként említett témánál maradva felkínálhatjuk, hogy „Tanuld meg az otthoni kertészkedés alapjait hat lépésben”. Ebben az esetben az első hat alkalommal a kiküldött levél fókuszában a tartalom lesz, kevesebb ajánlattal, de ezt követően már a standard hírlevelet is küldhetjük a regisztráltaknak – amennyiben ennek megfelelően kértünk tőlük jóváhagyást a regisztráció során.

Az automatizáció előszobája

A hatékony, testreszabott működést következő lépcsőben egy olyan automatizált rendszer is segítheti, ami nem csak feliratkozáskor címkézi fel a regisztráltakat érdeklődés alapján, hanem egy automatizált technológia a későbbi tartalomfogyasztásuk alapján tovább finomítja ezt a képet, így még inkább releváns ajánlatokkal és tartalmakkal lehet megkeresni az ügyfeleket, ami tovább erősítheti a fent vázolt ciklus eredményességét.

Ingyenes, villámgyors SEO elemzés a Kosárértéken

Add meg honlapod címét, és egy órán belül megkapod az eredményt!
A gyorselemzés SEMRush szoftverrel, automatikusan történik. Ha az eredménnyel kapcsolatban kérdésed van, a Kosárérték SEO szakértői segítenek.
A visszaigazoló emailben szereplő email címen fel tudod venni velük a kapcsolatot.

mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!