A Rólunk aloldal a weboldal egyik kulcsfontosságú eleme. Az alábbiakban 7+1 lépésben megmutatjuk, hogyan készíts olyan bemutatkozó oldalt, ami rezonál a célközönséggel, bizalmat épít a vásárlókban, és a SEO eredményeket is potenciálisan növeli.

A Rólam vagy Rólunk (más néven: Küldetésünk, Történetünk, A “márkanévről”, stb.) bemutatkozó oldal alapvető része minden céges weboldalnak, függetlenül az iparágtól, terméktől, szolgáltatástól. A mai kor vásárlója tudni akarja, kivel „üzletel”, és nem hajlandó akárkinek fizetni ugyanazért vagy egy hasonló áruért. Ez különösen igaz a világjárvány óta: a felhasználók 86%-a szerint a cégek társadalmi szerepe változóban van, 62% pedig a vásárlási szokásain is változtatott a járvány hatására, és nem vásárol olyan márkától, aminek az értékeivel nem tud azonosulni.

A B2B szektorban sem kevésbé fontos a jól felépített bemutatkozás: a döntéshozók 55%-át egy erős, hatásos sztori győzi meg leginkább arról, hogy egy terméket, szolgáltatást igénybe vegyenek. A jelenlegi gazdasági helyzet pedig hab a tortán, és szintén a tudatosabb anyagi döntések felé tereli a vásárlókat.

Miért fontos a bemutatkozó oldal SEO szempontból?

A Rólunk aloldal az egyik első hely, ahol a vásárlók információt keresnek egy márkáról, a látogatók akár 80%-a is elnavigál ide az első látogatáskor. A Hubspot kutatásából kiderült, hogy a bemutatkozó oldal a felhasználók szerint a második legfontosabb eleme egy weboldalnak az elérhetőségek, kapcsolati információk után.

Ez azt jelenti, hogy a cégről szóló információk előrébb rangsorolódnak, mint a termékképek és videók, a chatelési lehetőség, a közösségi médiára irányító ikonok/linkek, vagy akár a blog. Ez már önmagában elég jó érv, hogy igényes bemutatkozása legyen minden cégnek, de SEO szempontból is vannak előnyei. A felhasználóbarát Rólunk aloldal a weboldalad értékét is növeli a Google EAT irányelvek alapján. A tapasztalataid és eredményeid bemutatása a szakértői szereped és a hitelességed bizonyítja, a cég transzparenciája pedig a megbízhatóságot erősíti az algoritmusok számára.

Kinek és miről szól a Rólunk aloldal?

Az ütős és hatékony bemutatkozó oldal legalább annyira szól a látogatóról, mint a márkáról. A végtelen cégtörténet vagy egy második termékeket/szolgáltatásokat bemutató aloldal helyett azt kell közvetítened, mit és hogyan teszel, hogy segítsd a vásárlóidat a céljaik elérésében.

A célközönséged legtöbbször arra kíváncsi, hogyan teszi jobbá az életét a megoldásod, milyen értékeket képviselsz, milyen előnyei vannak a veled való munkának, milyen eredményeket értél el korábbi ügyfelekkel, illetve miben különbözöl a konkurenciától.

A termékeid funkciói, a szolgáltatásod tartalma a bemutatkozó oldalon nem érdekesek. A szakmai díjaid felsorolása is csak addig, amíg nem csap át önfényezésbe, közvetetten viszont építhetik a szakértői státuszt.

Hogyan írj hatásos bemutatkozást?

1. Mérd fel, mi érdekli a célközönséged

A jó benyomást keltő bemutatkozás is piackutatással kezdődik. Ez alapján tudod meghatározni a márkához tartozó kulcsszavakat, a versenyelőnyöket, a márkád hangját (USP) és a célcsoportod igényeit.

Egy hatékony Rólunk aloldalhoz tudod kell, hogy:

  • mi okoz nehézséget a célcsoportodnak,
  • milyen megoldásokat használtak már,
  • mit nem kedveltek más megoldásokban,
  • mit várnak egy olyan márkától és megoldástól, mint a tiéd,
  • mi az elsőszámú céljuk.

Ezekről a kérdésekről költséghatékonyan és direktben is megkérdezheted a célközönséged, például egy névtelenül kitölthető, online űrlappal. A válaszok alapján pedig már be tudod lőni, hogy mit kell részletesebben vagy rövidebben kifejtened.

A leggyakoribb témák egy Rólam aloldalon az alábbiak:

  • kiknek nyújtasz megoldást és hogyan,
  • küldetés (mission) vagy vízió (vision),
  • rövid cégtörténet, mérföldkövekkel,
  • cégkultúra és a cég értékei, amiben hisznek,
  • vezetőségi tagok vagy a teljes csapat rövid bemutatkozása,
  • hogyan működnek a szolgáltatások vagy készülnek a termékek,
  • ügyfélvélemények, visszajelzések.

Hogy ezekből kinek mennyi kerül fel a Rólam aloldalra, az iparágtól, a termék/szolgáltatás különlegességétől (mennyire újszerű, mennyire kell magyarázni) és a célközönségtől is függ. Vedd figyelembe a piackutatás eredményeit, azaz hogy mi áll jól a márkádnak, mi érdekli a vásárlókat, és ezek alapján optimalizáld a bemutatkozó tartalmat!

2. Mondd el, mi a küldetésed

Miért indult el a cég? Mi a jelentősége? Mi az iparágad buktatója, amire te nyújtasz megfelelő megoldást? Miben különbözöl a versenytársaktól? Milyen jövőben hiszel, amiért a márkáddal is teszel?

Ezekre a kérdésekre válaszolva világossá válik, mi a küldetésed, mit képviselsz, mi motivál a márka és a megoldásod fejlesztésére. Ez ma már a legtöbb felhasználó, de különösen a fiatalabb, Y, Z és későbbi generációk számára döntő vásárlási szempont, így ha őket célzod az eladásokkal, akkor fordíts kiemelt figyelmet erre a részre!

3. Magyarázd el, kinek nyújtasz megoldást és hogyan

Legyen egyértelmű a látogatóknak, hogy pontosan mit kínálsz. Ha a terméked/szolgáltatásod különleges vagy újszerű, részletesen értesd meg, hogyan működik. Ezek után térj ki rá, hogyan teszi jobbá a vásárlók életét a megoldásod, vagyis hogyan segíted őket a problémáik megoldásában és a céljaik elérésében. Ne feledd, törekedj a vásárlófókuszú fogalmazásra, a vásárló érdekeiről szóljon a magyarázat, ne forduljon át a termék/szolgáltatás öndicséretbe. Keltsd föl az érdeklődő figyelmét, és világítsd meg, miért érdekelheti a megoldásod!

4. Mutasd be a cégkultúrát és a fő értékeket, amiben hiszel

Mik a céged értékei, amelyek mentén megvalósítja a célkitűzését? Milyen a cégkultúra, milyen alapelvek szerint dolgoztok együtt? Hogyan zajlik a közös munka az ügyfelekkel?

Ezekre a kérdésekre válaszolva megkülönböztetheted magad a konkurenciától, hasonló gondolkodású ügyfeleket és partnereket szerezhetsz, ami megkönnyíti a közös munkát, és több, a csapatba igazán passzoló állásjelentkező közül választhatsz a nyitott pozíciókra. Ezenkívül a látogatók értékelik, ha egy márka transzparens, és betekintést enged a kulisszák mögé: megmutatja, hogyan dolgozik a csapat, milyen sokszínű és befogadó a légkör, milyen az ügyfelekkel folyó közös munka és akár a közösségi élet. Ezzel bizonyíthatod, hogy az elveket nemcsak a szavak szintjén tartod fontosnak, hanem a gyakorlatban is működteted.

Részletezd a márka alapelveit a küldetés, céges kultúra, projektvezetés, termékfejlesztés, ügyfélszolgálat, környezetre gyakorolt hatás és a partnerkapcsolatok terén is.

5. Meséld el a történeted

Röviden kitérhetsz a cég történetére is a Rólunk oldalon – különösen, ha az alapításhoz tartozik egy jó sztori –, viszont törekedj rá, hogy ne nyújtsd túl hosszúra. A főbb mérföldkövek érdekesek lehetnek, de ne kapjanak túl nagy hangsúlyt, mert a küldetés, értékek, eredmények legtöbbször informatívabbak a látogató számára.

6. Mutasd be a csapatot

A transzparencia jegyében mutasd be névvel és arccal, kik állnak a márka mögött, és milyen szerepet töltenek be a cégben. Ez a keresőmotoroknak is plusz adalék a márka hitelességének és reputációjának feltérképezéséhez.

A saját fotók és videók a közösségről nagyban növelik a megbízhatóságot, ezeket se hagyd ki a csapatbemutatóból!

7. Mondd el, mit tegyen a látogató a bemutatkozás elolvasása után

Adj iránymutatást a felhasználóknak, hogy mit tegyenek a bemutatkozásod megtekintése után. Helyezz el többféle releváns felhívást (CTA gombot) az oldal egészén: az értékek bemutatásáról például a Kapcsolat oldalra, a csapatbemutatóról a karrier oldalra, a megoldásod vásárlófókuszú bemutatásáról a blogra vagy hírlevélre feliratkozó űrlapra is vezetheted látogatót, hogy tovább informálódhassanak a cégedről.

+1. Felhasználóbarát tervezés és felépítés

A „Rólunk” aloldalnak – éppúgy, mint a webhely egészének – átlátható és professzionális felépítés szükséges, amely könnyen navigálható és olvasható a felhasználók számára. Legyen egy világos címe az oldalnak, struktúrája, egységes részei, képekkel, videókkal és CTA gombokkal. Ne feledkezz meg itt sem a mobilbarát formátumról, a gyors betöltési sebességről és akár a navigációt segítő horgonylinkekről, amik még gyorsabban terelik a látogatót az őt érdeklő információhoz.

Zárásként újra kiemeljük, hogy nem kell mindennek szerepelnie egy hatásos Rólunk aloldalon a fentiek közül. Támaszkodj releváns, nemzetközi példákra és az előzetes felmérésed eredményeire. Tudatosítsd, mi áll jól a márkádnak, mi érdekli a vásárlókat, és ezek alapján alkosd meg a vásárló-fókuszú bemutatkozást.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.