Az e-kereskedelem turbulensen változó világában nélkülözhetetlen, hogy az ágazat szereplői naprakész információkkal rendelkezzenek a piac aktuális állapotáról és trendjeiről. Ezt a célt szolgálja a Shoprenter által 2008 óta évente elvégzett Nagy Webáruház Felmérés, melynek eredményéről mi is beszámoltunk. A kutatás átfogó képet nyújt a magyar e-kereskedelem fejlődéséről és változásairól. 

Vegyél részt webáruház tulajdonosként Te is a felmérésben, és járulj hozzá az e-kereskedelem fejlődéséhez azzal, hogy szánsz pár percet a kérdőív kitöltésére. Fáradozásod nem marad jutalom nélkül, olyan értékes ajándékcsomaghoz juthatsz hozzá, amely teljes mértékben a webáruházad és vállalkozásod fejlesztésére fordítható.

A kérdőív itt érhető el: Nagy Webáruház Felmérés 2024 kérdőív

Az adatgyűjtés 2024. július 17-ig tart, az eredményeket pedig várhatóan augusztus végén publikálják majd.

Ezért készül el a Nagy Webáruház Felmérés minden évben

A felmérés célja, hogy átfogó képet adjon a hazai webáruházak aktuális helyzetéről, feltárja az esetleges jövőbeli fejlődési irányokat és azokat a kihívásokat, amelyekkel a webáruház tulajdonosok nap mint nap szembesülnek. A kutatás többek között az alábbi kérdésekre keresi a választ:

  • Hogyan változott a webáruházak forgalma az elmúlt évben?
  • Milyen kihívásokkal kell megküzdenie a webáruházaknak? És hogyan próbálnak ezekkel megküzdeni?
  • Milyen preferenciáik vannak a webáruház tulajdonosoknak a szállítási és fizetési módokat illetően?
  • Milyen marketing tevékenységek jellemzőek a webáruházak esetében?

Miért érdemes részt venni a kutatásban?

A felmérésben való részvétellel a webáruház tulajdonosok hozzájárulnak ahhoz, hogy egy átfogó és pontos képet kapjunk az e-kereskedelmi szegmens aktuális állapotáról, amely alapján értékes következtetéseket vonhatunk le.

A felmérés keretében nem csupán az aktuális helyzetet vizsgáljuk, hanem az e-kereskedelmi trendek hosszabb távú alakulását is. Az adatokat és eredményeket 2008 óta gyűjtjük, így lehetőség nyílik arra, hogy időbeli összehasonlításokat végezzünk. Ezáltal láthatjuk, hogyan alakult a webáruházak forgalma, milyen új kihívások merültek fel, és hogyan változtak a fizetési és szállítási preferenciák az évek során. 

A szervezők a kérdőívet kitöltők számára egy E-kereskedelmi Siker Csomagot biztosítanak, valamint nyereményjáték keretében, számos értékes ajándékot sorsolnak ki a partnerektől, többek között tiszteletjegyeket, mintegy 80.000 Ft értékű éves hozzáférést a FluidDigital folyton frissülő videós tudásanyagaihoz, konverzió optimalizálási elemzéseket és tanácsadásokat.

A garantált E-kereskedelmi Siker Csomag tartalma:

  • KampányTervező Naptár 
  • SEO ingyenes helyzetfelmérés webáruházaknak
  • 30 százalék kedvezmény a VirtualJog bármely Webshop csomagjára
  • 100 ajándék beszélgetés a Molin.ai chatbotjában
  • 13 részes videósorozat a webáruház marketingről 
  • Hozzáférés a kutatás eredményeihez a publikálás előtt

A felmérésben részt vevő webáruházak, nem csak a fenti csomaghoz juthatnak hozzá, hanem számos értékes nyeremény is gazdára talál a jelentkezők között, mint például Ecommerce Expo 2025 tiszteletjegyek, szakmai tanácsadás, konverzióoptimalizálási elemzések és mintegy 80.000 Ft értékű, egy évre szóló hozzáférés a FluidDigital TV folyamatosan frissülő marketing tudástárához.

Kiemelt támogatók és partneri hálózat

A Nagy Webáruház Felmérés sikeréhez számos partner és támogató járul hozzá. Az idei év kiemelt támogatója a Visa, akik elkötelezettek amellett, hogy segítsék a magyar e-kereskedelmi piac fejlődését és innovációit. 

Mellettük a hazai e-kereskedelem számos meghatározó szereplője is támogatja a kutatást, mint például az Ecommerce Expo – Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvénye -, az Optimonk, a Rapid Search, a VirtualJog, az Utánvét Ellenőr, a Barion, a Molin.AI, a FluidDigital, a Humanize és a Kosárérték. 

Ezek a partneri kapcsolatok biztosítják, hogy a felmérés minél szélesebb körben elérhető legyen. Segítségükkel a kapott adatok minél inkább lefedik a hazai piaci trendeket, hozzájárulva ahhoz, hogy valóban hasznos és releváns információkat tudjunk meg a hazai e-kereskedelmi szektorról.

Hogyan segíti a felmérés a webáruházakat?

Az eredményekből származó adatok segítségével a webáruház tulajdonosok pontosabban tervezhetik meg üzleti stratégiájukat, jobban megérthetik a piac és a vásárlói szokások változásait, és hatékonyabban reagálhatnak a felmerülő kihívásokra. A felmérés eredményei alapján a kereskedők átfogó képet kaphatnak arról, hogy milyen új trendek és technológiák jelentek meg a piacon, illetve hogy versenytársaik milyen megoldásokat alkalmaznak a siker érdekében.

A felmérés eredményei azonban nem csupán a webáruház tulajdonosok számára tartogatnak hasznos információkat, hanem az egész e-kereskedelmi közösség számára. 

A jövőbe tekintve

Az e-kereskedelemi szektornak számos kihívással kell szembenéznie, a Nagy Webáruház Felmérés elkészítése pedig, a Shoprenter és a támogató partnerek elkötelezettségét tükrözi a hazai e-kereskedelem fejlesztése iránt. Legyen szó logisztikai problémákról, fizetési nehézségekről vagy a marketing hatékonyságának növeléséről, a Nagy Webáruház Felmérés segít feltérképezni ezeket a kihívásokat, és bemutatni, hogy az e-kereskedők hogyan küzdenek meg velük. Az eredményekből levonható tanulságok segíthetnek abban, hogy az online kereskedők sikeresebbek legyenek, és jobban felkészüljenek a jövőbeli kihívásokra.

A Nagy Webáruház Felmérésben való részvétel minden hazai e-kereskedő számára hasznos és fontos. Az eredményekből származó adatok segíthetnek a piac megértésében, a kihívások kezelésében és a sikeres üzleti stratégia kialakításában. Csak közösen, a minél szélesebb körű részvétellel érhetjük el, hogy a felmérés valóban átfogó és hasznos legyen a magyar e-kereskedelem számára.

CTA: Töltsd ki most a Nagy Webáruház Felmérést! 

Az adatgyűjtés 2024. július 17-ig tart, az eredményeket pedig várhatóan augusztus végén publikálják majd.