Márkaépítésünk szempontjából értékes ütőkártya lehet, ha a Black Friday ajánlataink nem csak a koránkelésről és tolongásról szólnak vásárlóink számára hanem egy kis  érdekességet viszünk a napba. Erre szedtem össze néhány ötletet:

Óránkénti akciók

Az egész napos leárazáson felül óránkénti akciók meghirdetésével különösen vonzóvá tehetjük social media oldalainkat követőink számára. Az óránkénti akciós termékek kihirdetésére tökéletesen alkalmasak a Facebook és Instagram sztorik. Ráadásul ha gyakori interakcióra motiváljuk követőinket annak érdekében, hogy az őket érdeklő terméket elcsípjék, azzal hosszabb távon is nyerünk, hiszen a közösségi oldalak algoritmusai számára azt üzenjük: a mi brandünk különösen fontos és érdekes a látogatók számára, így későbbi posztjaink is nagyobb arányban érnek majd célba organikusan.

Gift guide

A közösségi oldalakon a vizuális elemek kiemelt szereppel bírnak és a követőink szépérzékére hatva könnyedén ötletet adhatunk nekik a közelgő karácsonyi ajándékozáshoz. Egy gift guide elkészítésénél fontos az egymással harmonizáló termékek összeválogatása és a hozzájuk illő színek, betűtípusok használata. De ne ess kétségbe, ha nincs kéznél egy grafikus, vannak már kimondottan social media kampányok kreatív elemeihez segítséget nyújtó appok. A Canvát például weben és mobil app formájában is használhatod, de ha még kézenfekvőbb felhasználói élményre vágysz, akkor az Over appot is kipróbálhatod. Mindkettő rengeteg template-et kínál, amelyekbe csak bele kell illesztened saját tartalmaidat.

Gift Guide

Hashtagek és targeting

Szokásos hashtagjeiden kívül használj Black Firday specifikus hashtageket is, hogy azok a vásárlók is rád találjanak, akik kimondottan ezekre az akciókra vadásznak. A targetált hirdetéseknél pedig érdemes lehet jobban kinyitni az ollót, hiszen a Black Friday alkalmával olyan vásárlókra is számíthatsz, akik normál áron nem vennék meg termékeidet. Ez persze megemelkedett költéssel is jár, de a Black Friday tortájának szeleteiért nagy a verseny, így ezzel sajnos mindenkinek számolnia kell. Sőt, érdemes lehet már néhány nappal az ominózus péntek előtt megemelni a költési kereteidet, hogy időt hagyj az algoritmusoknak a megfelelő optimalizálásra.

Visszaszámlálás

A webshopok nyitóoldalain elhelyezett visszaszámláló már alapnak számít a Black Friday őrületben. Viszont kevés brand használja ki igazán jól ezt a hatásos eszközt a közösségi oldalain, pedig akár posztként, akár sztorikban nagyon klassz interakciós arányt lehet velük elérni. A fentebb már említett Canva és Over appokkal könnyedén megszerkesztheted a saját visszaszámlálóidat, de ha nem szeretnél sokat babrálni velük, akkor a Creative Marketen szinte kész template-ek is elérhetőek.

Visszaszámláló

Chatbot

Akár az első pontban említett óránkénti akciózásról, akár folyamatos akcióban résztvevő termékekről is értesítheted Messenger chatbotod segítségével a vásárlóidat. Ha már van chatbotod, akkor a Black Friday-re való felkészülés részeként kicsit növelheted a bot által kezdeményezett interakciók gyakoriságát, hiszen ilyenkor a vásárlók ingerküszöbe is feljebb tolódik a mindenfelől érkező akciós ajánlatoktól. A Black Firday remek alkalom lehet arra is, hogy a chatbot feliratkozóid számát növeld azzal, ha exkluzív ajánlatokat ígérsz követőidnek ezen a csatornán keresztül.

Ha pedig még nincs chatbotod, akkor egy dobozos termékkel még akár időben lehetsz egy Black Friday debütáláshoz.