Linképítés: útmutató a linkprofil tudatos megtervezéséhez

Linképítés: útmutató a linkprofil tudatos megtervezéséhez

Ebben a cikkben fogódzkodót adunk azoknak, akik szeretnék linkekkel erősíteni a honlapjukat, de nehezen tudják eldönteni, hogy melyik oldalakról érdemes hivatkozásokat szerezniük.

Miért érdemes linképítéssel foglalkozni?

A honlapunk reputációjának, vagyis hitelességének, elismertségének növelése fontos SEO feladat, aminek az egyik hangsúlyos módja a honlapunkra mutató linkek fejlesztése, azaz a linképítés. A Google rangsorolásában erős szerepe van annak, hogy honlapunkra hány, és milyen reputációjú weboldal hivatkozik, erről a Google súgójában hosszabban is lehet olvasni.

Egy weboldal hitelességét tehát meghatározza a keresőmotorok szemében, ha más weboldalak linkkel hivatkoznak rá, ezért érdemes egy célzott szempontrendszert használnunk a számunkra megfelelő hivatkozó weboldalak kiválasztásánál.

A következő 3 tulajdonság megvizsgálása után kialakulhat egy sorrend, ami alapján könnyen tudunk dönteni.

1. Honlapok technikai vizsgálata

Vizsgáljuk meg az oldalakat annak az érdekében, hogy megtudjuk, mennyire „erősek”.
Erre a célra két mérőszámot javaslok megnézni, és azokat az oldalakat választani, amelyek magasabb pontszámot kaptak az elemzéseken.

  • Domain Authority a Moz.com mutatója, 0-100 közötti szám. Ez a mutató elsősorban weboldalak összehasonlítására alkalmas eszköz, amely megmutatja az erősorrendet.
  • A Trust Flow a Majesticseo.com bizalmi mutatója, 0-100 közötti szám. A linkek milyenségét és bizalmi erejét is elemzi.

Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy minél magasabb ez a két szám, annál erősebb oldalról beszélhetünk.

2. Honlap kategorizálása

  • PR cikkes oldalak: újra regisztrált domainek, tudatosan linképítési céllal. Jellemzően hemzsegnek az AdSense és egyéb reklámoktól, vagy 10 cikkből 8 fizetett, gyengébb minőségű PR cikk.
  • Prémium oldalak: valódi látogatókat kiszolgáló oldalak, természetes hivatkozás (híroldalak, magazinok, blogok, tematikus oldalak, vagyis amik valóban értéket adnak a látogatóknak)

Több kategória is létezik, de a könnyebbség kedvéért csak erre a két szegmensre bontottam szét az oldalakat, amelyből kiindulva meg lehet érteni, milyen oldalak értékesek a Google szemében.

3. Relevancia

Igyekezzünk olyan oldalról szerezni linket, ami hasonló témával foglalkozik, mint az az oldal, ahová mutat a megszerzett link. Szóval, ha egy kisállat-kereskedésnek szeretnénk backlinket szerezni, érdemes olyan oldalakat választani, amelyeknek köze van a háziállatokhoz, így a látogatókat valószínűleg érdekelni fogja a mi oldalunk tartalma is. Ha a hivatkozásról elnavigál valaki az oldalunkra, és ott számára értékes tartalmat talál, akkor tovább fog böngészni,. Ezzel növeli az oldalon eltöltött időt, ami egy erős visszajelzési szignál a Google számára, hogy az oldalunkon minőségi tartalom van, és érdemes előre sorolni a találati listán.

Hivatkozó oldalak kiválasztásának a módja

Ha felmerül a kérdés, milyen tulajdonságok megvizsgálása mentén döntsünk két lehetséges oldal közül, akkor ebben ad segítséget a linkválasztó piramis. Ezt az egyszerű, mégis praktikus szempontrendszert érdemes követni, amikor oldalakat választunk. Minél magasabb szempontnak felel meg a honlap ezek közül, annál jobb választás lehet.

Linkválasztó piramisA linkválasztó piramis szempontrendszerén felül is vannak olyan tulajdonságok, amit beleszámíthatunk a választási folyamatnál. Felsorolok néhány olyan tényezőt, ami elbillentheti a mérleg nyelvét az oldal kiválasztásánál, ahonnan szeretnénk, hogy hivatkozás mutasson az oldalunkra.

  • Az oldalnak legyen értékes tartalma és valós forgalma.
  • Minőségi tartalomban és hosszúságban szerepeljen a ránk mutató hivatkozás.
  • Legyen egy szerződésbe foglalt idő, amíg biztosan a honlapon marad a ránk mutató hivatkozás.
  • A domain kora is befolyásoló tényező, azaz a nagyobb múlttal rendelkező oldalak jobb választás lehetnek.

Konklúzió

Ebben a cikkben csak érintem a linkfejlesztés témakörét, amivel egy könnyen érthető kapaszkodót szerettem volna a kezedbe adni. Ahogy látható, léteznek állandó fix sarokpontok, amikhez lehet viszonyítani annak az érdekében, hogy el tudjuk dönteni, számunkra az egyik vagy másik oldal lenne a jobb választás, de azt is el kell ismerni, hogy mindegyik honlapnak más lehet az értékes link.

Azt javaslom, hogy hivatkozásszerzés előtt vizsgáljuk meg a lehetséges oldalakat a fenti szempontrendszer szerint, és állítsunk fel egy sorrendet. Ezután kezdődhet a tudatos linkfejlesztés!

Ingyenes, villámgyors SEO elemzés a Kosárértéken

Add meg honlapod címét, és egy órán belül megkapod az eredményt!
A gyorselemzés SEMRush szoftverrel, automatikusan történik. Ha az eredménnyel kapcsolatban kérdésed van, a Kosárérték SEO szakértői segítenek.
A visszaigazoló emailben szereplő email címen fel tudod venni velük a kapcsolatot.

mm
Kardos András

Onlinemarketing-szakértő. Szakterülete a Facebook kampányok állítása, az onlinestratégia-alkotás és a keresőoptimalizálás.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!