Megfelelően alkalmazott keresőoptimalizálási (SEO) technikákkal egy adott weboldal a kereső találati listájának első helyeinek egyikén jelenhet meg. Ez azonban önmagában nem feltétlen elegendő a látogatószám maximalizálásához. Nem biztos ugyanis, hogy a felhasználók a kívánt arányban meg fogják nyitni az adott oldalt.

A weboldalnak úgy kell megjelennie a találatok között, hogy arra a felhasználók minél nagyobb valószínűséggel kattintsanak rá. A SEO éppen ezért nem merül ki abban, hogy a kívánt kulcsszavak használatával a keresők megtalálják, és minél előrébb rangsorolják az adott weboldalt. Vannak olyan keresőoptimalizálási eszközök, amelyek abban is segítenek, hogy a felhasználók számára minél vonzóbb, informatívabb legyen a találati megjelenés, így növelve a weboldalra kattintók számát.

Kosárérték a Google találati listájában
Példa a találati listában megjelenített információkra

A találati listában megjelenik a weboldal címe (page title), egy rövid leírás (snippet vagy description) az oldalról és annak belső linkstruktúrája (sitelinks). Ennek a három elemnek a tartalmát különböző mértékben, de lehet befolyásolni. Arra is van tehát mód, hogy a felhasználók az oldal gazdája által kívánt tartalommal találkozzanak a weboldallal a találati listában, így növelve a kattintás valószínűségét.

Cím

A cím funkciója elsődleges, a találati listában ez a leghangsúlyosabb elem: a címszöveg helye és mérete kiemelt, erre kattintva tudja a látogató felkeresni az adott weboldalt. A címszöveg szabadon meghatározható, a weboldal html-kódjában a <title> címkével adható meg, a kereső ezt fogja használni a találati listában eredményként. Kulcsfontosságú, hogy egyrészt a keresőoptimalizálásának megfelelő címet kapjon a weboldal, másrészt pedig olyan figyelemfelkeltő és informatív legyen, ami a felhasználót kattintásra ösztönzi. Nem elegendő, sőt kifejezetten nem tanácsos a címet csak kulcsszavakból felépíteni, viszont megfelelő formában helyezhetők el benne kulcsszavak. Például a rendes címhez valamilyen írásjelet, szimbólumot követően kapcsolva, de akkor is úgy, hogy az a keresést végző felhasználónak hasznos információt adjon.

Olykor előfordul, hogy a Google nem a <title> címkével megadott címet jeleníti meg, hanem valamilyen más tartalmat, például a <h1> fejlécet vagy a weboldalra mutató linkekből szerzett információt. Ez azért van, mert a találati listába egy olyan tömör címet keres, amely jól meghatározza a weblap és a weboldal tartalmát, és a keresés szempontjából a leginkább releváns a felhasználó számára. Ha a weboldal metaadataiban megadott cím jól definiált, rövid és lényegre törő, akkor a találati listában is az fog megjelenni.

Leírás

A leírás lesz az első olyan tartalom, amellyel a felhasználó találkozik a keresést tartalmazó weblapról. A terjedelem itt sem korlátlan, 110-130 karakterrel érdemes úgy számolni, hogy az mobilon és desktopon is megbízhatóan megjelenjen, de a címnél azért hosszabban lehet írni az adott lap tartalmáról. A címhez hasonlóan itt is igaz az, hogy egyszerre kell a keresés szempontjából relevánsnak lennie, valamint a felhasználó számára érdekes és hasznos információt tartalmaznia. Az ideális leírás tartalmazza a keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen kulcsszavakat, valamint olyan erős kifejezéseket, amelyek megragadják a felhasználók figyelmét, informatívak számára és kattintásra csábítanak.

A Google automatikusan is generálhat leírást a weblap tartalmából a találati listás megjelenítéshez, az aktuális keresési kifejezésnek megfelelően. Ez azonban nem ajánlott. Tetszőleges leírás megadására a weblap metaadataiban van lehetőség, és ezt érdemes is használni annak érdekében, hogy a tartalomból kivágott rövid rész helyett az általunk kívánt tartalom szerepeljen ott, egy valóban releváns és tömör összefoglalás. A leírást érdemes minden weblap tartalmának megfelelően külön elkészíteni, mert így lesz a legrelevánsabb a tartalom. Ha megfelelően tudjuk kulcsszavazni a leírást, akkor jobb eséllyel fog az szerepelni a találati listában a Google által választott rész helyett – ráadásul a felhasználó által keresett szó vagy kifejezés is nagyobb eséllyel fog benne szerepelni, ami pedig kiemelten jelenik meg a szövegben. Ha valamilyen okból mégis a Google automatikus leírását használjuk, érdemes azt a szövegrészt a lapon kikeresni, és annak megfelelően módosítani a megfogalmazást, hogy tudjuk, ez alapján dönti el egy felhasználó, hogy kattint-e a weblapra vagy sem.

További linkek

A találati listában megjelenhetnek a weboldal lapjainak további linkjei (sitelinks). Ez segíti a felhasználót abban, hogy a különböző aloldalakat egyből megtalálja, de emellett kiemeli a találati listában a weboldalt. Erre sajnos nem lehet közvetlenül hatni. Általában akkor történik, ha a felhasználó egy konkrét weboldalt vagy márkát kerestet a Google-lel. Az egyetlen, amit tehetünk az esélyek növelése érdekében, hogy a weboldalunkon jól felépített linkstruktúrát használunk, ennek számos előnye van nemcsak SEO, de UX (felhasználói élmény) szempontjából is.

Ezt a három elemet hatékonyan használva növelhetjük a kereső találati listáiból a weboldalunkra kattintó látogatók számát.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.