Webáruházak számára PPC kampányokat futtatni izgalmas feladat: az AdWords riportjaiban a szemünk előtt változnak át az elköltött forintok konverzióvá, bevétellé, profittá. Előfordulhat azonban, hogy a kampányok nem a tervek szerint teljesítenek, és az eredmények elmaradnak a várttól. Az okok sokrétűek lehetnek, azonban a piacon keringenek olyan örök érvényűnek tartott mondások, mint például hogy „minden hirdetésben kell, hogy legyen cselekvésre buzdító felszólítás (call to action)„.

A SEMrush a mítoszok helyett adatok elemzésével járt utána az ilyen, és ehhez hasonló kijelentéseknek: 8000 áruház és 13 szegmens számait vetették össze a tanulmányukban. Az eredmény egy átfogó helyzetjelentés lett arról, hogy milyen trendek mutatkoznak az e-kereskedelemben 2018-ban a SEO, PPC és tartalommarketing területén.

Ezen felül fény derült néhány népszerű, AdWords stratégiával kapcsolatos mítosz igazságtartalmára is.

A kereskedők magas PPC költségvetéssel dolgoznak?

A tanulmány eredményei szerint az e-kereskedők 50%-a havi 1000$-nál (kb. 250.000 Ft-nál) alacsonyabb költségvetéssel üzemelteti a kampányait. Ez azt bizonyítja, hogy megfelelően megválasztott kulcsszavakkal és stratégiával a PPC kis költséggel és lehet eredményes.

A kedvezményeket kell kiemelni a kommunikációban?

Az eredmények azt mutatják, hogy ez a kérdés erősen függ a termékcsoporttól. Az egészséggel kapcsolatos kommunikációban tipikusan sokkal alacsonyabbak a hirdetett kedvezmények, mint például az utazások vagy könyvek esetén.

Az asztali gépen böngészők már nem számítanak?

Ez a témakör szintén célcsoport függő, a kutatás szerint ugyanis a gyermekekkel, vagy elektronikai eszközökkel kapcsolatos hirdetések több mint egynegyedét továbbra is desktopon látja megcélzott közönség, miközben a sportszereknél ez az arány már valóban nagyon alacsony, mindössze alig több mint 6%.

Minden hirdetésben legyen CTA?

A hirdetések mindössze 30%-a tartalmaz egyértemű felszólítást valamilyen cselekvésre, viszont a legnépszerűbb elemek között szerepelnek az „ingyenes szállítás„, a „hivatalos forgalmazó”, a „nagy választék„, vagy a „kedvező ár” kifejezések.

A best practice-ek egységesek minden iparágra?

A hirdetések formátuma, szövegezése, költségvetése, és a megcélzott eszközkategória mind eltérnek az egyes iparágakban. A döntéseket mindig az adott célpiac és a konkurencia viselkedésének pontos elemzésével lehet csak megalapozottan meghozni.

További eredmények

Az eredményeket összefoglaló infografika, valamint a teljes tanulmány elérhető a SEMrush oldalán:
SEMrush Annual E-commerce study