5 azonnal használható módszer linképítéshez

5 azonnal használható módszer linképítéshez

A linképítés a hosszú távú keresőoptimalizálás egyik legalapvetőbb és legfontosabb eleme. A keresőmotort ugyanis nem elég arról meggyőzni, hogy a webáruházunk és a forgalmazott termékeink egészen kiválóak. Az is szükséges, hogy mások kezeskedjenek értünk, és éppen ezt teszik a külső linkek. Minél több link mutat más webhelyekről a miénkre, annál jobb.

Persze nem minden link ér ugyanannyit. A magas presztízsű, a találati listákban jó helyezéseket elérő oldalakról ránk mutató linkek nagyobb súlyt képviselnek. A több különböző honlapon található egyedi linkek hasznosabbak, mint amikor egyetlen oldalról sok link mutat ránk. Ha a hivatkozás szövege releváns kulcsszót tartalmaz, az a link többet ér, mint a “kattints ide” feliratú gomb. Egy rengeteg linket tartalmazó oldalról ránk mutató hivatkozás nem gyakorol nagy hatást, a nofollow paraméterű link pedig gyakorlatilag értéktelen.

Fontos tudni, hogy a sikeres linképítési stratégia sokféle lehet. Több tucat lehetséges út van, mi ebben a cikkben csak néhányat veszünk sorra. A lényeg, hogy vágjunk bele, nem fogjuk megbánni. Már heti néhány óra munkával komoly eredményt lehet elérni: jobb helyezések a találati listában, folyamatosan növekvő weboldalforgalom és végső soron jobb üzleti eredmény.

Gazdag, egyedi tartalom, ami képes a terjedésre

A tartalommarketing nem több és nem kevesebb, mint olyan remek tartalmak előállítása szöveges, képi, videó vagy audió formátumban, amit az emberek egyszerűen meg akarnak osztani, mert nagyszerű. Egyszerű, nem? Korántsem. A linképítés során is földcsuszamlásszerű eredményt érhetünk el vele, azonban kitartó és nagy kreatív energiákat megmozgató munkára van szükség. Mindenesetre megéri.

Terméktesztek és értékelések

Gyakori és hatékony módja a linképítésnek, ha különböző ismert és kevésbé ismert bloggereket kérünk meg arra, hogy értékeljék vagy teszteljék valamelyik termékünket. Első lépésként térképezzük fel a számunkra releváns blogokat, ismerkedjünk meg a tartalmaikkal és szerzőikkel. Lájkoljuk és kommenteljük a posztjaikat, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet. Persze ne legyünk nagyon erőltetettek, kollégák vagyunk, hasonló dolgokkal foglalkozunk nap mint nap. Legyünk szakmaiak. Ha már valamelyest kapcsolatban vagyunk, álljunk elő a farbával, küldjünk nekik levelet és tesztterméket.

Vendégposztok, amikkel mindenki nyer

Keressünk egy a célközönségünk számára releváns blogot és írjunk rá egy színvonalas vendégbejegyzést. Ez egy kiváló módszer, hiszen az oldalak között gyakorlatilag linkcsere történik, egymásra hivatkozunk, a blog értékes tartalomhoz jut, a webáruház pedig linkhez és közönséghez. Win-win. Érdemes a bloggereket emailben megkeresni, ebben finoman dicsérjük meg a blogot és konkrétan valamelyik közelmúltbeli posztot is. Ne kerülgessük a forró kását, hanem konkrétan írjuk le, mit szeretnénk és miről írnánk. Ajánljunk föl több témát, amit meg tudnánk írni, és linkeljük be egy korábbi jól sikerült blogbejegyzésünket példaként.

Linkek a gyártói oldalról

Minden olyan webáruháznak, amely egy másik cég által gyártott termékeket árul, érdemes a gyártóhoz fordulnia, hogy weboldalán tüntesse föl őt viszonteladóként. Ez legtöbbször csak egy udvarias email kérdése, a másik félnek semmi oka elutasítani a kérésünket. Az így megszerzett, ránk mutató link pedig különösen értékes.

Kerüljünk be a sajtóba

A médiába bekerülni általában nem egyszerű, de nagyon értékes linkeket építhetünk így, mivel a híroldalak látogatottsága természetüknél fogva magas, a keresőmotor is jó helyezéseket ad nekik. A sajtóba bekerülni számos úton lehet a közleményírástól kezdve a sajtótájékoztató-szervezésen át, az exkluzív interjúig és a pr-megjelenésig. Mindenesetre érdemes először egy kisebb szájtot megcélozni, majd fokozatosan lépdelni a legnagyobbak felé.

Plusz egy jótanács. Ne próbáljunk csalni, nem éri meg. Soha ne vásároljunk pénzért linket, mert nemcsak pénzkidobás, de sokszor többet árt, mintha semmit sem csináltunk volna. Akik ilyesmivel foglalkoznak, azok ugyanis a linkeket többségében olyan oldalakon helyezik el, amiknek semmi más céljuk nincs, mint a kereső találati eredményeinek manipulálása. A keresőmotor viszont küzd ezek ellen. Ki fogja szűrni ezeket a linkeket, és meg fogja büntetni az oldalunkat.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!